4 jarige Haflinger Azkaban tijdens de training vandaag

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

verwijderen

4 jarige Haflinger Azkaban tijdens de training vandaag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 18:20

Hallo Bokkers,

Ik wil wat foto's met jullie delen van de training van vandaag. Mijn Haflinger Azkaban is vanaf 25 mei jl. mijn paardje, ik heb hem half juni dit jaar zadelmak gemaakt. Vorige week zondag hadden wij onze eerste onderlinge wedstrijd van de club, we deden mee om te zien hoe hij op vreemd terrein zou reageren en we hebben het B-proefje zonder de galop gedaan. We hadden 184 punten maar nog wel wat opmerkingen waar we nu dus hard aan werken.
Onze doelstelling is om volgend voorjaar in de B te kunnen gaan starten, onderling of officieel dat weten we nog niet.

Nogmaals hij is nog niet lang onder het zadel dus verwacht niet te veel :) we hebben alleen draf foto's gemaakt.

Graag jullie opbouwende reacties.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bedankt voor het kijken.
Afbeelding

Joline_

Re: 4 jarige Haflinger Azkaban tijdens de training vandaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 18:27

Jullie zijn een hoop vooruit gegaan. Probeer hem wel goed actief te houden, soms begint hij wel een beetje
te sloffen. Maar hij (en jij natuurlijk ook) doet het hartstikke goed. Gewoon lekker op het gemak blijven
oefenen. Hoe minder druk er achter staat, hoe sneller je gaat! :D

Mir_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 19:14

Ziet er helemaal niet slecht uit, loopt mooi ruim!
Het lijkt wel op de 5e foto van boven, alsof het zadel flink omhoog komt vanaf de achterkant, kan vertekenen, maar ik zou er wel even naar laten kijken. En je beugels mogen een gaat langer. Zo ga je meer in het midden van je zadel zitten. Nu zitten bijna je knieën ook over de kniewrong.
En verder lekker dooroefenen!

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 19:18

ziet er heel goed uit!!!
ik kan je alleen maar aanraden lekker door te rijden, veel tempo wisselingen, overgangen rijden
en veel laten buigen hem, slangenvoltes, bij Aof C afwenden, stukje rechtuit volte 10 meter rechts, weer stukje rechtuit en volte 10 meter links, stukje rechtuit en weer rechts etc
veel voltes enzo, dat ie lekker soepel word!
k ben fan van azkaban ;)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 19:31

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.

emspa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 19:38

kijk uit dat je niet voorover valt op sommige foto's vallen jullie allebei een beetje voorover en let op je handen :D ga mee met bovenstaande ;)
ga vooral zo door, gaat helemaal goed komen! :Y)

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 20:45

@Mirhorses, dank je wel. we doen ons best. Zadel ligt wel goed alleen is een heeeeeel dik dekje, ik zal mijn beugels weer eens een gaatje langer doen ja, had ze pas juist 1 gaatje korter gedaan :)

@ Zazalover: dank je wel, we zijn hard aan t trainen met alle oefeningen vooral ook de voltes etc. Leuk dat je fan bent van mijn draakje hahaha.

@emspa: Dankje wel. klopt ik zie het ook, ik zit ver voorover, komt denk ik omdat ik vroeger een enorme stoelzit had en daar nog steeds erg op gefocused ben om dat dus niet te hebben, maar te is dus ook niet goed.

emspa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 21:50

hihi nee srry je moet net die middenweg hebben hè :P als je je gewicht naar voren verplaatst door voorover te zitten gaat je paard ook op de voorhand lopen dus een beetje meer achterover :D

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 00:27

Hey dat ziet er goed uit +:)+
Je houding is zeer verbeterd als je vergelijkt waar je vandaan kwam :j
Knappe Azzie!

Omdat het HAW is: Ik zou bezig gaan met verschillende halshoudingen richting halsstrekken en weer oppakken etc.

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 00:43

Ziet er leuk uit, Alleen ik vind hem wat te dunnetjes..

Halshoudingen zou ik nog wel aan werken :j

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-11 08:17

Annettu_ schreef:
Ziet er leuk uit, Alleen ik vind hem wat te dunnetjes..

Halshoudingen zou ik nog wel aan werken :j

hihi nou het is echt geen dunne haf hoor, hij heeft boommaat 34 maar liefst. Hij is wel veel afgevallen dit omdat hij ziekelijk dik was toen ik hem kocht en nog nooit wat had hoeven doen in zijn leventje dan alleen maar absurd veel eten. Maar dit hebben we op een verantwoordelijke wijze gedaan. Hij is nu mooi op gewicht maar het is en blijft een stevige haf.

Bedankt voor je reactie.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 16:06

Moderatoropmerking:
En opnieuw een bericht verwijderd dat niet aan de RT-HAW regels voldoet, wellicht kan men de nieuwe regels even doorlezen alvorens te reageren.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 16:48

Je paardje ziet er super uit!
Leuk om nog een bejaarde bokker te zien! :D
Ik weet niet of je je beugels wel langer moet doen, maar iig wel je benen lang maken, je trekt ze op, hakken naar beneden!
Ik denk ook dat je hem er wat meer doorheen moet rijden, je blijft nét op een punt hangen dat je toch constant vraagt maar niets krijgt, het is of er meer doorheen óf lichter en luchtiger contact.
De teugels mogen iets korter, zodat je handen niet te dicht bij je buik komen.
Hij wordt wel prima naar vvoren gereden, heel belangrijk!
Ik vind jullie een hele leuke combi!

Mirr89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 16:57

emspa schreef:
kijk uit dat je niet voorover valt op sommige foto's vallen jullie allebei een beetje voorover en let op je handen :D ga mee met bovenstaande ;)

Ik deel de mening van Emspa, het voorover vallen en de handen vielen mij ook op, soms nog iets meer de tenen naar binnen draaien,

MirandaFuego schreef:
Ik denk ook dat je hem er wat meer doorheen moet rijden, je blijft nét op een punt hangen dat je toch constant vraagt maar niets krijgt, het is of er meer doorheen óf lichter en luchtiger contact.

Ik had ook het idee dat er nogal veel spanning op de teugels stonden, maar dit kan ook een momentopname zijn.
Veel voorwaarts oplossen, schakelen en ook veel stukjes de teugels laten ontspannen is mijn ervaring.

Maar volgens mij komt dat allemaal helemaal goed! Verder ziet het er netjes uit, knappe haflinger!

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-11 17:13

Dank je, ik heb Azkaban met losse teugel ingereden en ik rij hem dus met mijn benen naar beneden en absoluut niet met de teugels (ik ben nogal tegen in de krul trekken), alleen dus maar een verbinding maken met zijn mond. Ik krijg juist van mijn lesgeefster altijd te horen dat ik eerder te lief dan te streng ben. Mijn tenen ja dat is echt zo, vind ik heel moeilijk en moet ik echt op letten. Maar dat vind ik nu nog onbelangrijk, eerst wil ik samen ontspannen rijden en daarna pas op de details gaan letten.

Mirr89 schreef:
emspa schreef:

Ik deel de mening van Emspa, het voorover vallen en de handen vielen mij ook op, soms nog iets meer de tenen naar binnen draaien,

MirandaFuego schreef:

Ik had ook het idee dat er nogal veel spanning op de teugels stonden, maar dit kan ook een momentopname zijn.
Veel voorwaarts oplossen, schakelen en ook veel stukjes de teugels laten ontspannen is mijn ervaring.

Maar volgens mij komt dat allemaal helemaal goed! Verder ziet het er netjes uit, knappe haflinger!

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 14:21

Ziet er super mooi uit hoor!
Zoals anderen al zeiden: pas op dat je niet naar voren valt.
En een klein tipje: mij valt op dat je je handen niet altijd op gelijke hoogte houdt, probeer daar op te letten.
Verder vind ik het er echt mooi uitzien, loopt mooi ruim met een goede aanleuning. Super!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 14:32

Ik vind het er een beetje gespannen uitzien. Het lijkt alsof je hem doorlopend moet "tillen" aan de voorkant.
Hij zou veel meer los moeten laten en hij mag meer over de rug en met z'n koppie naar beneden, dus vw nw.
Dan lijkt het zadel te klein voor jou, je zit op sommige foto's bijna op de lepel van het zadel.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 14:43

toch even een reactie terug.
Ik denk dat je vergeten bent de openingspost te lezen, Azkaban is ca 4 maanden onder het zadel dus natuurlijk loopt hij niet voor 100% over zijn rug, sommige stukken wel, sommige stukken niet. Neerwaarts rijden komt vanzelf als hij eraan toe is. Verder is het zadel net nieuw en heel goed opgemeten door een professioneel iemand, niet alleen voor mijn kont dus maar ook voor de lengte van mijn paard. Ik zit niet op de lepel maar ik zit wel niet goed genoeg naar voren dat klopt, ik heb hiervoor een enorme stoelzit gehad en dit is nu nog een beetje het resultaat daarvan waar ik hard aan werk :)

aerdenhout1 schreef:
Ik vind het er een beetje gespannen uitzien. Het lijkt alsof je hem doorlopend moet "tillen" aan de voorkant.
Hij zou veel meer los moeten laten en hij mag meer over de rug en met z'n koppie naar beneden, dus vw nw.
Dan lijkt het zadel te klein voor jou, je zit op sommige foto's bijna op de lepel van het zadel.

Iv_Oebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 14:51

Wat een knapperd! En die laatste foto vind ik erg leuk, mooi halster waar heb je deze gekocht als ik vragen mag? Let wel op je benen dat je ze lang probeert te maken en je hakken uit te drukken.

Succes verder samen

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 14:57

Iv_Oebel schreef:
Wat een knapperd! En die laatste foto vind ik erg leuk, mooi halster waar heb je deze gekocht als ik vragen mag? Let wel op je benen dat je ze lang probeert te maken en je hakken uit te drukken.

Succes verder samen

Klopt helemaal, ik trek ze soms op mijn benen, werk er nog hard aan haha. Dank je het halster heb ik bij een rijdende westernwinkel gekocht en was een beetje erg duur hahaha.

Iv_Oebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 16:08

Nou dat zie je er wel vanaf hoor hahah :D Ik ga even googelen, bedankt.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 16:36

Sjemira schreef:
toch even een reactie terug.
Ik denk dat je vergeten bent de openingspost te lezen, Azkaban is ca 4 maanden onder het zadel dus natuurlijk loopt hij niet voor 100% over zijn rug, sommige stukken wel, sommige stukken niet. Neerwaarts rijden komt vanzelf als hij eraan toe is. Verder is het zadel net nieuw en heel goed opgemeten door een professioneel iemand, niet alleen voor mijn kont dus maar ook voor de lengte van mijn paard. Ik zit niet op de lepel maar ik zit wel niet goed genoeg naar voren dat klopt, ik heb hiervoor een enorme stoelzit gehad en dit is nu nog een beetje het resultaat daarvan waar ik hard aan werk :)

aerdenhout1 schreef:

Juist een paard waar je mee begint zou meer vw nw moeten/willen lopen!
Maar ik begrijp dat je liever alleen maar positieve reactie 's wil, dus veel succes verder met je haflinger!
Het is een hele leuke, dus zorg voor de juiste hulp!

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 16:54

Nee hoor helemaal niet juist, maar ik ben het gewoon niet met je eens, dat kan toch???
Er zijn meer reacties geplaatst met opmerkingen waar ik het wel mee eens ben. Maar wil niet zeggen dat ik alles moet aannemen wat iemand opmerkt.
Maar bedankt voor je reactie hoor, ook jij mag zeggen wat jij vind daar is dit voor.

Citaat:
Juist een paard waar je mee begint zou meer vw nw moeten/willen lopen!
Maar ik begrijp dat je liever alleen maar positieve reactie 's wil, dus veel succes verder met je haflinger!
Het is een hele leuke, dus zorg voor de juiste hulp!