Va Tout rijden in de zon met enkele sprongetjes

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Valentinow

Va Tout rijden in de zon met enkele sprongetjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-11 19:36

Hey bokkers.

Na een hele lange tijd heb ik eindelijk m’n mamatje nog eens zo ver gekregen het fototoestel vast te nemen :).
De foto’s zijn natuurlijk niet super , maar we hebben toch weer eens een beeld ;).

Ik rijd momenteel wegens universitaire studies nog maarr 2 tot 3 keer per week :(:) . Dus het gaat niet meer super maar het rijden kan ik toch echt niet missen!!

De problemen dat door het weinige rijden voorkomen: niet meer geheel los door het lijf zijn, en dan stapelen de problemen zich wel wat op.. Maar we maken er het beste van :).

1 Afbeelding

2 Afbeelding
losjes door de hoek rijden

3 http://www.mijnalbum.be/Foto-GPOZGSDM.jpg
even vooruit drijven omdat hij wat uit elkaar viel

4 http://www.mijnalbum.be/Foto-OWP8ONRG.jpg
Lichtrijden

5 Afbeelding

6Trouwste fan

7 Afbeelding
Even de mamsie uitlachen omdat ze aan het sukkelen was met het toestel :=

8 Afbeelding
stukje wijken

9 Afbeelding
van voor mag ik wel wat losser laten

10 Afbeelding
lopen jongen!!

11 http://www.mijnalbum.be/Foto-XG6RNTJP.jpg
lief lachen

12 Afbeelding

13 Afbeelding
Aanrijden

14 Afbeelding

15 http://www.mijnalbum.be/Foto-6UYPT8NN.jpg
Hoger zette)

16 Afbeelding

17 Afbeelding

18 Afbeelding
De poepjes :=

19 http://www.mijnalbum.be/Foto-4N6X3RDQ.jpg

20 Afbeelding

Bedankt voor het kijken :)
Laat maar iets achter, met meer ogen zie je meer ;)

(Ook hebben we een itp topic: [ITP] Kale vent in de zon )

Sette

Re: Va Tout rijden in de zon met enkele sprongetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 06:28

Als ik heel eerlijk ben vind ik dat je wel voor een ander bit moet gaan kijken want op de eerste foto trek je bijna de bitringen zijn mond in. Wat me naar het belangrijkste punt brengt is dat je op de foto's wel heel erg sterk met je handen rijdt ipv met je lichaam. En je paard daardoor ook vasthoudt in zijn bovenlijn.
Wat wel erg fijn is dat hij echt op jou geconcentreerd is, oortje naar achter en een naar voor.
Zie het aub als opbouwende kritiek.

Valentinow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-11 08:39

Ja ik wissel vrij vaak van bit, voor het springen rijd ik met een kneveltrens, dus ik denk dat ik door het telkens wisselen inderdaad een stuk sterker ben geworden.. Spijtig genoeg ik probeer er ook wel op te letten, maar nu ik zo weinig rijd is het wel een stuk moeilijker. Maar ik houd het zeker in het achterhoofd.

ps: Ook als hij even niet aan het been staat laat ik vanvoor even voor wat het is en rijd ik eerst naar voor. .

CTJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 17:24

Het valt me op dat je op sommige foto's je handen breed zet, probeer ze bij elkaar te houden.
Ook naar mijn idee houd je de teugels vrij strak.
Jammer dat je niet zo vaak kan rijden ivm met studie.

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 18:03

sudieS nog wel, poepoe!

Wat me gelijk opviel was dat je beugels langer mogen (zelfs als je gaat springen vind ik ze te kort) je hebt een stoelzit.Tja, en een cap opdoen zou ik zeggen...

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 18:06

ik vind je erg lomp en hard rijden,
probeer je paard het bit op te laten zoeken en niet hem zo in zijn mond trekken,
je mag veel zachter worden in zijn mond,
ook mogen je beugels zeker 3 gaten langer ,
springen zou ik niet zo hoog doen je zit scheef komt niet goed mee en hangt bij de landing in zin mond ....

Be_stronger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 18:46

foto 1 handen te breed
foto 2 rechtop blijven zitten,meegaan met het paard ok maar dit is heel extreem. netjes voor je blijven kijken
foto 5 handen te breed
foto 7, 8 en 9 beugels veeeel te kort en daardoor stoelzit, benen lang maken
foto 12 erg streng in je handen en je houdt hem hier gigantsich tegen, teugels op maat pakken en hem er netjes doorheen rijden
foto 14, 16 en 18 meegeven! je houdt hem nu tegen maar wil hem er wel overheen hebben, als je meezit ook proberen in balans te blijven, zoals ponylies nu aangeeft zak je scheef op en na de sprong, wat niet fijn is voor zijn balans terwijl hij het springen zo te zien wel in zich heeft.
doe vooral iets met foto 16, je zit hier wel extreem achterover wat hem echt bellemerd en zelfs pijn doet in zijn mond. meegeven en been eraan houden, nu zweef je er min of meer boven.

cap vind ik eigen verantwoordlijkheid, maar als ik zie dat je niet heel erg stabiel op hem zit, zeker niet met springen zou ik er geen risico's mee lopen, een houten balk komt hard aan mocht je er onverwachts afvallen, of het paard weigert. maar zoals ik al zij vind ik dat eigen inzicht.

verder mooi paardje

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 18:49

Sorry, ik moet ook zeggen dat ik dit geen fijn beeld vind geven.
Dressuurmatig zou ik zeggen, eerst aan het been en soepel maken op beide kanten, je eigen zit een beetje verzorgen en dan pas die aanleuning (die komt dan vanzelf wel, je paard lijkt heel werkwillig). Handen niet zo extreem breed en vast zetten, probeer te voelen wat er in de paardenmond gebeurt en probeer lekker soepel met hem mee te veren.
Bij het springen mis ik ook ruitergevoel. Hij lijkt heel fijn en safe te springen, maar jou zie ik scheef en uit balans zitten en daardoor storen in de mond.
Je lijkt me een amazone die het wel graag goed wil doen, daarom post ik dit, als opbouwende kritiek, want meestal klik ik dit soort topics maar weg.
Mijn grootste advies is: ga gewoon eens zitten zonder al te veel in te werken of te doen en voel wat er allemaal gebeurt, loopt hij taktmatig, blijft hij voor je been uit, hangt hij tegen een been in, kun je hem soepel buigen, neemt hij de verbinding met het bit soepel aan?

Je hebt zo te zien een heel fijn paard, dus maak er gebruik van om met hem je fouten te verbeteren! Misschien heb je hierna een kwalijknemender paard en dan krijg je die kans niet meer.

Valentinow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-11 19:20

Bedankt voor de opbouwende commentaren:). Ik vind mezelf zeker niet perfect en je zal me ook niet horen zeggen dat ik dit een perfect beeld vind. Ik heb gewoon iets van wat groter publiek, kan vele tips opleveren :). Ik probeer hem altijd eerst vooruit te rijden, maar moet eerlijk zeggen dat ik zo nu en dan idd wel wat teveel wil en de basis dan ook vergeet. Mede omdat ik minder kan rijden, ik ben nog maar net aan het studeren dus moet het nog allemaal wat gewoon worden en kunnen begrijpen dat ik terug wat meer naar de basis moet gaan en wat vaker wandelen ed. Ik zit nog een beetje "in een overgangsfase". Maar zal idd een beetje van mentaliteit moeten veranderen :).

@msx66: Vind het een beetje een euhm.. nutteloze opmerking. Hier in België is het een normale uitspraak om studieS te zeggen.. Maar bon lezen kan altijd verkeerd overkomen :).

Enkel een dingetje waar ik het niet helemaal mee eens ben.. Jullie zeggen dat ik blijf hangen in zijn mond bij het landen. Ik zie eerlijk gezegt nergens een open mond terwijl mijn neusriem zeker niet aangesnoerd is en ik geen sperriem gebruik.. Ik houd liever contact (zeker NIET trekken) dan je paard boven de sprong alleen te laten en totaal te lossen. Maar misschien hebben we anders leren springen.. Voor de rest ga ik echt wel geheel mee met jullie commentaren en ik ga er zeker op proberen letten!
Scheef zitten is wel waar, klopt helemaal. Ik ga niet zeggen dat het totaal niet aan mij ligt. Maar ook de piste ligt zeer slecht op die plaats, moeilijker aan te rijden en dan kom ik scheef op de grond en probeer ik nog enigsinds te redden. Wat wel dom dom dom is want zo stoor ik hem. Dus wat ik wil oplossen word eingenlijk maar erger. Ga ik zeker op letten!

Verder springruiters zijn koppig he :=, korte beugels blijven bij ons (Ai ai ai, my bad haha)

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 20:25

nee ik zie geen open mond dat klopt maar je paard kan zich zelf zo niet netjes redden op de sprong,
je hoeft hem niet los te laten maar probeer mee te gaan met de mond nu heb je de teugels te strak ?
waardoor het paard jou meetrekt als hij neerkomt,
als je je teugels iets losser zou kunnen houden in de landing zal het zeker jouw houding goed doen :)
wel goed dat je het zelf ook inziet dat sommige dingetjes nog net niet kloppen !!
en langere beugels zorgen ook dat je balans beter word,
als je maar 1 keer PW probeert te rijden met een gaatje langer zit je fijner en zit je ook beter mee met je paard :)

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 14:33

Over je eigen houding en rijden is al genoeg geschreven.

je paard lijkt erg strak in het stuk achter het zadel als ik kijk naar hoe hij zijn staart draagt en het zwiepen wat hij doet. Ik zie in jouw rijden nergens enige variatie in de hoofd/hlashouding. Wanneer je een paard steeds in dezelfde houding rijdt krijgje een stijf paard.
Probeer je paard eens dieper en ronder in te stellen en zorg dat hij daar nageeft. Vraag dan ook eens overdreven stelling links of rechts. Alles valt en staat met het nageven van je paard. Maar met dergelijke oefeningen kun je hem wel losser krijgen.

kristie14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 11:22

Ik zou ervoor kiezen je paard wat lager in te stellen,
zo wordt zijn rug lekker los en zal het plaatje er ook minder
''vast'' uitzien.
Veel succes! Komt vast goed met jullie.

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 07:55

ik vind je houding in de sprong niet fijn. Je zit behoorlijk scheef. Op bijna iedere foto zie je je rechter been rondvliegen en op de springfoto van achteren zie je dat jou zwaartepunt buiten het paard hangt. Naar mijn idee is dit toch echt iets wat eerst dressuurmatig opgelost moet worden.
Weet niet of je momenteel toekomt aan les maar ik denk dat het niet verkeerd is om toch minimaal eens per maand ofzo en goede les te krijgen om puntjes op de I te zetten!
Succes ermee! Mooi paard trouwens...!

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 10:37

wow jij kan heel goed rechtop zitten zeg
en wat een mooierd
hij loopt lekker ontspannen onder jou bips!
mooie foto's
vinde springfoto's het mooiste

Evi_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 17:11

max66 schreef:
sudieS nog wel, poepoe!

Wat me gelijk opviel was dat je beugels langer mogen (zelfs als je gaat springen vind ik ze te kort) je hebt een stoelzit.Tja, en een cap opdoen zou ik zeggen...

Niet akkoord, je zit zo lang of hoe kort je wil. Hier is geen regel voor ;) Je moet je zetten hoe je je het beste voelt.

Wat ik wel vind is dat ze haar benen te veel naarachter legt. Als ze de hielen ook iets omlaag zou doen, lijkt het al of ze langer zit en zou je het niet opgemerkt hebben.

Mooi paardje trouwens! :)

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 17:18

vind het er ook niet zo goed uitzien. Dit terwijl je met 2-3x rijden in de week best meer kunt bereiken.
Denk dat je veel uit je zit kan halen. Ze zit veel scheef, tijdens de sprong zit je vaak helemaal raar.
Als je je bewuster word van je zit of zitles neemt, denk ik wel dat er echt veel meer in zit.
Stapje terug naar basis. Uiteindelijk wordt je paard ook minder strak in rug.

Wat voor paard is het?