Hij gaat niet in galop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Yelizaveta

Hij gaat niet in galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-11 18:52

Hoii,,

ik heb een probleempje met nabor mijn 3 jarige haflinger die we al sinds februari/maart aan het opleren zijn maar hij gaat niet in galop ik weet hij is nog jong maar hij gaat alleen in galop als je er met een longeerzweep achter zit en dat is niet altijd even leuk =s en anders galoppeert hij maar 3 in passen en valt hij er terug uit hoe veel je ook benen geeft heeft iemand tips? alles is welkom ;)

Anoniem

Re: Hij gaat niet in galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 18:54

Wie helpt je met opleren?

Jojoow1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 18:59

Ben je hem helemaal alleen aan het opleren??
Greeeeeeeeeeets

Yelizaveta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-11 19:21

nee 2x per week komt er iemand lesgeven ;)

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 19:28

Wat zegt diegene ervan?

Ik denk zeker omdat het zo'n jonkie is dat dit gewoon een balans probleem is. Dat is bij jonge paarden echt niet raar. Rijd je hem wel eens buiten?

Yelizaveta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-11 19:32

Gewoon blijven proberen en als hij in galop gaat direct belonen voor de rest niet veel en ik rijd altijd buiten =)

Jiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 19:34

Hoe doet hij het vanaf de grond? Heb je dan ook een longeerzweep nodig?
Probeer het hem eerst vanaf de grond op stem aan te leren, daar heb je onder het zadel ook veel meer aan dan aan zweephulp.

Jonge pony's hebben ook nog niet zo'n beste balans, zeker niet in het begin met een ruiter erop. Probeer lekker buiten met hem te rijden en daar het galloperen te oefenen op rechte paden, en daarna pas in de bak op de langer zijde voordat je het in de hoeken probeert.

EmmieEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 19:59

Probeer elk klein stukje flink te belonen en steeds langer te galoperen. Zo leert hij inderdaad meer zijn balans te vinden enzo

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 20:02

Best nog even wachten met galop, eerst stap en draf goed oefenen en als laatste galop...je paardje zal nog veel te veel moeite hebben met zijn evenwicht

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 20:53

Ik zou ook nog even wachten met de galop. zorg eerst eens dat de stap en daarna de draf goed gaan , ook de gene die jou les geeft had dat kunnen vertellen en het waarom dat het dier het moeilijk vind, ook vind ik 3 jaar erg jong om al 2 x in de week mee te lessen, eigenlijk ook een beetje jong om zo ie zo op te zitten, mis eerst eens wat meer grond werk gaan doen, hou rekening dat het dier nog erg in de groei is fysiek maar zeker ook mentaal

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 21:40

Elly_Nabor schreef:
Gewoon blijven proberen en als hij in galop gaat direct belonen voor de rest niet veel en ik rijd altijd buiten =)

Ik bedoel een buitenrit. Mijn pony had in het begin heel veel moeite met galop in de bak, dan moeten ze namelijk bochten maken en dat vinden ze heel moeilijk. Buiten kun je lekker lange rechte stukken galopperen en dan is je paard ook vaak wat frisser zodat hij makkelijker in galop wil gaan. Als je de mogelijkheid hebt zou ik buiten aan de galop werken (niet sjeezen want dat heeft niks met balans oefenen te maken) en in de bak nog even wachten. Misschien af en toe een keertje aanspringen, en dan 3 sprongen ofzo en dan belonen en terug in draf, maar zeker niet lang in de bak laten galopperen in het begin.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 21:48

Galoppeert je Haf wel als je hem aan de longe neemt?
Hebben jullie een round pen tot je beschikking?
Ga in die round pen rijden, teugels los.
Probeer je paard ruimte te geven, het hoeft echt niet mooi, als je maar vaart maakt.
Snel laten draven en vervolgens in galop laten vallen. En tempo maken. Beheersd aanspringen gaat niet met een jonge pony. Naar voren oplossen. Gas is alles.