Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
trisca schreef:stapt hij zuiver of stapt hij lateraal? Hij moet met zijn achterbeen zijn voorbeen verdrijven. Als het voorbeen bijna gelijk met het achterbeen (aan dezelfde kant) naar voren gaat stapt hij lateraal.
Als ik je verhaal zo hoor heeft de pony zeer veel moeite om over de rug te lopen, maar een filmpje zou fijn zijn inderdaad. Is de pony wel nagevelijk en wil hij zijn hoofd ook wel laten zakken onder het zadel, of loopt hij liever met het hoofd in de lucht?
trisca schreef:Lateraal stappen kan opzich geen kwaad, maar wordt als niet correct gezien. Je kan het wel afleren, maar kost veel tijd en moeite. Het zou een bevestiging zijn van het beeld wat ik me zo zonder filmpje of foto's vorm, maar hoeft niet zo te zijn hoor!
Als je met slof rijdt, is die dan constand in gebruik ( strak)? En wordt hij dan wel ruimer en is het hupje dan ook minder?
Laura_x_ schreef:Heb je geen filmpje?
Ik heb er verder geen verstand van, maar heeft hij niet iets van ataktie (gehad)? Dat gaat er nooit helemaal uit. Ik ben bij een paard wezen kijken die dit ontzettend erg had, deze liep erg apart en vond ik ook niet al te best lopen.
Maar ik kan het helemaal mishebben hoor! En ik wil je zeker niet bangmaken.
Heb je les? Wat zeggen ze ervan?
Laura_x_ schreef:Maakt je pony een hupje? Niet kopen! Mijn paard doet dit ook en deze is volledig afgeschreven (meer kan ik via pb uitleggen). En de slof lost het op, omdat een pony zo geen ruimte heeft en dus niks kan. Zo forceer je het enkel, dus niet meer doen![]()
Heb je geen filmpje?
Ik las net dat je de pony op proef hebt. Ik zou hem niet kopen
Jojoow1 schreef:Laura_x_ schreef:Maakt je pony een hupje? Niet kopen! Mijn paard doet dit ook en deze is volledig afgeschreven (meer kan ik via pb uitleggen). En de slof lost het op, omdat een pony zo geen ruimte heeft en dus niks kan. Zo forceer je het enkel, dus niet meer doen![]()
Heb je geen filmpje?
Ik las net dat je de pony op proef hebt. Ik zou hem niet kopen
nee geen filmpje,
deze pony is 3 maanden NIET gereden..
Ik rij hem elke dag goed los en draaf balkjes
hij maakt ook geen hupje, hij neemt gewoon kleine pasjes.
als ik hem goed los gereden heb, draaft en galoppeerd hij echt super,
het is waarschijnlijk doordat hij drie maanden stil heeft gestaan.
ik rijd ook niet met slof (heb het 1x geprobeerd)
en nu gaat het goed
ik wil er ook bij zeggen dat deze pony dient om recreatief te wandelen en eens een sprongetje te nemen

Sette schreef:(Slof weggooien en nooit meer gebruiken)
Rustig los werken en RECHTRICHTEN, als hij scheef belast is kan hij ook niet goed draven en loslaten in zijn rug.
Ookal is hij voor de recreatie ik neem aan dat je hem wel een tijd wil berijden dus is het goed voor hem om zijn lijf goed te gebruiken.
Helemaal vergeten te vragen maar heb je zijn zadel al na laten kijken, want als dat te nauw is of ergens drukt kan hij ook niet goed zijn schouders bewegen en loslaten.
Hoe loopt hij aan de longeerlijn?
Overigens zou ik het springen tijdelijk even achterwegen laten, eerst maar eens zorgen dat je paardje lekker over de rug loopt. Balkjes lopen wat je nu doet is wel weer goed.