Springen, leuke of goede oefeningen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BullyCotton

Springen, leuke of goede oefeningen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-11 19:25

Hallo,
Normaal ben ik een dressuur miepje, maar ik heb besloten om aan een paar springwedstrijden mee te doen. Ik heb wel eens springlessen zo gehad hoor, maak je geen zorgen.
Maar nu vraag ik een paar leuke tips waar je bijvoorbeeld op moet letten, of goede oefeningen die je kunt trainen ter voorbereidingen. Ik heb al wel eens springconcoursen gehad, maar nietnofficieel als dit, alleen onderling, en bij een tripalon. Dus tips, oefeningen, trainingen, of hoe jullie het doen, kom maar op :)

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 19:52

Wat ik altijd een leuke oefening vindt: twee balken of lage sprongetjes op ongeveer 19 m afstand. Afhankelijk van je paard/pony en zijn galopsprong, kan je die in 5,6 of 7(pony's) galopsprongen ertussen doen. De eerste keer tel je (of laat je iemand tellen) hoeveel je paard er maakt. Als het er bijvoorbeeld 5 zijn, probeer je de volgende keer het in 6 te doen.

Helpt mij altijd om de controle te houden.

zodiacje

Re: Springen, leuke of goede oefeningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 20:33

dat is idd een leuke Tango1979 :j

wat een goede oefening voor je evenwicht is, is om meerdere (lage) kruisjes achter elkaar te zetten.
Probeer ritme te vinden, het paard in het midden te houden en zelf losjes mee te blijven.

Een andere oefening is een grondbalk en een kruisje.
Probeer die 10 keer exact hetzelfde aan te rijden.
Dus in ritme, impuls, bocht, rechtrichten, tempo; alles even ontspannen en iedere keer hetzelfde.
Klinkt makkelijker dan gedaan.

jilinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 14:30

ik vind het altijd wel leuk om aan het eind van een uurtje springen lekker een parcourtje te springen (als oefening en omdat het gewoon leuk is)

ikbencarmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 18:07

je zou bij de spring voorwerpen kunnen zetten wat je paard eng zou kunnen vinden en proberen of hij zo over de sprong heen wilt. je kunt bijvoorbeeld denken aan tonen naast of onder de sprong of ''kasteeltjes'' dat zijn bij ons houten kasteeltjes die je onder de hindernis kunt zetten.

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 18:08

of gewoon je jas over de sprong hangen, vinden velen ook eng :j