Challenger v. chellano z @ tolbert

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

amo500

Challenger v. chellano z @ tolbert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 14:02

Heee,

Gisteren heb ik concour gehad in tolbert in het L en ging opzich best wel fijn :)
We hebben de punten voor het M en gaan binnenkort dus M proberen..

Challenger is een 11-jarige ruin van Chellano z, hij heeft een beetje een gebruiksaanwijzing, maar voor mij is het echt een geweldig paard, en ben er echt superblij mee. Ik rijd hem nog niet zo lang, maar gaat eigenlijks al heel goed.
Met springen is hij echt superbraaf, hij is niet heel voorzichtig maar hij heeft wel genoeg vermogen dus als we een keer niet lekker uitkomen kan die zichzelf heel goed er uit redden :) In de dressuur is die wel wat lastiger, hij maakt zijn changementen enzo wel gewoon makkelijk en laat zich verder goed rijden, maar hij is heel moeilijk nageeflijk te rijden, en daar word die meestal ook alleen maar chagrijnig en naar om. Dus vooral in het parcour laat ik hem gewoon lopen zoals die zelf wil, want hij laat zich bovendien wel gewoon goed rijden.

<3
Afbeelding

Filmpje:

lekker enthousiast ;p
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

bedankt voor het kijken, en ik wil graag tips! :)

Amaryllis

Re: Challenger v. chellano z @ tolbert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 20:58

Dit filmpje ziet er beter uit dan het filmpje wat je vorige keer op Bokt had gezet! :) Je zit hem nu beter uit, waardoor je hem eigenlijk beter controleert maar daardoor juist ook minder in de weg zit.
Hij heeft inderdaad een enorme bak vermogen, het is niet altijd makkelijk zulke paarden te rijden.

Als ik je een tip mag geven voor het dressuurwerk; ga je niet focussen op het plaatje van voor maar echt op de 'happy athlete'. :)

amo500

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-11 15:17

bedankt voor je reactie! kan hem nu inderdaad veel beter uitzitten, daar ben ik thuis echt heel erg mee bezig geweest.. met resultaat gelukkig haha :D het is inderdaad niet altijd makkelijk nee, vooral als ik thuis was hoger met hem ga springen, moet ik goed mijn hakjes naar beneden houden hahah, maar ach het geeft ook wel een vertrouwt gevoel dat die er zo makkelijk overheen springt (a)

Ja over dat dressuurwerk, ik heb een tijdje geprobeerd om echt een mooi plaatje te krijgen, maar ik merkte gewoon aan hem dat die daar alleen maar chagrijnig van werd, en ook een stuk minder sprong.. en naja zo in het parcour stoort het ook niet dat die met zijn hoofd omhoog loopt :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 21:08

Wauw prachtig dier heb je onder je kont en ik vind dat je erg goed rijd met hem, je geeft hem de ruimte om zijn passen af te maken en zijn hoofd te bewegen. Wou dat ik op jouw leeftijd al zo sprong :D Als ik naar het filmpje kijk krijg ik gewoon zin om te springen en al met al geeft het een goed beeld!

amo500

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-11 21:12

bedankt voor de leuke reactie! ja het is echt een geweldig beest <3

ILoveJip

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 22:09

Ik vind dat jullie het heel netjes en vloeiend springen, het ziet er gecontroleerd uit!
Fijn zoiets te zin! :)

Wiesiesisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 21:33

Ziet er erg goed uit!
probeer alleen om bij die dubbelsprong net iets actiever te houden,
voor de eerste sprong. :)