Lammert (fries) @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kellistjuh

Lammert (fries) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-11 18:47

Hallo Allemaal,

Ik ben Kelly en ben 24 jaar. Ik rij nu ong 16 jaar.
Waarvan 3 jaar op Lammert.
Ik les ongeveer 2 keer in de maand met hem bij een vriendin van me!(dressuur) of bij Frank Trommelen(Jurylid Z niveau)

Lammert is een Friese ruin van 16 jaar.
Hij is een zoon van de bekende Leffert 306 ...(preferent)

Het is een smalle klassieke fries.
Gooit ontzettend hoog op en is erg compact gebouwd

Vaak hebben we toch nog erg veel last met: De balans, Recht zijn en de stellingen.(hij drukt zich er erg snel uit)
Af en toe weet ik ook niet hoe ik het nu het beste op kan lossen...

Zijn nu vooral bezig om hem 'Flitsend' voor het been te krijgen, stellingen en overgangen...
Nageefelijkheid begint gelukkig eindelijk een beetje erin te sluipen

Ook mag ik zeer zeker aan mijn houding gaan letten zoals:

- Tenen naar binnen
- Knik in de armen
- Benen lang
- Rug minder hol
- Piano handjes :P

Wat voor niveau ik heb, durf ik niet zo goed te zeggen... ik denk ong net B waardig
Maar dat gaan we snel genoeg merken

Want Ja Ja, We gaan in Januari starten

Hier een paar foto's...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De rest staat in deze link:
http://www.mijnalbum.nl/Album=YK3FI7DB

Hoop dat ze ze te zien zijn en werken! :o

stalxpaard

Re: Lammert (fries) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 19:41

wat een mooie fries heb jij !
ik zou graag wat meer meer lengte willen zien in zijn hals, ik heb het idee dat hij vrij opgekropt loopt. Dit heb je al gauw hoor met zo'n lekker dikke spek nek <3 Verder gaf je al aan dat je nog aan je eigen houding mag sleutelen. maar het is nog lang geen januari, ik zou zeggen train nog lekker door en dan komt het helemaal goed!

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 19:44

let op je buitenhand/arm (vooral op de linkerhand goed te zien) je buigt hem van je lichaam af lijkt het en je knikt in je pols en je had gaat hoger... verder zou ik hem meer uit laten schuiven idd (vooral aan begin traimning, loswerken)

kellistjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-11 19:45

stalxpaard schreef:
wat een mooie fries heb jij !
ik zou graag wat meer meer lengte willen zien in zijn hals, ik heb het idee dat hij vrij opgekropt loopt. Dit heb je al gauw hoor met zo'n lekker dikke spek nek <3 Verder gaf je al aan dat je nog aan je eigen houding mag sleutelen. maar het is nog lang geen januari, ik zou zeggen train nog lekker door en dan komt het helemaal goed!

Hij mag idd wel meer lengte hebben :o maar in vergelijking met een half jaar geleden, heeft hij nu echt al heel veel lengte :D '
Zijn nu bezig met hem voorwaarts, neerwaarts te rijden :D maar valt niet mee :o

vauban

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 19:56

Super mooi paardje!

Tipjes: (van de ene friezenruiter naar de ander)
- Idd de hals wat meer op lengte. Vergeet bij het rijden dat dat hoofd naar beneden moet, gewoon veel schakelen en niet te strakke handen, dan zakt ie vanzelf!! (En bij friezen kan dit ongelooflijk lang duren........Ik spreek uit ervaring!!!)
- Terugzetten!!!!! Het belangrijkste punt bij hem voor het been krijgen. Dus terug naar een zeer verzamelde draf, dan wanneer het buiten been naar voren is hem vooruit prikken (klinkt een beetje cru, maar je snapt wel wat ik bedoel), laten versnellen en weer terug!

Die wedstrijden komen heus wel goed!!! Ik vind je trouwens netjes zitten hoor! Idd knikje in de armen! Rij je toevallig de friezen wedstrijd in januari mee? (Keytenburgh, Rucphen)

Dat gaat helemaal goed komen!!! Zeker als je lest bij Frank!!

kellistjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-11 20:02

mikeyfreak schreef:
Super mooi paardje!

Tipjes: (van de ene friezenruiter naar de ander)
- Idd de hals wat meer op lengte. Vergeet bij het rijden dat dat hoofd naar beneden moet, gewoon veel schakelen en niet te strakke handen, dan zakt ie vanzelf!! (En bij friezen kan dit ongelooflijk lang duren........Ik spreek uit ervaring!!!)
- Terugzetten!!!!! Het belangrijkste punt bij hem voor het been krijgen. Dus terug naar een zeer verzamelde draf, dan wanneer het buiten been naar voren is hem vooruit prikken (klinkt een beetje cru, maar je snapt wel wat ik bedoel), laten versnellen en weer terug!

Die wedstrijden komen heus wel goed!!! Ik vind je trouwens netjes zitten hoor! Idd knikje in de armen! Rij je toevallig de friezen wedstrijd in januari mee? (Keytenburgh, Rucphen)

Dat gaat helemaal goed komen!!! Zeker als je lest bij Frank!!

Duurt idd erg lang!! haha...
Vaak is het dat hij wel zakt, maar dan trekt hij de teugels uit je handen en gooit zijn hoofd weer in de lucht!! :o
Dus elke keer weer opnieuw...hahah

Het aan het been zijn, is eerlijk gezegd niet echt meer een probleem :D
Hebben er een paar keer flink op getraind, en nu hoef ik nog meer heel zachtjes mijn kuit aan te leggen of hij schiet al vooruit :D

Het is een zeldzame voorwaartse fries _O-

Ik ga idd in Januari starten in de keytenburgh :D de 21e is dat :)

vauban

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 20:09

Wat dat betreft zijn friezen wel echt moeilijk te rijden hoor!!! Als ze eenmaal beneden zijn gaan ze of te diep... of ze komen weer omhoog en zetten die onderhals er weer op (daar heeft die van ons een handje van), of komen ze voor wel maar lopen ze achter niet meer mee! *zucht*

Ik rij ook mee in Januari! Blijft echt super kikken om tussen de Friezen te rijden (Ik ben met onze Ealzen L1), De kans dat je een jury hebt die vraagt wat je in hemelsnaam in de ring doet is dan gelukkig vrij klein (Ik heb serieus eens een jury gehad die me dat vroeg........hoezo niet van Friezen houden?!)

Bovendien zie je dan hoeveel verschil er nog tussen de friezen zelf zit!

kellistjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-11 20:12

Ja ik vond het echt een goede 1e wedstrijd voor me :D
Wordt iig goed gekeken hoe je rijdt,
en niet een strijd over het feit dat je eens fries rijdt!!(en ze dat niks vinden)

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 22:13

Ik vind het altijd zo leuk bij die friezen, dat als ze ouder worden, dat ze dan wat grijs worden. Lijk bij Lammert nog meevallen :P Alleen boven zijn oog als ik het goed zie? :o

Galloperen schijnt bij sommige friezen ook een probleem te kunnen zijn. Tenminste die van mij met linker, maar dat komt omdat ik scheef ben:P
Weet niet hoe dat met jouw jongen is?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 22:42