Wainonia op wedstrijd L1 Onstwedde

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia

Wainonia op wedstrijd L1 Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-11 19:47

Dank zij een bokker kwam ik er achter dat "draversfoto" aanwezig was op de wedstrijd in Onstwedde afgelopen weekend en jawel, wij staan er ook op :D. Leuk, want we hebben bijna geen foto's van ons op wedstrijd! Ze zijn gemaakt van de tweede proef, waarbij ik moet vermelden dat de eerste proef een echte puinzooi was. Paardje was met losrijden prima aan de hulpen, maar toen we de eerste ring in moesten, sloeg het compleet om en jammer genoeg leek het meer een potje rodeo dan een dressuurproef hierdoor. Wainoon heeft het nog niet zo op binnenbakken en windt zich er flink bij op.

Afgelopen jaar heeft ze haar eerste "binnenseizoen" gelopen, welke ik heb beperkt tot maar 2 locaties om haar wat meer op dr gemak te stellen en zodat ze rustig kon wennen aan deze locaties. Thuis hebben we alleen een buitenbak en ik kwam ook niet vaak met haar ergens in een binnenmanege om te oefenen (mijn fout). Dit jaar heb ik besloten dat de tactiek van afgelopen winter niet de juiste was en nu wil ik haar juist naar zoveel mogelijk verschillende plekken meenemen omdat er nogsteeds heel veel spanning zit in het lopen in een binnenbak. Veel km's maken is dus de missie.

Anyway, ik had niet echt verwacht dat de tweede proef nog "iets" zou worden, maar gelukkig ging deze heel wat beter dan de eerste en, hoewel er nog steeds wel spanning in zat, gelukkig geen rodeo en konden we echt wat bewuster bezig met het rijden van de proef dan met het proberen om heelhuids de proef rond te komen.'

Ik ben redelijk blij met deze foto's. Op zich mag er zeker nog meer lengte in, moet de neus er echt meer uit en zie je de spanning er aan af, ik zie wel dat ze ruimte begint te krijgen in de passen en niet loopt te krabbelen (dat gebeurt vaak als er veel stress in het spel is). Van mijzelf valt me op dat ik wéér voorover duikel in de galop en dat mijn maatje 42's er ongeveer verkeerd om aan staan :+ , maar daar kan ik zeker wat aan gaan doen nu ik dit zo zie! In de draf moet ik mn hand meer dragen zie ik op sommige foto's. Grappig, want daar zijn we thuis heel bewust mee bezig (ook het rechtop zitten in galop) en nu betrap ik me er zelf op dat ik door mn eigen wedstrijdspanning dus blijkbaar dat alles weer vergeet! Ten slotte kwam ik er ook achter dat ik een 5de knoop op mn jasje ga laten zetten! Lijkt ja nergens op, hoewel het een lengtemaat jasje is hahaha! Ik zie mezelf nooit met dat jasje aan, dus wel handig deze verrassingsfoto's :D

Oh ja, en de punten... 181, dus een winstpuntje! En qua plaatsing waren we 7de van de 16 dus echt slecht was het ook niet.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb gewoon alle foto's hier in het topic gezet, dus ook de echt mindere foto's ;)

Abacab

Re: Wainonia op wedstrijd L1 Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 19:52

ziet er fijn uit hoor, ik zie er wel wat in :) paard gaat fijn over de benen.

Hals moet idd meer op lengte en jij moet met je bovenlijf ook meer op lengte. Het lijkt nu een beetje alsof je in je broek gesch..... hebt. Dat is erg jammer voor het plaatje.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-11 19:55

whahaha, nou ik schijn wel zindelijk te zijn :oo *D , maar ik snap wel wat je bedoelt ja.. dat zelfde kreeg ik ook al te horen in een haw topic met mn andere paard, dus wordt echt hoogste tijd dat ik mezelf een schop onder mn kont geef daarmee! Bedankt voor het verdere commentaar :)

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 22:25

Staat deze niet te koop?

Denk iig aan je houding. Op de foto zet je je handen heel erg vast en vliegen de benen naar achteren.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-11 22:31

Nee hoor, deze is nooit te koop geweest (en is ook niet de bedoeling ooit :D). Dank je voor de tips!

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 13:53

Wat een stoer beestje!

Wat meer lengte in de hals. Jij wat meer rechtop zitten en probeer je been lang te houden. Vind het er verder erg netjes uitzien!!

Succes verder!

Norie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 14:47

Leuk beestje!
Het lijkt op sommige fotos dat je verkrampt gaat zitten en daardoor voorover valt.
Ga lekker ontspannen zitten en probeer je benen op hun plek te houden.
Hij heeft het iig heel erg naar zijn zin want het plezier straalt er bij jullie af :D

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-11 22:09

Bedankt! Het is eigenlijk alleen in de galop dat ik zo voorover kieper en daardoor logischerwijs mijn benen naar achteren zwaai. Vreemd fenomeen, ik weet niet waarom ik dit doe eerlijk gezegd. Mijn moeder heeft de foto;'s ook bekeken en vertelde dat ik dit thuis blijkbaar ook zo doe, hoewel ik voor mijn gevoel wel echt ga zitten..

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 22:15

Misschien een keer een zitles nemen? En dan vooral veel oefenen in galop?

Norie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 23:16

Misschien inderdaad een zitles. Ook kun je als je het echt alleen in de galop doet jezelf controleren bij bepaalde punten in de bak. Dus dat je aangaloppeerd en jezelf aanwent om bijv. bij iedere hoek of bij allebei de korte zijdes extra op je houding let, dat je écht recht zit en je beenligging is zoals het hoort. Misschien heb je daar wat aan? Maar nogmaals jullie zijn n leuke combinatie!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 09:22

Wat een leuke merrie zeg, heel opvallend paard met die tekening. Ze ziet er idd gespannen uit en dat is niet makkelijk rijden natuurlijk, zeker zo in de proef dat het allemaal op de letter moet.

Wat ik in je andere topic schreef over je knie zie ik hier ook een beetje terug. Maar wa
*en toen klikte ik op plaatsen en dat was niet de bedoeling :+ *
t ik hier vooral mis is je core stability. Ik denk dat je je op die laatste draffoto (want daar kiep je ook :P ) en de galopfoto's en in mindere mate ook bij de rest, kunt richten op het wat achterover kantelen van je bekken en dan goed naar je buik blijven ademen zodat je je lichaam boven het bekken plaatst.
Op sommige foto's zou ik graag ook net iets meer hoek en veer in je arm zien, niet dat het heel storend is voor het plaatje, maar het verbetert wellicht je aanleuning weer een stuk.
Verder zou je mogen proberen om je buitenhand niet mee te laten nemen door haar, die komt wat naar voren maar dat wekt ook de indruk dat ze onder je uit loopt op de foto's, dat het tempo niet helemaal van jou is.
De voorhand zou van mij iets naar rechts geplaatst mogen worden.