stelling en achterhand erbij, tips gevraagd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tries_en_Faf

stelling en achterhand erbij, tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-11 20:58

Hoi

Ik zoek wat tips.

Mijn ijslander Flóki wil ik graag wat meer 'uitbalanseren' hij is veel op druk en snelheid gereden (wedstrijden) Nu wil ik dat ook weer gaan doen, maar ik wil eerst de dressuurmatige basis beter krijgen.

Waar ik daarin tegenaan loop is, hij heeft in de rijbak een voorkeur om net ná de bocht, weg te spurten. Als ik draaf, in een rustig tempo, en stelling heb in de bocht wat steeds beter lukt, wurmt ie zich er toch tussenuit en spurt ie in een megadraf weg. Hetzelfde gebeurd in de andere gangen. Hij houd zich het liefst recht in de bochten en gaat er zo snel mogelijk doorheen.

Als ik in stap voltes ga doen waarin ik de stelling en buiging goed wil hebben gaat dat nu goed, maar in draf valt ie toch weer iedere keer naar binnen. Als ik meer (binnen) been geef, gaat ie harder maar komt niet of nauwelijks in stelling. In een langzame draf lukt het wel vrij aardig.

Ik doe veel zijgangen, schouderbinnenwaarts en travers. Maar ik wil graag dat hij de stelling in de bochten en de voltes beter aanneemt zonder extra snelheid te maken. Maar dat lukt mij toch nog te weinig.

Hij heeft een zware hals, en een ietwat hoge kont, dat zal niet meewerken, maar ik zou wel graag wat tips willen hebben hoe ik hem nou losser en meer met zijn achterhand erbij kan krijgen.

Lessen en cursussen staan allemaal al op de agenda, wil alleen wel wat tips, wie weet kan ik er iets mee!

Even een foto ter illustratie van zijn bouw.
Afbeelding