ik en mijn meisje.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

meisje2000

ik en mijn meisje.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-11 22:09

sinds een aantal weken ben ik weer aan het rijden.
Heb bijna twee jaar niet kunnen rijden ivm zwangerschap en rugproblemen.
Ik rij gen wedstrijden maar op dit moment puur voor mezelf en dan op b niveau.
Mijn doel is om mijn paard ontspannen door de bak kan laten komen .

Bij deze een paar fotos van mij en mijn meisje.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

dingen waar ik om moet denken.

handen rechtop houden en minder streng inwerken daarmee
hakken uitdrukken en tenen naar binnen draaien (hier krijg ik ook les voor)
Recht vooruit kijken en recht op blijven zitten

Commentaar en tips zijn welkom maar hou er rekening me dat ik er dik twee jaar uit ben geweest en het net weer heb opgepakt
Laatst bijgewerkt door Coby op 31-10-11 13:23, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Openingspost aangepast.

Matheno

Re: ik en mijn meisje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 22:46

Probeer je paard goed op 2 teugels te rijden. Op alle foto's heb je je linkerhand meer naar achteren, en op de eerste foto zie je ook dat het paard kantelt met het hoofd.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-11 17:50

matheno klopt.
Ik kom op dat moment te streng door met mijn hand.

Sette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 07:32

In de galop meer gaan zitten en je bekken proberen te ontspannen, waardoor je benen lang blijven en je beter kan blijven zitten. Verder lekker genieten van je paardje.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 13:24

Het ziet er voor net begonnen helemaal niet verkeerd uit hoor!
Het paard zou van mij veel meer grond mogen dekken in zijn passen, dus meer impuls opvragen en de natuurlijke gang niet belemmeren met de hand.

Bij jou vind ik de armen en schouders er nog wat verkrampt en gespannen uit zien, misschien helpt het om je te realiseren dat je polsen, ellebogen en schouders 'veerpunten' zijn waardoor je elasticiteit aanbiedt voor de paardenmond.

Je zit vind ik vanaf de foto's moeilijk te beoordelen omdat het heel wisselend oogt. Ik denk afgaande daarop dat je nog wat moeite hebt om de balans weer terug te vinden (en dat zou verklaren waarom je armen verkrampt overkomen)? In dat geval kan ik je aanraden om je te concentreren op je bekken, de basispositie is net iets achter de zitknobbels gaan zitten (thuis even proberen op een harde stoel, handen onder je billen en je bekken van voor naar achter kantelen, dan voel je je zitknobbels wel in je handen prikken). Je zult merken dat als je bekken juist geplaatst is, je veel makkelijker in balans blijft.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-11 17:56

Mijn armen verkrampen inderdaad dat heb je heel goed gezien dit komt dus ook wat jij zegt door het even missen van de balans.
Doordat meisje soms nog wel eens wat renniger is en dan dus versneld raak ik mijn balans kwijt waardoor ik mijn armen op slot gooi zeg maar .
Dit heb ik ook als ze net aanspringt in de galop of net terug komt naar draf vanuit de galop.
Ben er volop mee bezig maar het duurt even voor je zoiets voor elkaar hebt.
Je tip over de stoel zal ik zeker eens gan uittesten.....

Yltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 15:39

Inderdaad je handen meer naar voren dragen en losser laten. Ik heb zelf ook een frieze merrie en had exact hetzelfde probleem het is echt zoveel mogelijk handen los en tegen je hand aan rijden.

verder zou ik heel veel overgangen gaan rijden, halt stap, halt stap, als ze daarop goed reageerd doorgaan naar stap draf stap draf en dan kan je ook halt draf gaan meenemen. dit werkte heel goed voor mijn paard en ze worden er super aan je been van.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-11 16:07

De overgangen die je beschrijft doe ik al met haar en ze is voor de rest ook goed voor het been.
Zodra ik mijn been maar aanleg gaat ze al en komt ook netjes op mijn zit weer terug. Maar soms wil ze sneller dan mij en loopt ze onder me weg en kom ik te vaak en te streng door met mijn hand en vergeet ik los te laten op het juiste moment
IK weet wel dat ik het doe maar ik moet nu nog leren dat as ze terug komt ik mijn had inderdaad los moet laten.
Ik ben dan te veel bezig met het inhouden dat ik mezelf niet de tijd geef om mijn hand los te laten.

Roos111

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 12:11

Teugels korter en op maat, rechtop zitten, naar voren kijken, tenen naar binnen ;) veel succes !

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-11 12:15

dank je wel doe mijn best mar iets wat je al 25 jaar doet leer je niet in een paar weken af jammer genoeg.
Vind het al heel wat dat na twee jaar niet rijden ik haar nog zo rijden kan....