Angelo aan het werk! :D

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JNAWA_Nienke

Angelo aan het werk! :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-11 11:40

:wave:

Dit is ons eerste HAW-topic, dus wees een beetje lief voor ons! :')
Ik verzorg Angelo nu 2 jaar, en rij hem nu ong 1,5 jaar! Ik heb hem zelf ingereden, en we hebben het eerste jaar lekker samen veel plezier gemaakt, maar vind het nu toch wel een beetje tijd worden voor 'het echte werk'.
Angelo (van de Molenweg) is 4.5 jaar, en ik rij hem bitloos met een marylot bloem.
Ik ben ervan bewust dat dit zadel qua inch ietwat aan de krappe kant is, maar ik ben al op zoek naar een andere! :j
En ik moet werken aan mijn handen!
Genoeg gepraat, tijd voor de foto's! :D
Uiteraard heb ik wel ingestapt, hiervan heb ik geen foto's!

1:

Afbeelding

2:

Afbeelding

3:

Afbeelding

4:

Afbeelding

5:

Afbeelding

6: Vooruit kijken! :x

Afbeelding

Alvast bedankt! :D

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 11:52

Je zadel lijkt inderdaad te klein: je lijkt volledig op de lepel van je zadel te zitten en het lijkt op de schouder te liggen. Het belemmert jou in je houding (nergens een rechte lijn schouder-heup-hak, je moet veel spannen om enigszins rechtop te blijven zitten) en de pony in de balans en beweging; geen goede start voor zo'n jong dier. Ik zou liever even wachten tot je een nieuw zadel hebt.

Je beenligging lijkt me nog erg onrustig om al sporen te dragen. :)
Laatst bijgewerkt door Elanor op 25-10-11 12:14, in het totaal 2 keer bewerkt

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 11:55

Ik vind het er echt helemaal niet fijn uitzien :n

Je zit met je been veel te ver naar voren waardoor je totaal uit balans raakt en doordat je zover achter in het zadel zit drukt het op een verkeerde plek op zijn rug. Je paard laat ook duidelijk zien dat hij het niet fijn vind, de oren zo plat, het ziet eruit of hij aan het rennen is.

Daarnaast vind ik dat je eigenlijk ook te groot voor hem bent. Je kan best lol met je knol hebben maar ik zou nu iig even niet rijden tot je een fatsoenlijk passend zadel hebt want zo maak je zijn hele rug kapot en dat lijkt me niet de bedoeling denk ik!

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 12:12

Doordat het zadel jullie beiden niets past zit je heel krom op je pony, daarbij hinder je hem in zijn rug. Hierdoor loopt hij niet door de hals en over de rug. Ik zie geen ontspanning. Ik zie een pony die zijn bovenlijn strak houdt en moeite heeft met zijn balans [door het zadel en jouw gewicht dat nu niet op de juiste plek boven je pony is].

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 14:43

Je zadel is inderdaad te klein voor jou en misschien ben jij ook een beetje te groot voor Angelo. Rij je nu wel met sporen of zie ik dat fout? Misschien eens met een bijzet longeren voor de ontspannenheid? Veder wel super dat je zo'n jong paard bitloos rijd!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 15:04

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.

Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips :)

snikky

Re: Angelo aan het werk! :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 15:13

leuk paardje heb je zeg! ben niet zo bekend met die bloem als hoofdstel, maar zo te zien werkt het! als ik het goed heb zit je op een springzadel? denk dat dit een hoop veranderd aan je houding, ben je op zoek naar een vzh of dressuurzadel? denk dat je daar namelijk veel profijt van zal hebben wat betreft je zit! heb je ook les?

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 15:17

Owjeej Nienke.. Houd je vast, je hebt een HAW topic gemaakt :')

Volgensmij rijdt nienke niet met sporen Elanor. Verder ben ik het wel met je eens. Een zadel kan echt ongelofelijk veel aan je houding verpesten.

Ik heb het zelf ook gehad, ik reed ook op een zadel dat voor mij niet goed paste, hierdoor stak ik mijn benen erg af. Dus erg goed dat je op zoek gaat naar een ander zadel :j

Verder wil ik je nog de tip geven om meer te gaan ZITTEN :P Maak jezelf zwaar in de galop en blijf plakken aan het zadel. Angelo zal dan ook beter kunnen ontspannen :j
Probeer in de draf licht te rijden op je bovenbenen, niet op je beugels. Dan zal je ook wat vaster gaan zitten. Maar dat is erg moeilijk met een zadel dat niet past :j

k4tink4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 15:34

Ik heb je filmpjes ook gezien. Paard lijkt zijn oren onder de man altijd naar achteren te hebben. Misschien dat dit een oorzaak heeft? Heb je hier al verder naar gekeken? Zodra je vanaf de grond met hem werkt is hij een stuk ontspannender!
Wellicht heeft hij door het zadel een negatieve ervaring met het werk onder de man. Sowieso ander zadel proberen! Wat dacht je van een barefoot? Staan een aantal mooie te koop op marktplaats en EA.. op bokt.

Verder begrijp ik niet zo goed waarom je hem met sporen rijd ohz. Op je foto waar je hem met alleen touw rijd draag je ook geen sporen. Paard lijkt mij vanaf de fotos voorwaarts genoeg, dus zweepje om te corrigeren moet voldoende zijn. Het is de bedoeling dat hij aan het been is, door hem vooruit te prikken maak je hem niet aan meer aan het been. Je zit hem niet dwars met je sporen, want je duwt je benen mooi lang weg tijdens het rijden. Je staat nog aan het begin van zijn verdere training, ter verfijning van je hulpen heb je ze dus ook nog lang niet nodig. Wel vind ik jullie een leuke combinatie, die met een nieuw zadel vast helemaal kloppend is qua plaatje. Nu oog je wat groot door je te kleine zadel. Waarom train je hem voorlopig niet zonder zadel? Dat kunnen jullie ook hartstikke goed! (en is goed voor je zit!)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 19:15

Moderatoropmerking:
En opnieuw berichten verwijderd die niet aan de RT-HAW regels voldoen, wellicht kan men de nieuwe regels even doorlezen alvorens te reageren.
Het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers is niet toegestaan. TS heeft zelf al aangegeven dat ze op zoek is naar een ander zadel, er is nu genoeg gezegd over het zadel.

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 16:33

idd een andere zadel want het zadel is voor jouw te klein en bij de pony schuif het naar voren !
wel leuke pony trouwens !
Even wat tips voor je :
- blijft in het midden van het zadel zitten en doe je onder been naar achter
- kijk naar voren en tenen naar binnen draaien
- en verder moet je iets meer op je buiten teugel rijden en rijden met je zit zodat de pony ook na kan geven !
heel veel plezier met die leuke pony ! <3

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 16:39

Ik denk dat je beenligging bovendien veel stabieler word als je chaps/laarzen draagt. :)