In juni zijn we begonnen met het zadelmak maken & inrijden. Ze is in de omgang erg relaxed en was erg braaf vanaf begin af aan. Dit is het eerste paard wat ik zelf vanaf het begin in handen heb gehad. Ik heb even getwijfeld of ik wel een HAW aan moest maken, maar hoe meer tips hoe beter, dus we proberen het maar

De eerste keer erop Mevrouw staat lekker op rust

Inmiddels zijn we een paar maanden aan het rijden, hier krijgen we wekelijks begeleiding bij. Ons niveau gaat richting B, maar dat verschilt per dag

Ik heb moeite met rijden op de rechterhand. De eerste weken had zij erg veel moeite met haar balans, waardoor ik in mijn lichaam ging compenseren. Inmiddels ben ik me daar wat bewuster van & probeer ik mezelf echt recht te zetten, maar dat is lastig op een paard dat in de verkeerde lengtebuiging loopt

Verder is het tempo en de impuls wisselvallig. De ene dag is ze erg traag en reageert ze minder op het been, de andere dag ben ik continue bezig met terug rijden. Vandaag was helaas een trage dag!
Naar mijn idee mogen mijn beugels wat langer, omdat mijn benen te ver naar voren liggen & ik tever achterin het zadel kom te zitten?

Hier zie je goed dat er gebrek aan impuls is & dat het rijden nog meer naar voren gefocust mag zijn. Naar mijn idee komt ze daarom ook tegen de hand.

Filmpje:

Leuke still
Ik vind haar hier niet verkeerd lopen, maar je kan zien dat ik teveel aan het duwen ben met mijn zit..

& nog twee filmpjes van mijn les van een paar weken geleden. Hier zie je dat ze beter voorwaarts is

Ik ben erg benieuwd naar tips wat betreft mijn houding, het voorwaartser rijden & het rechtrichten
!
Probleem is echter dat ze gisteren niet actief aan het been bleef. Ik heb veel geschakeld & daar reageert ze dan ook wel op, maar daar blijft ze niet alert door. Een tik geeft ze (helaas) helemaal niks om, dus ik moet nog een manier vinden om haar écht voorwaarts te krijgen op trage dagen.