Gisteren heb ik concour gehad in tolbert in het L en ging opzich best wel fijn

We hebben de punten voor het M en gaan binnenkort dus M proberen..
Challenger is een 11-jarige ruin van Chellano z, hij heeft een beetje een gebruiksaanwijzing, maar voor mij is het echt een geweldig paard, en ben er echt superblij mee. Ik rijd hem nog niet zo lang, maar gaat eigenlijks al heel goed.
Met springen is hij echt superbraaf, hij is niet heel voorzichtig maar hij heeft wel genoeg vermogen dus als we een keer niet lekker uitkomen kan die zichzelf heel goed er uit redden
In de dressuur is die wel wat lastiger, hij maakt zijn changementen enzo wel gewoon makkelijk en laat zich verder goed rijden, maar hij is heel moeilijk nageeflijk te rijden, en daar word die meestal ook alleen maar chagrijnig en naar om. Dus vooral in het parcour laat ik hem gewoon lopen zoals die zelf wil, want hij laat zich bovendien wel gewoon goed rijden. 

Filmpje:
lekker enthousiast ;p

bedankt voor het kijken, en ik wil graag tips!
het is inderdaad niet altijd makkelijk nee, vooral als ik thuis was hoger met hem ga springen, moet ik goed mijn hakjes naar beneden houden hahah, maar ach het geeft ook wel een vertrouwt gevoel dat die er zo makkelijk overheen springt (a)