Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
debravanesch schreef:Het is niet mijn paard, het is een paard dat in half pension staat in een manege.
tegen ons zeiden ze dat we eerst moesten doorzitten en dan aanspringen, maar als dit niet hoeft kan ik het zo eens proberen. Ik denk dat het eerste wat ik ga vragen de beenzetting is, om het te tonen hoever het buitenbeen naar achter moet, misschien zit hier al mijn eerste probleem.
Bedankt
bethje31 schreef:In de hoek proberen aan te springen, beetje op je buitenkant gaan zitten (op je buitenbil zeg maar), binnenbeen aangedrukt houden iets achter singel en misschien een heel klein tikje met de zweep als extra impuls. Oh en niet te hard laten draven, ik moet mijn fries altijd een beetje tegenhouden voordat ik haar laat aangalopperen anders dendert ze gewoon door in draf.
Gaat steeds beter met haar, ze lijkt het trucje door te krijgen...
Altijd proberen vanuit een rustige draf aan te galopperen. Anders is het alleen maar moeilijker om door te zitten en vermoeiender voor je paard
succes!