ik heb op mijn haflinger een speciaal haflingerzadel liggen. heb het zadel al ong 4á5jaar. Het zadel heeft altijd goed op mijn pony gelegen, maar sinds kort schuift het zadel. kan het ermee te maken hebben dat het zadel eigenlik iets te smal is ofzo??
een zadel moet zo eens in de zoveel tijd nagekeken worden of het nog past en of de vulling in je kussens niet te veel is ingezakt door gebruik, daardoor kán een zadel ook gaan schuiven. Je pony kan in 4 jaar ook veel veranderen, jij past ook vast je schoenen van 4 jaar geleden niet meer.... Zoek dus een (goede!) zadelmaker om eens te komen kijken.
Tijd om de zadelmaker erbij te halen. Dat het zadel speciaal voor haflingers is zegt natuurlijk niets. Iedere haflinger is anders, dus het kan goed zijn dat het zadel niet (meer) past
ja dat klopt, ik zit zelf te denken dat de boom misschien net iets te smal is, aangezien ze ook wat ouder is geworden, maar dan zou je drukplekken moeten hebben en die zitten er niet. ik masseer haar namelijk soms om te kijken of er iets is waar ze last van heeft, maar ik ga zeker de zadelmaker erbij halen.. en dan zie ik wel verder
zadelmaker inderdaad en mocht het zadel goed zijn zon therapeutic gelpad met die gaatjes van BR! Ook tegen het schuiven van het zadel, mijn paard is ook rond en alles schuift maar door deze specifieke gelpad ligt hij prima en stil en helpt eventuele drukplekken ook voorkomen.
Ik zou een keer een zadelmaker laten komen op alle maten op te meten en dan het Perfect passende zadel te vinden. hier hangt natuurlijk ook wel een prijskaartje aan vast Ik hoop dat je hier wat mee bent.. groetjes
Een zadel zou je 2 x per jaar even moeten laten na kijken, dus ik zou even een goeie zadelmaker laten komen , want een haflinger zadel hoeft niet perse op een haf te passen