ik heb een super lieve, 6 jarige NRPSer. Hij is 1.70 hoog (wat al lastig is) en ik heb een afwijking aan mijn knieen waardoor ik ze niet goed kan buigen (wat het helemaal lastig maakt)
Met rijden geen probleem, maar opstappen is dus een hel.
Ik kan niet zonder mijn krukje.
Maar, dan moet je paard wel langer dan 3 seconden stilstaan, omdat het zelfs met krukje nog lastig opstappen is met mijn knieen.
Maar wat ik ook doe, mijn paard zet altijd gelijk een stapje naar voren, naar achteren of opzij. Als er iemand is die hem vasthoud probeert hij een keer of hij niet stiekem ergens anders heenkan, en anders staat hij stil als een engeltje, ook als ik er eenmaal opzit staat hij perfect stil.
- zadel is gecontroleerd, mijn dressuurzadel paste inderdaad niet goed, en hangt nu weer in de kast, maar hij liep voor hij dat zadel had ook al weg
- eindeloos rondjes lopen en elke keer halthouden, weer lopen, halthouden, zelf op het krukje staan en weer doorlopen enz, duurt elke keer minstens een kwartier tot een uur, ookal ging het de dag ervoor vrij snel, de volgende dag moet ik weer helemaal opnieuw beginnen. ik heb dit een aantal weken geprobeerd, zonder ook maar iets van vooruitgang
- hem een pas achteruit zetten als hij wilt gaan lopen maakt dus echt geen verschil
- in een hoek zetten heeft al helemaal geen zin, er is altijd 1 kant vrij
het enige dat werkt is kriebelen op zijn schoft als hij jeuk heeft, maar dat is eigenlijk alleen inde winter, of hem ergens naartoe laten kijken dat eventjes zijn aandacht opeist. Maar dat is natuurlijk niet vaak
wie o wie, heeft de gouden tip?
Succes!
.