Mac, na lange tijd weer les!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Mac, na lange tijd weer les!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 14:52

Vandaag weer na lange tijd les gehad met Mac. Hij heeft een hele tijd stil gestaan ivm slecht passend zadel en rug die vast zat. ondertussen een nieuw zadel laten aanmeten en is hij helemaal losgewerkt door de ostheo en is ie weer lekker los. Mac is mijn bijrijdpaard. hij is een kwpn van 17 jaar.

vandaag hadden we weer onze eerste les. Ik had er niet veel van verwacht, maar ik vond het voor zijn doen erg goed gaan vandaag. we zijn vooral bezig met rechtrichten, buiging en zijn achterhand door contrastelling te vragen en veel overgangen te maken. ook aanspringen in galop vind hij erg moeilijk. Ook hebben we veel op links gewerkt, omdat dat echt zijn moeilijke kant is. ons nivo is nog onder b :P al begint hij langzaam fijn te lopen.

punten waar we aan moeten werken:
-ik moet rechter gaan zitten
- benen lang maken
- veel afwisseling in hals houding. (linker stelling, rechterstelling, contra)
- actief houden
- aanspringen in galop vloeiender
- doorzitten
- en ik ben me vreselijk aan het ergeren aan mijn benen! maar hij was niet meer vooruit te branden.

hier een paar filmpjes. helaas zijn ze niet van de allerbeste kwaliteit :(

View My Video

View My Video

View My Video

View My Video

View My Video

View My Video

en nog n foto, de enigste foto. allebei bek af :P

Afbeelding

onley

Re: Mac, na lange tijd weer les!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 22:24

ik vind het erg traag uit zien
lijkt wel of je paard echt lui is ook vind ik dat die wat overgewicht heeft (dus te dik is)

Van wie krijg je les? Lijkt een beetje op mijn lesgeefster..
Ik zou proberen je paard echt actiever te krijgen door een veel (schijn) overgangen te rijden zodat ook meer op jou been gaat reageren wat die nu niet echt doet...

jUst_eVa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 22:33

Hoi. opzich ziet het er wel vriendelijk uit. maar je paard is idd nier heel voorwaarts. ik vind dat je rustiger met je kuit moet doen want soms zit je hem bij elke pas vooruit te "schoppen"
succes met je volgende les!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 06:41

Hij was inderdaad aan de trage kant. Maar het zal ook wel meespelen dat als ik uit balans raak hij langzamer gaat lopen. Hier hebben we ook even aan gewerkt. Door op mijn zit hem te laten versnellen. Te dik is hij idd ook nog. Hij heeft door zijn rug en niet passend zadel 2/3 maand stil gestaan. En hij heeft er aanleg voor. Zijn wij afzetten hielp niet. Dus nu heeft hij even op een ander stukje gestaan en hebben er tijdelijk andere paarden in zijn wei gestaan Om De wei kaal te krijgen.
Oja ik krijg les van caroline, van paardenzorg :)