Fries geknot en al @ dressuurwork.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

GabberGill

Fries geknot en al @ dressuurwork.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-11 15:21

Na al een topic geopend te hebben kreeg ik dus nog een paar mooie foto`s toe gestuurd.
Risse is een merrie van 6 jaar en wij rijden minimaal b maar zijn het L aan het oefenen. In de les
Proberen we het wijken en het schouderbinnenwaarts al mee te pakken en dit doet ze allemaal
prima. Het is een erg fijn paard dat op alle standen in te stellen is zowel zeer opgericht als heel
laag over de rug.

Risse haar manen zijn eraf gekauwd in de Hit Actief stal dus vandaar dat we gingen knotten. Dit
pakte uit tot een paar prachtplaatjes die ik graag met jullie deel,

Mijn punten tenen en handen en naar voren kijken. Dit is al vreselijk veranderd maar blijven aandachtspuntjes.

Afbeelding
1. Kijk nou eens voor jeeee
handen

Afbeelding
2. AAAH mijn hand drama.. Middendraf pakt ze haar bit beet.

Afbeelding
3. Linkergalop gaat wel steeds beter.

Afbeelding
4. Van hand veranderen in middendraf. HOUDING pfffff

Afbeelding
5. Fijn beestje

Afbeelding
6. Dorrzitten in middendraf. Gaat steeds beter ze pakt nog lichte spanning en ik ook.

Afbeelding
7. Mooie meid

Afbeelding
8.

Afbeelding
9. En dan word je ineens helemaal verliefd op je paard

Afbeelding
10.

Afbeelding
11. Afwenden in draf.

Afbeelding
12. pasje verruimen en laag blijven

Afbeelding
13. Knapperd

Afbeelding
14. Zo trots :)

Afbeelding
15. Zo goed..

Mexxuna

Re: Fries geknot en al @ dressuurwork.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 16:05

PRACHTIG!! een Fries met knotten!
Vind dat er zo gaaf uitzien, ik had ook een Haf op wedstrijd met knotten, vind het echt apart!
Je zit netjes op je paard, het beeld ziet er mooi uit, volgens mij zijn jullie een fijn team. Zitten er nog wedstrijden in de planning?!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 16:08

Ziet er goed uit heel mooi beest.
Als puntjes omdat het HAW is kijk naar voren en let op je handen.
Mijn haf staat nu in rhoon(hit actief) in de wenbox maar hoop dat haar manen eraan blijven...

mowgli7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 16:14

Ziet er netjes uit, vrijwel niks op aan te merken.
Alleen goed richten waar je naar kijkt.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 16:20

Wat mij opvalt is dat je heel erg tegenwerkt met je hand, dat zal ook de reden zijn dat ze het bit pakt in de middendraf. Je moet met je been tegen je hand aanrijden en als je de voorwaarts druk hebt met je hand toestaan zodat ze van achteruit weg kan. Je zit nu bij de uitgestrekte draf te drijven met je been maar met je hand en zit geef je heel andere hulpen. Ook in de galop is dat op sommige foto's goed zichtbaar.
Probeer meer richting foto 12 en 14 te werken, vanuit die ontspanning kun je verder werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 17:27

Idd, je buigt als het waren over je handen heen ofzo. Probeer idd meer rechtop te zitten en je teugels sowieso wat korter te nemen. En idd wat meer ontspanning in de hand, dat zal ook de reden zijn waarom het doorzitten wellicht niet zo goed gaat, dan pak je haar nog meer terug. Zo ook in middendraf, hier drukt ze haar rug helemaal weg. Ze moet juist ruimte krijgen om te verlengen.
Geef haar het vertrouwen om meer los te laten. Ze komt ook iets te ver achter de loodlijn. Dus meer vanuit been naar de hand toerijden en haar zo lichter houden.
Leet ook op dat je je binnenhand niet naar je toe haalt of over de hals steekt, zo creer je alleen maar stelling in de nek en niet in het lichaam. Breng de hand naar binnen op gelijke hoogte met je buitenhand.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-11 18:16

Het probleem is dat ze snel hard wilt waardoor ik met mijn hand inwerk, Dat heb ik ooit geleerd en ben ik nu zwaar aan het afleren.

Ik zal eerlijk zeggen ik sta sinds kort op een nieuwe stal, Die stal dus en krijg daar les van iemand en ik kreeg het ook even zwaar over me heen hahaha. Het zijn erg fout aangeleerde momentjes. Ik baal der wel van maar ja we werken eraan,

Risse is daarbij misschien een jaartje echt onder het zadel dus ik ben al echt trots.

Wedstrijden zie ik nog niet zitten denk dat ik bang ben om af te gaan ofzo. Ik weet niet ik vind wedstrijden leuk maar ik wil wat bereiken als ik er aan begin, En om nou constant te balen als je geen winst rijdt zie ik niet zitten. Ik moet over dat punt heen want ik heb een ontiegelijk gaaf paard onder me.

Wij zijn denk ik echt een super team omdat ik haar sinds haar geboorte al heb. Ik heb daardoor echt de superklik en kan geen dag zonder haar. En het is het veulen van mijn vorige paard dat ik 25-02-2010 plotseling op 15 jarige leeftijd kwijt ben geraakt. Dit paard betekend daarom ook heel veel voor me ;)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 19:46

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.

Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips :)

Mirr89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 20:48

Ik vind het er eigenlijk heel goed uit zien...
Je handen zeg je zelf al: probeer ze ook meer voor je te houden. En voor je te kijken, maar ik doe bijna precies hetzelfde, ik wil controleren of het paard doet wat ik wil en kijk daardoor naar hem ;p, dat zul jij ook wel hebben?
Verder vind ik je paardje er lekker bij lopen, ze lijkt heel vrolijk en er zin in te hebben, volgens mij heb je haar ook goed aan het lopen (voorwaarts).
Misschien een oefening om het doorzitten te verbeteren: regelmatig zonder beugels rijden... en vooral je houding dan niet opvangen met je teugels (eventueel kun je gewoon met lange teugels gaan rijden en komt het dus vooral op je zit aan...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 23:09

Joolien schreef:
Probeer idd meer rechtop te zitten en je teugels sowieso wat korter te nemen.

Nee niet korter, paard moet meer lengte in de hals krijgen om de neus eruit te kunnen steken dus die teugellengte heeft ze echt wel nodig.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-11 23:19

Ja kijk ten opzichte van alles zijn wij al vrij goed verbeterd.

Afbeelding
Hier zie je vooral spanning dit is 3 maanden geleden ofzo.

Ik ben me zelf bewust van mijn fouten maar ben daardoor ook hard aan het werk, denk dat jullie allemaal weten dat aangeleerde fouten lastig af te leren zijn haha. Het is lastig hoor echt waar maar ik neem iedereen zijn tips mee behalve dat ik mijn teugels korter neem. Ik denk dat ik dan nog meer spanning opzoek en dat wil ik niet. Ze moet lager maar ik moet mijn handen gewoon op mijn plek houden.
Afbeelding
Zolang ik ze op hun plek hou en haar ruimte geef pakt ze hem fantastisch op..

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 23:50

Ja daar ga je goed!
Je handen gedragen en voor je zadel, ontspannen hand en lengte in de hals, paardje wat de lengte mooi pakt en met de rug en achterhand al goed meedoet.
Je moet alleen zelf nog iets meer ontspannen in je schouders en je mag iets rechterop (voor je kijken).

In vergelijking met die 3 maanden terug heb je idd veel vooruitgang gemaakt, liep ze echt zo of was dat een slecht moment?

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-11 00:30

nee ze liep wel, Maar ik heb veel van die moment opnames hoor van 3 maanden geleden.
En nog veel meer. Nu gaat het echt goed en ik voel het ook. De rotte momenten voel ik zeker. Ik ben me hier zeker van bewust en probeer ook echt aan die momenten te werken,

Het paard doet het wel maar ze is erg voorwaarts en ik moest haar altijd met mijn hand tegenhouden. En nu wordt er constant tegen me gezefd dat ik moet zitten en voelen in plaats van gelijk met mijn hand in te werken. Ik heb het linksom mee dan rechtsom.

Als je risse intoetst bij mijn berichten kom je wat topics tegen. Echt een drama

ellennn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 10:17

mowgli7 schreef:
Ziet er netjes uit, vrijwel niks op aan te merken.
Alleen goed richten waar je naar kijkt.

Ik zou ook nog even wachten met middendraf & doorzitten. Vaak wordt het daar niet beter van.
Verder vind ik jullie een leuke combinatie om te zien :)

Dors04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 12:52

5 en 7,en 14 zien er goed uit.
De rest is nog gespannen vooral foto 3 kan je dat op zien, zowel aan je paard als aan jou houding
Bovendien kijk je op alle foto's naar haar hoofd of ze wel naar beneden loopt, probeer vooruit te kijken dan voel je haar beter.
Je ziet dat op foto 4 als je gaat van hand veranderen je hangt daar erg naar rechts.

Vindt dat je meer moet werken naar foto 14, ziet er vriendelijk en netjes uit ik denk dat je vanuit daar ook verder kan komen en als jullie op die manier verder trainen ga je nog ver komen met Risse!
Nog steeds hou ik me erbij, jullie gaan vooruit super dat je zo aan het oefenen bent!

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-11 22:12

Als zij druk wordt word ik druk in mijn hand die fout is zo lastig maar ik word nu constant gecorrigeerd gelukkig. Het gaat goed en jullie zien dat wanneer ik rustiger word zij automatisch ook rustiger wordt.

Bedankt voor de reacties