Na vele vele downs hebben we er nog eentje bij gekregen.
Eerst had ze kolieken en kon Zaffra dus niet bereden worden, daarna had ze een peesrekking 3 maanden stilstaan, is ze mooi van genezen. Nog geen maand later heeft ze een ongeluk gehad in de trailer weer 2maanden niet rijden. Dan werd het lente/zomer. heeft ze zomerexceem gekregen toen we op reis waren, de mensen die voor de paarden zorgde hebben het zo gelaten, heel haar rug open geschuurd, manen & staart weg. heeft ze weer 3 maanden niet gereden. Toen hebben we even een 'upje' gehad en heeft ze 2 maanden kunnen 'rijden'. in die 2 maanden is ze ver vooruit gegaan, voordien kon ze geen linkergalop (ze schoot altijd rechts aan) & in die 2 maanden heeft ze een lange zijde links kunnen galopperen. We zijn ook begonnen met verkeersmak maken en we hebben al blokje om (15minuutjes wandelen) kunnen doen zonder dat ze opkeek. Maar het was allemaal te mooi om waar te zijn en daarom zal 'het lot' besloten hebben om ons nog eens een 'down-moment' te geven. Momenteel staat Zaffra heél erg mank, ze heeft een abces en daardoor is ze nog eens super stijf.
Ze moet 'springen op 3 benen' om vooruit te komen. Het is hartverscheurend om zoiets te zien, en ik sta dan ook altijd met tranen in mijn ogen als ik naar haar kijk en haar zie 'afzien'.
Maandag (morgen 31 okt.) komt de dierenarts voor de 5e keer.
De vorige keren dat hij kwam was het abces nog niet 'rijp' genoeg. Toen ging het 1 week beter met haar en liep ze bijna volledig correct tot ze weer 'herviel'. De reden dat ze is hervallen blijft 'n raadsel. Maar ja, hopelijk is haar abces rijp genoeg morgen en kan ze rustig 'bekomen'.
Los van het kleine 'verhaaltje' hierboven zijn er een aantal problemen waar we tegenaan lopen.
ik moet meer m'n voeten uitdrukken, trotser op m'n mooie dier zitten, m'n teugels soms losser laten en naar mijn gedacht valt Zaffra soms eens uit elkaar.
Ons niveau ligt ver weg onder de B. Ik wil haar gewoon eerst goed laten lopen onder me voor ik aan wedstrijden deelneem. De bedoeling zou zijn dat ik later weer jumpings kan rijden
Zo bedankt voor het lezen, hier de fotos van 25 september.
Ik weet dat ik zonder tok & rijlaarzen rijd, maar zoals je kan zien was het zonnig & met die laarzen is het gelijk 10 graden warmen en dat is dan niet te doen. En mijn tok was spoorloos, hierop geen commentaar, normaal rijd ik nooit zonder

Foto's staan niet op volgorde.
Beugels gaatje langer zetten (stonden nog op springmaat
)
Instappen

Draven

Galop rechts

Galop rechts 2
Diagonaal

Stelling vragen in stap

Haar beentjes bij het verzamelen

En toen ging m'n vriendin Ellen (Ellen14) hier op bokt erop om uit te stappen

Zo dit was het dan, laat wat achter