Ik rij op een ruim 4-jarige merrie en dit gaat echt met ups en downs. Op dit moment gaat het weer down
. Ze heeft erg de neiging om in mijn handen te gaan hangen en trekt hierbij letterlijk de teugels uit mijn handen. Daardoor loopt ze ook verschrikkelijk op de voorhand en ze gaat als een plankje door de bochten heen... Gisteravond heb ik les gehad en moest ik haar in een rustig drafje rijden en haar met mijn binnenbeen naar mijn buitenteugel rijden. Daarnaast moest ik een kleine ophouding maken met mijn vingers en zodra ze niet aan mijn handen hing, mijn vingers ontspannen. Dit alles werd uiteraard ondersteunt met mijn been. Echt kleine momentjes liep ze super, maar wat vonden wij het moeilijk!!
Ik moest haar in een laag tempo rijden, want hoe harder ik zou gaan, hoe moeilijker het voor haar wordt. Ook veel overgangen en tempowisselingen maken, om haar achterhand te versterken. Tussendoor lekker eens een galopje doen. Volgens mijn instructrice moet ik de komende tijd zo blijven rijden en dus puur kilometers gaan rijden.
Nog geen 2 weken geleden kon ik haar op mijn 'pinken' rijden en liep ze super... Hopelijk komt dit gauw weer terug!
Wat vinden jullie van deze methode en hebben jullie nog andere tips voor mij??
Ik heb liever geen commentaar of ik wel geschikt ben om een jong paard te rijden; ik word goed in de gaten gehouden door de eigenaresse van het paard
en heb om de week les en ik lees veel info op bokt, haha!
Ik moest in dat rustige drafje wel tempowisselingen maken, hoor.