Hakken optrekken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Loveyouuxxxx

Hakken optrekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-11 13:41

Hallo,

Tijdens het rijden trek ik mijn hakken heel erg op. In de galop is het het ergst en in de stap het minst.
Maar ik heb een pony die nog niet zo lang onder het zadel is, dus heeft mijn hulpen hard nodig. Als ik dus mijn hakken optrek, kan ik niet de juiste hulpen geven, en raak ik mijn beugels kwijt...

Hebben jullie misschien tips voor mij dat ik mijn hakken niet meer optrek?

Zeboki

Re: Hakken optrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 13:41

Doen alsof je met je hakken zand naar voren wegschopt.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 14:07

De juiste hulp geef je met je kuit, dus je hebt je hakken helemaal niet nodig ;)
Waarschijnlijk trek je je been op doordat je klemt met je bovenbeen of je knie. Porbeer dus altijd ontspannen te zitten, je been los van het zadel, je kuit aan je paard en je hak omlaag. Als je het moeilijk vindt om je hak uit te drukken, kun je ook in je hoofd denken dat je je teen omhoog moet doen.

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 15:24

niet klemmen met knieen en bovenbenen. Steunen in de beugels met het breedste stuk van je voet, dus niet alleen het puntje van je tenen in de beugels. Onderbenen en enkels ontspannen naar beneden laten hangen. Beugels niet te lang hebben, je moet je hakken natuurlijk wel uit kúnnen drukken. En er gewoon vaak aan denken of iemand langs de kant hebben staan die het vaak zegt.

luuklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 15:11

Eeeh, Waarom trek je je hakken op?? :$
Is het zo dat je er onder uit komt met je benen??;$
Zo niet: ja ontspannen zitten, ik heb er ook last van gehad, maar ik was ook echt te groot. ;(
En ja dan oefenen, oefenen,oefenen met je kuiten idd!
Succes! /3