Heb altijd foto's geplaatst en nog nooit een filmpje. :o
Omdat ik toch een keer echt een goed beeld wou geven van hoe het nu gaat heeft mijn
vriend zondag even het rijden voor me gefilmd.
Even wat info:
:list: Ceasar
:list: Alweer 4,5 jaartjes
:list: L' esprit X Lupicor
1.65 groot 
Ikzelf :
1.77 groot en rijd nu alweer 13 jaar.
Ceasar is mijn 2de paard
En we lessen bij Anouk Snippe
Ceasar is vorig jaar augustus professioneel ingereden. Daarna heb ik hem onder begeleiding doorgereden.
Het ging heel goed, maar door verschillende omstandigheden nogal pech en angst gehad.
Hij begon ook nog is vroeg te puberen : steigeren, spontane idiote bokpartijen en om niks schrikken.
Wat resulteerde in nogal enge valpartijen en angst bij Ceasar, want ja baasje die hoort toch niet
door de lucht te vliegen :wow:
Nu is hij er vanaf ( tenminste dat hopen we :+ )
Hij begint alles wat serieuzer te nemen en meer echt te werken, betere concentratie en focus op mij.
Ben een paar keer met hem gestart voor de ervaring, ben erachter dat hij het allemaal wel kan
en dat hij een ster is in doen alsof het eng is.
Vorige concours hem zo op zijn plaats gezet, want hij wou de eerste proef helemaal niks.
Zelfs zo erg dat de jury gestopt was met jureren :oo
2de proef eindigde in 172 punten en was daar erg blij mee

Nu ben ik weer flink aan het lessen want merkte echt dat het niet liep
Ceasar begon scheef te lopen en maakte misbruik van mijn ontwetendheid.
Punten om aan te werken:
:list: Mijn houding, is al veel beter maar ik zit nog te ver voorover. Zadel is ook niet optimaal.
:list: Lijkt alsof ik heel veel trek.. Ceasar is heel sterk op rechts, die hand moet ik dus los
laten en mijn linkerhand er strakker aan houden. Ik hield hem eerst veels te strak op rechts.
:list: Ceasar is erg onrustig met zijn hoofd. Als ik hem wil corrigeren wanneer hij omhoog komt gaat dit te hard.
Ik wil een ophouding maken, maar juist dan doet die net zijn hoofd naar beneden waardoor mijn hand doorslaat.
Heel naar voor mij maar ook voor Ceasar.
:list: Helaas was mijn chap net kapot gegaan dus helaas kan ik niet normaal mijn benen stil houden zonder chaps }:0
:list: Mijn handen heb ik bewust wat lager
:list: Ceasar is nog steeds scheef maar we zijn nu eerst bezig met hem op 2 handen rijden en loslaten.
Hij is nu al weer zo heerlijk licht in de hand. Ik rijd heel veel overgangen om mijn stem, reageert die zoveel beter op.
:list: Ik laat hem nog te veel los, mijn teugels hangen soms los. Dit moet nog constanter daardoor wordt het ook minder rommelig.
:list: Overgangen zijn ook nog moeilijk hij doet het wel maar mooi kalm gaat het niet altijd mooi nagevelijk en voorwaarts
Zal vast wel wat vergeten zijn...
Er zijn nog heel veel dingen om aan te werken en is bij lange na niet perfect maar mijn hummeltje is
wel ontzettend lief en doet zo zijn best!!
Toen ik hem net een dag had: :(:)

En nu :

Hier de filmpjes *\o/*
Galopjes:
Ik hoop dat alles goed is gegaan :p eerste dak een topic maak met de ipad haha
Wees een beetje lief voor ons , Rome is ook niet in een dag gebouwd
Ik ben me bewust van wat er fout gaat. En ben er hard mee aan de gang, we komen van ver

Hoef geen eindeloos doorgeratel over hetzelfde
, vandaag erg gelet op mij eigen houding in de les. En lukt al steeds beter om minder beweegelijk te zijn.