Online les van Anky

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

connepon85

Online les van Anky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-11 15:59

Anky biedt "online les" aan, maar ik hoor daar eigenlijk nooit iets over. Is het een flop of maken mensen er gebruik van? Ervaringen??

xJennifx

Re: Online les van Anky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 17:10

Ik maak er geen gebruik van en ik kan me er ook niks bij voorstellen eigenlijk. :P

lilydj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 20:32

ik ben zoiezo niet zo'n fan van anky :S

Gabbielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 21:32

Zou niet weten hoe je nou online les kan krijgen :?
Dan kunnen er toch geen aanwijzingen gegeven worden?

QuintyKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 21:39

Volgens mij moet je op een site een filmpje uploaden en dan krijg je feedback van Anky of van Sjef.

Zelf doe ik het niet want er zit ook wel een prijskaartje aan, en ben geen wedstrijdruiter.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 21:41

Qat quintykelly zegt idd. Vind het een mooie stunt om meer geld binnen te harken, zou het zelf niet doen.
Ben van mening dat zo les niet werkt

Suzanne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 21:42

Ik doe het zelf ook niet (zou het ook niet doen want het is me veel te duur)
Maar ik ben wel erg benieuwd naar ervaringen van mensen die het wel geprobeerd hebben!

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 21:45

27,50 voor een filmpje van ongeveer 5 minuten is erg duur en snel verdient.
Neem aan dat je dat bedoelt. Ik denk niet dat er erg veel gebruik van gemaakt wordt. Het is erg duur en in hoeverre heb je er wat aan als diegene het paard niet kent. Denk dat je dan veel meer hebt aan een goede instructeur die je op dat moment helpt.
Als je al op hoog niveau zit (want mensen die basis rijden hebben er volgens mij nog minder aan) denk ik dat het veel fijner is om direct feedback te krijgen en niet 1(?) week na het gebeuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 21:46

Whaha, kan me er niets bij voor stellen.

Daarnaast denk ik dat je ook van andere mensen dingen kan leren als je het op film heb.
Meestal zie je zelf ook al verbeter punten op film.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 21:47

Volgens mij heb ik eens een voorbeeld gezien. Ik vond het eerst ook twijfelachtig, maar dat voorbeeld vond ik toch wel erg fijn. Er werd geen topcombinatie getoond, maar Sjef en Anky gaven samen heel erg fijn commentaar :)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 21:52

Janine1990 schreef:
Volgens mij heb ik eens een voorbeeld gezien. Ik vond het eerst ook twijfelachtig, maar dat voorbeeld vond ik toch wel erg fijn. Er werd geen topcombinatie getoond, maar Sjef en Anky gaven samen heel erg fijn commentaar :)

Maar de vraag is natuurlijk is hun commentaar beter dan je instructeur/trice. Mijn inziens zouden ze dan toch wel echt commentaar moeten kunnen geven waar je echt wat aan hebt en niet wat je huidige of andere ook zo zouden zeggen.
Als dat niet het geval is ben je toch beter af met een les van een uur waar je dan misschien 50 euro voor moet betalen.
Gezien je dan direct geholpen wordt en het er ook gelijk wat aan kan veranderen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 21:54

Tigra_: Het moet natuurlijk ook bij je manier van rijden passen. Ik kon me vinden in het commentaar dat Anky en Sjef gaven aan deze combinatie, en had het idee dat ik er zelf ook wat aan had kunnen hebben. Ze vragen geen idiote dingen, geven wel heel concrete tips.

Maar persoonlijk ga ik ook liever voor mijn echte instructrice. :D

Wil er vooral mee zeggen dat het helemaal niet zo raar is als het lijkt. In tegenstelling tot het concept waarmee Edward Gal enkele maanden na Anky kwam. Dát vond ik wel heel erg raar.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 22:00

Dat valt of staat natuurlijk met je instructie..
En er is veel baggerinstructie.. Denk ook niet dat je gauw met een probleem naar Anky of Sjef stapt als je instructie je goed helpt..
Volgens mij wordt het ook meer door buitenlandse combinaties gebruikt, die ver van goede instructie op niveau zitten.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 22:01

Janine1990 schreef:
Tigra_: Het moet natuurlijk ook bij je manier van rijden passen. Ik kon me vinden in het commentaar dat Anky en Sjef gaven aan deze combinatie, en had het idee dat ik er zelf ook wat aan had kunnen hebben. Ze vragen geen idiote dingen, geven wel heel concrete tips.

Maar persoonlijk ga ik ook liever voor mijn echte instructrice. :D

Wil er vooral mee zeggen dat het helemaal niet zo raar is als het lijkt. In tegenstelling tot het concept waarmee Edward Gal enkele maanden na Anky kwam. Dát vond ik wel heel erg raar.

Inderdaad moet de manier van rijden bij je passen. Maar als ik dan denk dat je 27,50 betaald voor zo'n 5 minuten, kan ik me echt niet voorstellen dat het dat geld waard is.
Ik snap ook dat ze geen rare dingen vragen of zeggen. Maar om het goed te maken zullen ze toch wel met meer moeten kunnen komen dan je instructrice toch? Anders kun je het mij inziens net zo goed in de prullenbak gooien als je instructeur hetzelfde zegt. Misschien voor een ander een bevestiging dat hun instructeur goed is. Maar ik denk niet dat het op lange termijn werkt. Als je het een keer gedaan hebt is het misschien leuk maar is ook niet echt iets wat je elke maand gaat doen denk ik. Dus ik zie persoonlijk de meerwaarde er niet van in. Kan voor iemand anders wel zo zijn.

Edward ken ik verder ook niet echt dus geen idee wat zijn concept is. Had hier ook geen idee van hoor pas toen ik het topic las heb ik even op hun site gekeken.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 22:03

Is het echt 5 minuten? Ik meende namelijk een minuut of 20, maar weet het niet zeker. Is een poosje geleden dat ik het filmpje heb gezien. :)

Het concept van Edward was dat hij filmpjes maakte waarin hij uitlegde hoe je een oefening rijdt.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 22:08

Janine1990 schreef:
Is het echt 5 minuten? Ik meende namelijk een minuut of 20, maar weet het niet zeker. Is een poosje geleden dat ik het filmpje heb gezien. :)

Het concept van Edward was dat hij filmpjes maakte waarin hij uitlegde hoe je een oefening rijdt.

Denk dat we het beide over iets anders hebben. Je kan namelijk je eigen video opsturen(training feedback) van ongeveer 5 minuten die beoordeeld wordt maar er is ook nog een ander dingetje en dat zijn training video's(E-Learning). Maar dat zijn volgens mij algemene trainingsvideo's en wordt je niet zelf beoordeeld.

http://www.educationcenter.nl/?m=319

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 22:09

Op 2,50 na heb ik voor de helft een uur les bij mijn instructrice dat beter bij mijn niveau past. De dingentjes die ik nu zou filmen kan ik zeker de helft al zelf invullen wat er over gezegt kan worden (houding enzovoort.) Aangezien ik nog echt in de B dressuurzit zou het weinig meerwaarde hebben of het door Anky of door mijn eigen instructrice word bekeken en beoordeeld. Liever zelfs door mijn eigen instructrice, want die heeft zelf een keer mijn paard gereden en weet dus meer over hoe hij op dingen reageerd dan je vanaf een filmpje zou kunnen zien.

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-11 22:15

5 minuten is inderdaad niet zoveel, maar stel dat je bijvoorbeeld een bepaalde oefening uit een proef wilt laten beoordelen? Bijv. schouderbinnenwaarts, wijken, appuyement, pirouette etc. ?

Dat van Edward is inderdaad anders en zoals Janine1990 aangeeft. Eigenlijk doet Edward dat ook voor de Hoefslag in een serie. Telkens legt hij uit hoe hij een oefening rijdt en voorbereidt + wat veel voorkomende fouten zijn. Ik lees die rubriek erg graag.

Nog over Anky. Het lijkt mij soms wel moeilijk om het van een video te beoordelen. Soms is het beeld toch anders als je er naast staat.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 22:19

Nee, was niet in de war Tigra, ik heb het gewoon niet goed onthouden. :)
Bedankt! Het is inderdaad wel veel geld...
Maar soms is verandering van smaak heel goed. Of zoals in de eerste recensie wordt genoemd: Soms is het één zinnetje waarmee je verder kunt.
Daar kan ik me ook erg goed in vinden, ik heb het zelf ook wel eens ervaren. :)

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 22:25

Wat heb je er aan? Les is kracht vd herhaling... Als jij recht moet zitten en sat word 1x geZegd van "let daaarop" behalve dat je het zelf vaak al weet doe je het automatisch en heb je een papagaai nodig die dat erin "slaat" ;).
Ja ze zullen best leuk commentaar hebben maar ik denk dat t verder 0 toegevoegde waarde heeft (als je gewoon les hebt)

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-11 22:35

Ik denk ook niet dat je dit kunt doen ter vervanging van je les. Zelf heb ik echt wekelijks les. Het is ook niet zo dat ik denk dat ik dit zelf zou doen, maar ik ben wel heel erg benieuwd of dit concept nu aanslaat.

Ik lees in interviews hier nooit iets over.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 22:38

connepon85 schreef:
Ik denk ook niet dat je dit kunt doen ter vervanging van je les. Zelf heb ik echt wekelijks les. Het is ook niet zo dat ik denk dat ik dit zelf zou doen, maar ik ben wel heel erg benieuwd of dit concept nu aanslaat.

Ik lees in interviews hier nooit iets over.

Kijk even op de site, er staat een heel stuk over e-learning in de hoefslag, wat ook op de site van Anky d'r e-learning staat :)

Nee, het is geen vervanging van je les, maar ik denk wel dat het voor een hoop duidelijkheid kan zorgen, omdat het je net iets anders wordt verteld. :)

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-11 22:51

In de nieuwste hoefslag? Die heb ik namelijk nog niet gelezen

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 01:22

Ik hoor er nooit wat over, maar of dat een maatstaf is voor of het aanslaat of niet waag ik te betwijfelen, ik ken weinig ruiters die Anky-minded zijn. :)

Als je kijkt naar bijvoorbeeld Parelli dan werkt dat concept wél. (En daar vind ik de feedback vaak nog vrij summier.)
Daar hangt er mogelijk wel een 'beoordeling' aan vast dus misschien is de opzet niet geheel gelijk, maar het principe is hetzelfde. :)

Ik kan me voorstellen dat het best 'grappig' kan zijn eens feedback van zo een iemand te horen.
(Maar zou daar persoonlijk niet op zitten te wachten - maar da's wat anders.)

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-11 07:27

Ik was laatst bij een lezing + rondleiding van Anky, maar ik vond haar echt ontzettend leuk. Ik had niet verwacht dat ze zo open zou zijn. Ik kreeg echt het idee dat je de echte Anky zag. Wat dat betreft verbaast het me wel dat je vaker hoort dat mensen niet echt 'Anky-minded' zijn of zal dat alleen gaan om de manier van rijden? (al is ze wel 3-voudig Olympisch kampioene..)

@Turdus; hoe gaat dat met Parelli?