springen met sjaak door arno24

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-03 15:45

Mag ik dan vragen wat jij aanvallend vindt Verward
IMO heb ik nieman aangevallen, maar ik deel alleen haar mening niet. Dat is volgens mij iets anders dan aanvallen Verward (of ik moet dat helemaal verkeerd zien)

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 15:47

Ja en als we zo doorgaan komen we er nooit uit en gaat dit topic dus helemaal nergens meer over.

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 15:50

Hoi, leuke foto's Haha!
Misschien een tip als je paard wat vervelend is; stuur hem goed aan, maar als hij dan eenmaal springt, wel een beetje ruimte geven hoor (hand richting mond). Want in de lucht kan hij er moeilijk vandoor gaan Haha!
Succes, en ik weet zelf hoe moeilijk het is... Het lijkt zo gemakkelijk!
Laatst bijgewerkt door astridastrid op 30-09-03 15:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 15:51

sjakie schreef:
Mag ik dan vragen wat jij aanvallend vindt Verward
IMO heb ik nieman aangevallen, maar ik deel alleen haar mening niet. Dat is volgens mij iets anders dan aanvallen Verward (of ik moet dat helemaal verkeerd zien)


Op het moment dat iemand tegen je zegt: schrijf ik soms chinees, en als je het beter denkt te kunnen moet je maar langs komen, vind ik toch niet echt een antwoord van iemand die openstaat voor opbouwende kritiek.

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 15:53

volgens mij gaat dit niet meer over Arno die met Sjaak springt Verward beetje jammer van dit topic

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-03 15:53

astridastrid schreef:
Misschien een tip als je paard wat vervelend is; stuur hem goed aan


euh sjaak is absoluut niet vervelend naar de sprong, boven de sprong of na de sprong Verward
Hij heeft alleen begeleiding nodig om goed uit te komen voor de hindernis Knipoog

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-03 15:57

pipo als je mijn reactie in de context plaatst staat er voor mijn reactie iets over struisvogelpolitiek. Is voor mijn gevoel niet erg opbouwend. Voor die opmerking heb ik IMO correct gereageerd.

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 16:44

Sjaak is totaal niet vervelend met springen. Hij heeft alleen begeleiding nodig. Als ik zie hoeveel hij verbeterd is in de paar weken dat m'n vriendin en ik met hem bezig zijn, dan kan ik niet anders zeggen dan dat we de goede kant opgaan. Er moet nog wat gesleuteld worden, maar dan kan dit paard absoluut een net parcours afleggen.

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 17:35

sjakie"]
[quote="astridastrid schreef:
Misschien een tip als je paard wat vervelend is; stuur hem goed aan


euh sjaak is absoluut niet vervelend naar de sprong, boven de sprong of na de sprong Verward
Hij heeft alleen begeleiding nodig om goed uit te komen voor de hindernis Knipoog
[/quote]

Sorry, ik dacht het!
Je houdt hem zo kort (boven de sprong), ik denk, misschien is hij wel wat te enthousiast.
Wel hoog hoor, en mooi springmateriaal. Ik vind de eerste foto ook zo leuk, dat-ie niet wegloopt.
Springen is echt moeilijk he, iedereen denkt altijd dat het zo gemakkelijk is. Totdat je zelf springt OK dan! . Gewoon goed oefenen, dan komt het helemaal goed (ik begreep dat dit een van de eerste keren is dat-ie sprong met dit paard).

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-03 18:33

dit is de eerste keer dat arno met sjaak springt, maar zeker niet het eerste paard. hij krijgt wekelijks springles met zijn eigen paard(en) en dat al jaren lang.
Sjaak is niet over ijverig, maar vooral wat onhandig. Door hem wat bij te sturen komt hij beter uit. hierdoor gebeuren er minder ongelukken als dat je hem in dit stadium van opleiding (spingen dan) meer vrijheid geeft.
Ik ben daar wel mee bezig, maar ik spring zelf alleen nog enkele sprongen, omdat ook ik bezig ben mezelf te ontwikkelen in het springen. Arno is veel verder dan mij en is bezig om sjaak wat te corrigeren.

bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 18:35

ben blij dat ik niet zo hoog hoef te springen Schijnheilig mooi genomen foto's. helaas niet helemaal scherp en ik kan dus ook niet goed zien aan het bit dat de teugels te strak zijn aangezien het bit niet goed te zien is op de foto. vind het nog altijd knap dat mensen zoveel kunnen zien vanaf een foto terwijl er meer tijdens een sprong gebeurd dan op een foto te zien is...

lauwtje_nina

Berichten: 282
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 18:47

mijn ouwe paardje moest je ook nie te veel ruimte geven hoor boven een sprong omdat ie die aanleuning gewoon nodig had ander viel ie uit de lucht zalk maar zeggen Haha!
en ik vind het er erg netjes uit zien nix op aan te merken en daover je teugels daar wat losser daar meer ruimte geven degene die er op zit weet zelf wel wat ie moet doen om ze paard netjes een sprong over te leiden vind je ook nie?
k wou alleen ff zeggen dat k het er netjes uit vind zien en erg leuk paard ook OK dan!
xxxxies laura Lovers nina

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 18:50

Hoe sterk je ook je paard moet corrigeren, boven de sprong moet je hem natuurlijk wel de ruimte geven. In de lucht valt er ook niets meer te corrigeren.
Maar ik geloof dat de boodschap aardig is doorgekomen Haha! Ach, zo hou je wat om aan te werken *LOL*

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 21:37

het is jammer dat er geen filmpje is van de sprongen, anders hadden hier waarschijnlijk totaal andere opmerkingen gestaan. Maar ik weet hoe belangrijk het is om een paard ruimte te geven en ze krijgen het ook altijd bij mij. Boven de sprong dan wel te verstaan.

Tallie1979
Berichten: 22756
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 22:52

Mooie foto's Lachen Maar ik moet eerlijk zeggen dat het er uit ziet alsof sjaak weinig ruimte krijgt..

Echter.. Ik kan niet anders zeggen als dat ik Arno zijn rijstijl met springen ken en ik weet uit de dingen die ik heb gezien dat hij echt wel weet waar hij mee bezig is.

Misschien zijn deze foto's gewoon wat ongelukkig genomen Knipoog

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 14:20

Ik ken Arno, hij zit bij mij in de springles. Ik kan garanderen dat hij in die les voldoende ruimte geeft aan Kalisto of aan Bresco want onze instructeur trekt je anders bijna van je paard af.

Maar ik vind zelf op deze foto's ook dat je aan de zijkant van de mond het bit er uit ziet steken en dat betekent gewoon heel simpel dat er wel druk op de teugels is. De foto's die zijn gemaakt boven de sprong zouden dat gewoon niet mogen laten zien. Boven de sprong hangen de teugels 'los'.