kort halthouden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cocodox

kort halthouden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-11 17:00

Halloo.

Mn v'pony heeft van die 'leuke' acties, dat als ik wil gaan halthouden,
dat dat echt maar een paar seconden echt lukt en daarna wil ze meteen verder lopen!
Hoe kan dit, wat kan ik hier aan doen?

:Y)

Jojoow1

Re: kort halthouden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 17:07

Dit probleem heb ik met mijn pony ook , als ik langer wil stilstaan word hij zenuwachtig.
Dit is natuurlijk noga irri...
wat ik eraan doe is telkens even halthouden, 5 sec blijven staan en terug een stukje stappen.. halthouden, iets langer blijven staan.. en zo telkens verder opbouwen.. ook heel veel tegen je paard praten..
je moet wel geduld hebben en consuquent zijn.
en het gaat natuurijk ook niet van de eerste keer lukken.
veel succes!

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-11 17:43

dankje Jojoow1 :)
maar consequent zijn ja, hoe wil je dat doen als ze 5 seconden al nauwelijks volhoud :+ ?
ik hou me zwaar en contact...

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 19:14

Als ze na 5 seconden wil gaan lopen, dan maar 3 sec halthouden. Dit steeds uitbouwen, zodat ze leert dat jij de hulp geeft voor weer voorwaarts gaan. Slimmer zijn dan je paard en zorgen dat jij bepaalt wanneer ze stilstaat en wanneer je weer weg rijdt. Dan maar wat korter halthouden, maar wel op jouw hulpen en niet wanneer je paard het wilt.

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-11 20:41

oke bedankt! :)

feike_nr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 20:48

ook wanneer je paard wel uit zichzelf gaat lopen zou ik heb zelf weer stil zetten en dan direct weer op jou commando laten lopen... dus niet toestaan dat hij zelf gaat lopen.

hebben zel fook met 1 paard het probleem. je moet het echt langzaam opbouwen, en gewoon af en toe stil staan, zodra je merkt dat je pony wil gaan lopen zelf de hulpen geven... net je pony voor zijn, en wanneer dit een keer niet lukt direct stil zetten en na nog geen sec al voorwaart gaan. door hiermee te beginnen kan je het langzaam proberen op te bouwen naar 5 sec, 6 sec, 10 sec... en uiteindelijk zo lang als jij wil...

maar wees consequent en geduldig...

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-11 18:58

oke ik snap het ja! :) super bedankt!

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 20:02

Dit probleem ligt niet bij de pony maar bij jezelf, heb geduld en neem de tijd je pony stil te laten staan en wees in het begin met 2 sec blij en probeer hem altijd voor te zijn met het weglopen,dus je zal je eigen moeten trainen om je pony te leren kennen