Cilo's Coco voor het eerst op wedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Fleurrr_

Cilo's Coco voor het eerst op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-11 15:27

Hallo Allemaal!
Vandaag ben ik met mijn 5jarige topper voor het eerst op wedstrijd geweest,
Het was een selectie wedstrijd en de jury was dan ook lekker streng :(
Ik reed 2 proeven en er zat een half uur tussen, heb een klein half uurtje losgereden voor de eerste proef dus ik zat er vrij lang op..
Mijn pony heb ik pas 6 weken en daarvoor was ze nog erg onbespierd, liep ze maar 2 keer in de week een half uurtje en nog bijna niks meegedaan..
Het was dus allemaal nieuw voor haar en ze deed super goed der best.
Helaas kwamen we na de proef erachter dat op de startcoupon stond dat ze uit 2002 komt, dus al 10 is maar ze komt pas uit 2006..
De aanleuning was ook nog niet helemaal goed, ze was lui voor mijn been maar ze reageerde te heftig op een tik met de zweep dus ik heb veel geschopt :')
volgende x proberen we een knop spoortje..
Ik ben toch super trots op mijn pony, ze deed echt super haar best, we hebben alleen geen wp maar volgende keer beter!
De jury vond ons wel een erg leuke combinatie :)
Heb ook goede tips meegekregen maar daar werkte wel eigenlijk al aan, weten we iniedergeval dat waar we aan werken wel het goede is!

Mijn zusje heeft door een raam de foto's gemaakt dus ze zijn niet super gelukt maar wel erg bedankt Pien, ook super bedankt voor het groomen!!

Het is ook de eerste keer haw dus wees een beetje lief _/-\o_

1. Ze lijkt wat op de voorhand te vallen maar het is het fotomoment, want op de voorhand viel ze niet na mijn gevoel..
Afbeelding

2. Netjes er door heen, ik moet aan mijn eigen houding denken
Afbeelding

3. sta momentje, maar ze loopt netjes
Afbeelding

4. nog een sta moment, ik druk mijn hak uit maar ik denk dat ik ook bezig was met "schoppen" , ze mag actiever en ze drukt zich er wat uit, (oortje erop)
Afbeelding

5.
Afbeelding

6. een lachje kan eraf haha
Afbeelding

7. galop, ik moet meer zitten en ze drukt haar neusje er wat uit, ik moet me buitenteugel er goed aan houden..
Afbeelding

8. al actiever maar ze drukt zich er weer ietsjes uit
Afbeelding

9. hier is ze actief en loopt ze netjes, nu alleen ik nog :)
Afbeelding

10. en de laatste
Afbeelding

emspa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 15:58

als ik het zo zie lijkt ze wel een beetje op de voorhand te lopen, en ik zou je beugels een gaatje (of twee) langer doen
mooie laarzen!

Fleurrr_

Re: Cilo's Coco voor het eerst op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-11 16:01

Bedankt voor de reactie, :)
ze was ook niet erg actief vandaar misschien, maar als ik mijn beugels nog langer doe raak ik mijn beugels kwijt, ik rijd ook pas een paar weken op een dressuurzadel..

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 16:04

Zoals je al zelf zei: Ze loopt toch teveel op de voorhand en op sommige foto's drukt ze inderdaad haar neusje teveel uit. maar, je hebt haar nog maar zes weken. Jullie kunnen alleen nog beter worden.

Trouwens, ik vind dat rijjasje en je rijlaarzen heel tof!

Fleurrr_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-11 16:29

Hihi bedankt!!
Ja het is ook nog maar B dressuur en ik heb haar nog maar 6 weken, als ik kijk hoe sommige ponys lopen die al erg ervaren zijn ben ik super trots op mijn pony!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 17:10

Waarom starten als je haar nog maar kort hebt en nog niet alles bevestigd is?
Je geeft zelf al aan dat je de hele proef moet schoppen, dat lijkt me niet helemaal de bedoeling en een spoortje gaat dan ook niet helpen, wat je kunt doen is toch met een zweepje bijtikken, je pony moet snappen dat been voorwaarts is. Dit moet je dan wel doseren. Doordat ze niet goed aan je been is komt ze tegen je hand aan, dus eerst zorgen dat ze actief aan het been wordt dan kun je pas gaan werken aan nagevelijkheid.

WM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 18:19

Om te beginnen; erg mooie pony om te zien! Wat betreft het 'nu al' starten ga ik met Joolien mee, denk dat je beter had kunnen (en ook kunt gaan) wachten tot je je pony wat beter kent en meer bevestigt is.
Kwa houding kun je werken aan rug (voor je gevoel) wat boller te maken. Je hebt nu een holle rug en valt soms iets voorover. Ook bekken kantelen zoals eerder gezegt.
Verder zitten er aardig wat goeie beelden bij en kan je behoorlijk trots zijn denk ik. (het is er niet aan af te lezen dat je de pony pas 6 weken hebt)! Wel had ik als ik jou was (gezien je lengte) voor een groter paard gekozen. Je hebt lange benen en dat oogt dan weer net iets minder mooi voor de combi.
Veel succes!!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 20:46

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.

Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips :)

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 20:53

Leuke pony! Ziet er al heel leuk uit en als je bedenkt dat je haar nog maar 6 weken hebt denk ik dat er nog heel veel mogelijkheden zijn voor progressie! Als ze wat actiever wordt zal ze automatisch wat minder op de voorhand vallen. Vroeg meenemen is helemaal niet erg. Zo leer je haar kennen en kun je thuis aan het werk om bepaalde dingen optijd te incasseren. Gewoon lekker blijven rijden, dan komt het helemaal goed! :D

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 21:20

Aah fleur dat ziet er al super uit :D Veel beter als mijn L2 debuut :P
Denk nog even aan je handen lijkt alsof je soms piano handjes hebt :)

Verder is deze pony ZEKER wel B waardig! Dit was hun 1e wedstrijd samen dus wees niet te streng de bak daar is ook best spannend, dus ik denk dat coco daarom ook wat terug houdend was. en je gaat natuurlijk steeds wat meer van der vragen hea ;)

thuis gaat het super met jullie 2 je kan zeker super trots op coco wezen :D
Jullie zijn echt een leuk stel samen.
Succes ermee :+:

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 21:31

leuke pony, veel commetaar is er al gegeven, maar ik zou haar toch wat meer in de week gaan rijden 3x of zo, en misschien longeren met bijzetjes, omdat ze soms nog iets tegen de hang komt, iets te lang is, en een beetje op de voorhand loopt. dan kun je je pony van de grond zien er weetje hoe het er uit ziet

Fleurrr_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-11 21:52

Bedankt voor de reacties!

Tips over mijn houding kloppen erg bedankt :) ik was ook wel een beetje zenuwachtig dan ga ik wat meer naar voor zitten..
Ik heb mijn pony al een paar keer meegehad op oefenspringen toen was ze al harstikke braaf en ze verwerkt alles prima dus te vroeg vind ik zelf niet, ze is wel 5 geen 3 en we leren hier alleen maar van!
Alles is nog uitproberen dus over aan het been dat verschilt elke keer wel weer de ene keer is ze beter dn de andere keer, als alles spannend is dan luistert ze was minder naar mij en mijn been vandaar ook,

En ik heb in de beginpost ook gezet dat ze voor dat ik haar kreeg maar 2 keer liep,
Nu gaat ze een paar keer in de week in de stapmolen, 2 / 3 keer
Elke dag in de wei
4/5 keer rijden, ene keer langer andere keer korter
1 keer longeren met bijzet, laatste keer longeerde remke haar en hier reageert ze ook al super op :)
Het is ook een hele werkwillige pony die wil lopen en der best doet daarom neem ik haar nu al mee!

Over dat ik vrij lang ben, ik rijd haar tot dat ik de overstap naar de paarden maak, dit kan met 16 zijn maar ook later als de knhs dit toelaat (er kwam wss een nieuwe regel)
En daarna staan er 3 opvolgers klaar :D eerst mijn zusje en dan nog 2 meisjes, dus verkopen hoef ik der niet :)

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 21:54

je mag nu nog tot je 18 bij de pony's rijden, alleen tot je 16 internationaal

Fleurrr_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-11 22:02

Ja ik rijd der lekker door zolang ik wil, ze blijft toch van mij, ze krijgt alleen een ander ruitertje, heb ik wel erg geluk mee :)

En het is pas B :)
Volgende week hebben we weer wedstrijd, dan krijgen jullie weer een update :)

kristie14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 13:59

Ik vind het er netjes uit zien, zeker voor de eerste keer!
Ik denk ook dat het verlies aan tempo het grootste probleem is hier,
daardoor drukt hij zich er wat uit en is zijn achterhand er niet voldoende
bij. Op de foto's in je profiel loopt hij veel beter, en ik denk dan ook
dat het wat aan de spanning lag dat hij niet goed voorwaarts was.

Gewoon veel weggaan dan went hij vanzelf en wordt hij vanzelf
lekker ontspannen en voorwaarts! :)

Fleurrr_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-11 16:53

Bedankt voor je reactie, hier heb ik echt wat aan en het klopt ook helemaal! :D

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 11:34

Ik vind het er keurig netjes uitzien, je kan duidelijk zien dat je gespannen bent. Misschien reageert jouw pony daarop door sloom te gaan lopen? Dat deed die van mij tenminste wel toen ik nog dressuur reed.
Ik vind na 6 weken een dressuurwedstrijdje zeker niet vroeg, ik vind het een goed proces om elkaar te leren kennen. Prijzen zijn denk ik nog niet van belang.
Soms neem ik paarden al na 2 weken mee op concours, gewoon een simpel concours, dan hebben ze dat tenminste gezien en je weet gelijk hoe ze reageren.

Ga zo door :j

Fleurrr_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-11 20:37

ja het kan kloppen dat ze daar sloom van wordt,
nou was het niet dat ik heel erg zenuwachtig was maar wel wat meer gespannend dan normaal..
We zullen zondag zien het ze dan reageerd, ik ga morgen een spoortje proberen :)

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 20:39

Hoe is ze thuis dan?
Sommige paarden zijn wat sensibeler dan de andere en reageren anders op spanning, of misschien was je gespannen waardoor je zat tegen te werken?
Ik heb geen idee, maar op de foto's ziet het er keurig uit voor een eerste keer :j

Fleurrr_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-11 21:00

thuis is ze heeel verschillend maar meestal erg actief en moet ik haar opvangen en de rust erin krijgen haha.. :')
maar als ik thuis ga doorzitten drukt ze zich er een beetje uit dat deed ze op wedstrijd ook..
Ze mankeert niks aan haar rug want ze is recent onderzocht, daar ligt het dus niet aan :P
& bedankt :D

Fleurrr_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-11 20:04

Vandaag weer wedstrijd gehad,
De eerste proef ging al veel beter, daar had ik 186 punten en was ik 2e van de 18 deelnemers !!!
De tweede proef ging nog weer veel beter, daar had ik 193 punten en was ik weer 2e van de 17 deelnemers !!
Weer stond er op mijn coupon dat we een hele mooie combinatie zijn, maar dat de nagevelijkheid nog niet helemaal is bevestigd wel dat ik héél goed gereden had :D