Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ponyparadijs schreef:Thanks. Uiteraard rijden ze de proeven niet met deze hoofd-hals houding. Tenslotte wordt er in de Z meer oprichting gevraagd.
Monster_tos schreef:Mijn merrie loopt uit zich zelf erg opgericht, daarom vraag ik haar juist een stuk lager. Pas als ze lekker laag over de rug loopt en goed ontspant vraag ik haar wat hoger. 3 kwart van de trainig loopt ze laag, en ongeveer een kwart van de training werk ik aan oprichting. Zo probeer ik mijn paard te leren haar eigen houding los te laten.
Mensen die haar voor het eerst rijden denken altijd dat ze haar erg goed kunnen rijden omdat ze zo mooi opgericht loopt, wat ze dan niet door hebben is dat paardlief achter geen flikker doet.
Ik vind dat Murphy102 het heel mooi uitlegt!
die van mij loopt ook altijd opgericht uit zich zelf ,het ziet er wel super mooi uit

jazzgps schreef:Als ik mijn teugels een klein stukje korter pak loopt ze al weer boven in, maar ik heb zelf liever een paard die opgericht loopt dan een paard die in je handen loopt te gaan hangen , omdat je paard zich zelf niet kan gaan dragen van boven
jazzgps schreef:Monster_tos schreef:Mijn merrie loopt uit zich zelf erg opgericht, daarom vraag ik haar juist een stuk lager. Pas als ze lekker laag over de rug loopt en goed ontspant vraag ik haar wat hoger. 3 kwart van de trainig loopt ze laag, en ongeveer een kwart van de training werk ik aan oprichting. Zo probeer ik mijn paard te leren haar eigen houding los te laten.
Mensen die haar voor het eerst rijden denken altijd dat ze haar erg goed kunnen rijden omdat ze zo mooi opgericht loopt, wat ze dan niet door hebben is dat paardlief achter geen flikker doet.
Ik vind dat Murphy102 het heel mooi uitlegt!
Die van jou en die van mij hadden famelie kunnen zijndie van mij loopt ook altijd opgericht uit zich zelf ,het ziet er wel super mooi uit
![]()
maar ik rij haar liever richting halsstrekken![]()
Als ik mijn teugels een klein stukje korter pak loopt ze al weer boven in, maar ik heb zelf liever een paard die opgericht loopt dan een paard die in je handen loopt te gaan hangen , omdat je paard zich zelf niet kan gaan dragen van boven
MoniqueB schreef:jazzgps schreef:Als ik mijn teugels een klein stukje korter pak loopt ze al weer boven in, maar ik heb zelf liever een paard die opgericht loopt dan een paard die in je handen loopt te gaan hangen , omdat je paard zich zelf niet kan gaan dragen van boven
De oprichting die jij beschrijft zou ik zelf nooit voor kiezen.
murphy102 geeft exact aan hoe oprichting in elkaar steekt. Oprichting kan niet zonder zakken van de achterhand. Als je in dat kader het bovenstaande leest denk ik dat er nog wat werk aan de winkel is.

jazzgps schreef:MoniqueB schreef:
De oprichting die jij beschrijft zou ik zelf nooit voor kiezen.
murphy102 geeft exact aan hoe oprichting in elkaar steekt. Oprichting kan niet zonder zakken van de achterhand. Als je in dat kader het bovenstaande leest denk ik dat er nog wat werk aan de winkel is.
Ik weet hoe de oprichting werkt , ik kan mijn paard in elke houding instellen die ik zelf op dat moment wil hebben bij mijn paard
Er is elke dag werk aan de winkel. daar word je paard alleen maar fijner en beter van
Dat is het zelfde verhaal als de nageeflijkheid , een paard kan nooit van voren gaan zakken als de motor van achteren niet aan staat
zijn in je training