Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

maar je hebt ook karakter paarden, ik heb er 1 te rijden die kan van t 1 op t andere moment zo heet worden dat ie niks meer voelt met de sidepull. dit is nog een jong paard, er wordt dus eerst nu een scherper bitloos hoofdstel geprobeerd, daarna pas een bit (omdat een bit eigenlijk niet de juiste werking heeft voor dit paard helaas).

Sando schreef:Ja het zou fijn zijn als ik eea kon proberen. Ik zal eens vragen op stal, maar ik geloof niet dat er iemand bitloos rijdt. Ik zag er laatst 1 op een site en volgens mij was dat een Merotisch systeem en die had een hele brede onderlegde neusriem. Zag er comfy uit.... Balen.. nu weet ik niet meer waar ik dat gezien heb...
maar eerder die van Voest of van de ruitersportshop. Amalarab schreef:Vandaag een rondje gemaakt (zonder zadel) met halster en 2 touwtjes. Heb je dat al eens geprobeerd? Om te zien hoe je paard reageert op neusdruk?
Maroesjka schreef:Op onderstaande site vind je diverse hoofdstellen van FRA, waaronder de Meroth en de Igor.