ik rij nu sinds een jaar een superleuke tinker! Ben er echt heel gek mee, en in de bak gaat het rijden echt goed, we weten wat we aan elkaar hebben, en hij is dan ook heel braaf. Ook op buitenrit met de eigenaar gaat het goed. De eigenaar gaat dan op de fiets mee, en spock loopt dan gewoon mee, het liefst vlak achter de fiets, hij ziet de eigenaar dan dus denk ik wel als leider, als er een te grote afstand is, draaft hij automatisch aan om dichterbij te komen.
Maar aangezien ik er vaak alleen heen ga, en ik ook dan wel is naar buiten wil, heb ik het nu 2 x geprobeerd..
en ik weet niet of het komt door mijn eigen angst maar, ik kom niet verder dan het eind van de straat..hij pakt het bit vast, draait om, en loopt terug naar stal. (wat er overigens volgens mij heel grappig uitziet, daar niet van
). en nu hem dat een paar keer is gelukt, probeert hij het alleen maar vaker, nu ook wanneer de eigenaar wel meegaat. de 1e keer was ik inderdaad best zenuwachtig, en dit heeft hij gemerkt, waardoor hij nu heeft geleerd dat hij bij mij best kan omdraaien en teruggaan.. uiteindelijk weet hij dat hij toch wel wint.. en dat is nou net het probleem
hem aanpakken werkt niet (omtrekken is geen optie met 700 kilo paard), en als ik echt boos wordt op een gegeven moment gaat hij lopen bokken en doen.. ook niet bepaald veilig op de weg.
een rondje over het zandpad vlakbij stal wil meestal nog wel, als ik niet eerst een andere kant op ga.. maar een andere kant op.. dan sta ik wat hem betreft zo weer voor de stal..
en toch, het lijkt me heeeeerlijk om alleen met hem op buitenrit te gaan. De eigenaar wil wel mee hoor, geen probleem, maarja.. even alleen met je 'eigen' paardje, is ook heerlijk! en hij staat zo mooi
!iemand tips hoe ik dit aan kan pakken?
. moet hem voor jou tactiek alleen eerst in zn kop prenten dat hij heus ook onder het zadel wel achteruit kan, want dat vertikt hij ook haha. maar ik ga het eerst aan de hand nog proberen