barokke bonte voor het eerst weer aan het werk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kaat21

barokke bonte voor het eerst weer aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-11 17:04

Na lang wikke en wegen toch maar een topic aangemaakt!

Na dat Spirit een half jaar heeft stil gestaan door een blessure en spat zijn we weer langzaam aan het werk gegaan. Een vriendin was getuigen van 1 van de eerste keren weer rijden (share@bokt) en heeft wat plaatjes geschoten. Thnx Share!

Spirit:
*Ruin
*5 jaar
* 1.74

Er is nog genoeg om aan te werken zoals mijn houding die echt bagger is! Hier ben ik dan ook van op de hoogte :)
Spirit loopt graag achter de loodlijn wat er moeilijk uit te rijden is, nu zijn we bezig met vooruit te rijden en meer reactie op het been te krijgen. Hier zijn we ook al weer wat mee vooruit gekomen.

Ik ben benieuwd naar jullie reactie's waar Spirit en ik samen weer van kunnen leren :D

1. eerst eventjes losgooien in de longercirkel.
Afbeelding

2. Eventjes samen genieten :D
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13.
Afbeelding

14. Voor het eerst weer een galopje proberen!
Afbeelding

15. En nog een mooie Jambette
Afbeelding

Bedankt voor het kijken :wave:

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 17:10

Jullie zijn goed bezig! :j Wat glimt hij lekker zeg!
Tipje: als hij graag achter de loodlijn loopt. Probeer dan je handen dichter bij elkaar te houden. Als je ze uit elkaar en wat lager houdt zoals jij nu hebt nodig je hem juist uit om achter die loodlijn te gaan lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 17:13

Ahhhh daar issie! Knappe Sprit!! <3

Omdat het HAW is.

Handen mooi naast elkaar dragen zonder knik in je polsen. Hij moet meer aan het been en actief vanachter gereden worden. Dan komt zijn neujes er ook beter uit. Nu loopt hij zeg maar met de handrem erop. Maar ik weet hoe moeilijk het is en hoe hard jullie je best doen! En ik zie ook elke keer verbetering!

die laatste foto! fanatiekeling!! :D

Lovely koppel jullie samen hoor! :*
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-11-11 17:14, in het totaal 1 keer bewerkt

kaat21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-11 17:14

Bedankt voor je tip Nina :) Daar kan ik zeker mee aan de slag!

Bedankt Share, mijn trouwste supporter ;)
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 02-11-11 17:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, editknop gebruiken aub.

Daaphh

Re: barokke bonte voor het eerst weer aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 17:27

Wat een knap paard!
Maar omdat het HAW is, voor je kijken, het is niet op alle fotos dus kan een moment opnames zijn :D ( maar ik kan wel begrijpen dat je naar die knapperd onder je wilt kijken)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 17:35

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.
Op RT-HAW is het alleen toegestaan om te reageren als je opbouwend werktechnisch commentaar kunt plaatsen en iets toe kunt voegen aan degenen die al eerder gereageerd hebben.

kaat21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-11 19:24

Bedankt voor de reactie's ik zal ze zeker meenemen in de volgende trainingen :)

Morag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 20:11

Ziet er goed uit! Probeer alleen wel in de goede galop aan te springen ;)

kaat21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-11 20:14

Morag schreef:
Ziet er goed uit! Probeer alleen wel in de goede galop aan te springen ;)

Hij zat in de goede maar springt steeds over.. dus dat is zeker ook nog een puntje om aan te werken!

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 22:25

Wat een ontzettend leuk paard is dat zeg! Hij spreekt me heel erg aan :)

Als hij overspringt, meteen terug nemen en hem weer in de goede galop laten gaan. Anders leert hij dat overspringen wel een leuk kunstje is, maar ik denk dat je dat al wel doet.
En wanneer hij achter de teugel kruipt probeer hem dan een pasje meer voorwaarts te rijden, op sommige foto's die je dat als hij achter de teugel kruipt hij ook zijn achterhand er minder onder plaatst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 22:51

Wat is de reden dat hij overspringt? Balans of ontlasting van het spatbeen?
Ik vind hem er niet echt actief uitzien. Foto 13 ziet er goed uit, probeer hem daar mooi te laten zakken en lekker soepel te maken in het lijf door veel voltes en overgangen te rijden. Wel een gaaf beest hoor en vind je houding wel meevallen hoor! Alleen iets meer naar voren kijken, dan ga je automatisch rechtop zitten.

kaat21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-11 22:59

Bedankt Joolien daar kan ik wat mee! Spirit springt over doordat hij nog uit balans is en scheef.. er moet dus nog een heleboel aan gewerkt worden.
Spirit is nog best wel groen dus moet nog een hoop leren :)
Binnekort komt de osteopaat ook weer langs :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 23:02

Ok, dan zou ik vooral kleine stukjes galopperen, eigenlijk de grens niet opzoeken. 3 pasjes galop, goed en weer terug. En dat een aantal keer achter elkaar. Aangalopperen is ook weer een goede training om sterker te worden.

kaat21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-11 23:03

Ik ga het proberen! Bedankt :)

breakthelaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 11:44

Ziet er goed uit hoor Kaat.
Probeer alleen terug te blijven in je bovenlichaam (ja ja.... look who's talking :+ )
Hij wil nogal op de voorhand lopen.

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 21:43

Joolien schreef:
Ok, dan zou ik vooral kleine stukjes galopperen, eigenlijk de grens niet opzoeken. 3 pasjes galop, goed en weer terug. En dat een aantal keer achter elkaar. Aangalopperen is ook weer een goede training om sterker te worden.

Zo doe ik het inderdaad ook, mijn pony springt ook over.. misschien ook wel door de spat.

Ziet er goed uit :) ! Hij lijkt soms iets op de voorhand te lopen?

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 12:15

daar waar hij een fractie te diep loopt gebruikt hij zijn rug wel redelijk goed. Op foto 10 loopt hij mooi voor het plaatje maar daar drukt hij zijn rug weg.
Wat ik op de fotoos zie is dat hij tijdens het rijden best hol in zijn rug is. Ik zou dit paard langer en lager laten lopen zodat hij zijn rug leert opbollen en sterk maken. Ik denk dat jij voorlopig beter niet kunt gaan doorzitten met dit paard totdat hij wat sterker is geworden in zijn rug. De foto waar hij zonder ruiter loopt zie ik wel een mooie ruglijn.
Die laatste foto vind ik niet prettig om te zien. Jambette is een fijne oefening om meer schoudervrijheid te verkrijgen. maar wanneer je dit uitvoert zonder verzameling dan rij je je paard stuk omdat de belasting op de rug veel te groot wordt. Als ik naar jouw foto kijk dan zie ik je paard echt 10 cm zakken in zijn rug op het punt waar het zadel ligt.
In jouw geval zou ik die oefening vooral niet onder het zadel uitvoeren omdat de belasting van de rug daardoor te groot is. Ik zou het voorlopig alleen maar aan de hand doen zodat hij leert zijn rug op een goede manier aan te spannen.