Aangalopperen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Veertje

Aangalopperen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-11 20:02

heey bokkers,

ik heb een probleem. Ik rij al best lang, ik heb dan ook een verzorgpaard die ik regelmatig rij. En dat gaat prima, maar ik rij ook op manegepaarden, en dat gaat veel slechter. En op die paarden kan ik gewoon echt niet aangalopperen, zou dit komen omdat ik niet goed de hulp geef? Of omdat ik onrustig ben in m'n zit? Maar bij m'n verzorg paard doe ik precies hetzelfde, en hij doet het wel. Kunnen jullie mij alsjeblieft helpen :)

Elles

Re: Aangalopperen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 20:10

Zou dat niet zijn omdat je vzpaard maar 1 of 2 ruiters en manegepaarden met 30 verschillende (beginnende) ruiters per week te maken krijgen? ;)
Ik denk dat je er weinig aan kunt doen. De meeste manegepaarden hebben wel hun eigen trucje om ze aan te laten springen. Ik denk dus niet dat het aan jou ligt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 20:13

Al die manegepaarden zijn natuurlijk veel harder geworden door dat al die beginners (meestal hoor), maar ook gevorderden zitten te schoppen en te slaan als het even niet lukt,
Dat zie je bij Palermo ook, die heeft heel lang bij een 'eigen' eigenaar gestaan en die gaat makkelijker dan bv. Nitty of Kanjer :)

ik ken ts, vandaar de namen :P

_Veertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-11 20:20

dankjee wel, kzal gaan onthouden ;)