Stanley haflinger @ work.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

plutolover

Stanley haflinger @ work.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-11 16:31

Na lange tijd.

sinds kort ben ik met stanley verhuisd naar een nieuwe stal. En het gaat super :). Nageefelijk rijden gaat steeds beter.Al was de galop ver te zoeken. Echter viel vandaag het kwartje bij hem :).

Ons niveua is B. (gaan met januarie officieel starten) stanley is een 13 jarige haflinger, en heb hem nu 6 jaar in mijn bezit. Hij was daarvoor manege paard.

verbeterpunten:
Mijn binnehand mag minder streng.
minder ver in het zadel zitten. Geen stoelzit.
me beugels mogen wat langer :)
Teugels op maat

Stanley mag iets minder op de voohand gaan lopen. hiermee zijn we ook hard aan t werk, dat hij meer zijn achterhand gaat gebruiken.

hier komen de foto's. Ze staan niet op volgorde. En zijn ook niet helemaal scherp.

1.Afbeelding

2.Afbeelding

3.Afbeelding

4.Afbeelding

5.Afbeelding

6.Afbeelding

7.Afbeelding

8.Afbeelding

9.Afbeelding

10.Afbeelding

11.Afbeelding

stalxpaard

Re: Stanley haflinger @ work.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 16:58

Dit is echt niet slecht hoor!
Zoals je zelf al zei, Beugels een paar gaatjes langer. Voelt misschien een beetje onwennig, maar dan zit je wat minder ver achter in het zadel.
En hier en daar vooruit blijven kijken.

Verder genieten jullie zichtbaar beiden!

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 17:13

Wauw Willeke, wat een verbetering in vergelijking met je vorige topic! Zo te zien sta je op Marsua nu? Goed om te horen dat het bevalt daar! Het rijden ziet er echt heel netjes uit, hij lijkt ook veel ruimer te lopen dan eerst. Echt heel leuk om te zien hoe goed jullie bezig zijn! Veel plezier/succes verder! :)

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 17:15

Leuk dier!

En je beugels iets langer inderdaad. Wat mij betreft mag hij wel wat meer actiever van achter. Op sommige foto's lijkt het net alsof hij een beetje op de voorhand valt. Verder vind ik het er netjes uit zien hoor!

Edit: zie dat je dat zelf ook al op hebt geschreven!
Laatst bijgewerkt door CCCCC op 01-11-11 17:19, in het totaal 1 keer bewerkt

CTJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 17:16

Handen rechtop houden en rechtop zitten, probeer je schouders naar achteren te doen.
Verder ben ik het eens met je eigen punten die je noemt. Verder ziet het er wel leuk uit.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 17:23

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd
Op RT-HAW is het alleen toegestaan om te reageren als je opbouwend werktechnisch commentaar kunt plaatsen en iets toe kunt voegen aan degenen die al eerder gereageerd hebben.

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 19:09

Zo Willeke! Dat is opeens een ander beeld van jou en Stanley :oo Wat fijn om te zien dat het na al die jaren steeds beter gaat met rijden. Je verbeterpunten zijn precies die punten die ik ook zie, al kan ik op de foto's niet terugvinden waar je binnenhand te sterk inwerkt. Je houdt je handen netjes op dezelfde hoogte.

Ik denk dat één gaatje langer al een groot verschil kan zijn. Inderdaad zoals een voorganger al zei, zul je daardoor al minder ver achter in het zadel 'duiken'. Je zit mooi rechtop, nu je hoofd ook nog even mee in dat rechte lijntje. Die stuk je nu nog wat naar voren (vast om naar die knappe vent van je te kunnen kijken!). Ga zo door, en ik ben heel erg benieuwd naar de wedstrijden volgend jaar!

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 10:21

Leuke haflinger heb je maar ik denk dat het plaatje compleet word als je je beugels inderdaad een gat langer doet en vooruit kijken dan doe je je schouders al meer achteruit.
Hup wat trotser op je knappe paard zitten mag wel hoor, dan zal die stoel zit verdwijnen.

De rest geef je idd zelf als commentaar al.

DressageDiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 10:57

Je hebt hem goed aan het lopen! De rest heeft al commentaar gegeven, maar ik vind dat je hem met best wat meer "power" mag rijden. Dat geeft net dan tikkie extra, maar dat zal wel pas komen als hij wat sterker wordt in zijn achterhand. Het kost heel wat moeite en zweet, maar dan heb je er ook wat voor terug!

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-11 13:59

DressageDiva schreef:
Je hebt hem goed aan het lopen! De rest heeft al commentaar gegeven, maar ik vind dat je hem met best wat meer "power" mag rijden. Dat geeft net dan tikkie extra, maar dat zal wel pas komen als hij wat sterker wordt in zijn achterhand. Het kost heel wat moeite en zweet, maar dan heb je er ook wat voor terug!

klopt hij mag inderdaad met wat meer power gereden worden. Daarmee zijn we ook mee bezig. alleen reageert hij nog niet altijd even goed op me been. dus eerst dat er op. :)

laura_julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 20:02

Echt een leuke haflinger! :)

Die foto's zien er ook super uit!

Je zou wel meer voor je uit moeten kijken en niet naar het paardje ook al is die zo mooi :)
En je tenen naar binnen brengen.

Voor de rest ziet het er wel goed uit!

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 21:21

Hij ziet er erg groot uit of ligt dat aan mij? Het is een leuk paard zeg, die heb je lekker aan het lopen :) Let alleen wat op je houding, je zit soms een beetje in stoelzit heb ik het idee. Zou niet je beugels een aantal gaatjes langer maken, begin eerst maar eens met 1 gaatje, dat doet denk ik ook al heel veel :)

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-11 22:07

EllaBellaah schreef:
Hij ziet er erg groot uit of ligt dat aan mij? Het is een leuk paard zeg, die heb je lekker aan het lopen :) Let alleen wat op je houding, je zit soms een beetje in stoelzit heb ik het idee. Zou niet je beugels een aantal gaatjes langer maken, begin eerst maar eens met 1 gaatje, dat doet denk ik ook al heel veel :)

zo groot is hij niet. hij is maar 1.43.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 23:28

Ziet er goed uit Willeke! :D Echt een hele verbetering!
Toch zou ik, als je hem meer aan't been wil hebben, die sporen nog even achterwege laten ;)

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 18:23

je zakt soms een beetje met je schouders voorover, probeer je schouders naar achteren te doen en ook je handen ietsje meer te dragen, nu rusten ze soms op je benen, maar dat kan een momentopname zijn!
Verder super leuk paard en hij loopt echt heel netjes!
groetjes Merel

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 12:04

Erg leuke pony! Ik denk een broertje van mijn Stanley? :D

Ik vind de foto's er inderdaad prima uit zien, vind het op de voorhand vallen nog wel meevallen eigenlijk. Wel zou ik je aanraden om inderdaad beetje bij beetje je beugels wat langer te gaan doen, zodat je minder een stoelzit krijgt en je je been wat verder naar achter kunt leggen (en meer in 1 lijn komt).

Verder vind ik het een erg mooi plaatje :)

Wiesiesisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 16:52

ziet er netjes uit! alleen hou zo als gezegd actief om dat hang te voorkomen!
en let er dan wel op dat je de buitenhand er bijhoudt ;) !