Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

) vier beentjes in de grond kon boren, poepen en meteen weer vanuit stilstand in volle galop verder ging
In de proef deed ie dat trouwens nooit
Hij had voor het leuk eigenlijk slidingijzertjes gemoeten, maar ik heb me laten vertellen dat ze dat een paar keer geprobeerd hadden, maar hij dat echt niet trok, ijzers
Ben nooit van plan dressuur te rijden oid, dus voor mij is 't niet zo'n probleem
ik heb ook dat ze wat moeilijker loopt, maar als de boodschap eruit is gaat ze weer als een speer inderdaad!
Misschien was hij toen heel opgelucht 
Hij heeft er dan geen probleem mee om weg te stappen of draven, maar hij maakt er wel even dankbaar gebruik van dat we toch stilstaan
_KellyAV schreef:Als jij je paard aanwent om niet te stoppen als hij moet poepen is het heel simpel. Dus onder het rijden en ook met het uit de wei halen. Mijn paard weet gewoon dat hij door moet lopen maar de ander heeft er een handje van dat niet te doen. Daarbij spoor ik haar echt goed naar voren! Bij haar rijdt ik zonder zweep of iets. Als ik een paard had wat niet doorloopt zou ik flink been geven helpt dat niet dan maar een flinke tik op zijn bips! Hij mag dat gewoon niet want je wilt het ook niet in een proef. Dan is het maar zielig voor mijn paard maar na 1 keer is het wel over
zelfs niet als t in een proef gebeurd, maar dat weet meneer voor mijn gevoel ook prima, en voelt dan iets trager en hij knijpt wat voor het beeld, maar direct na de proef gaat hij dan stilstaan
en soms zelfs al voor de proef