http://i916.photobucket.com/albums/ad2/ ... C_4638.jpg
http://i916.photobucket.com/albums/ad2/ ... C_0474.jpg
Ikzelf rij nu ruim 3,5 jaar paard waarvan het grootste deel van de tijd 'meegehobbelt' te hebben op manegepaarden tijdens de wekelijkse manegeles. Sinds juni ben ik gestopt met de manegelessen en mag ik deze lieve fries bijrijden. Ik rij haar zo'n 2 tot 3 keer per week en we hebben tevens 1x per week privéles.
Fenna is een hele lieve friese merrie van 16 jaartjes jong (en net een dieseltje
) In het begin vooral nog erg langzaam maar na het eerste gallopje gaat de turbo aan en probeert ze soms zelfs onder me vandaan te racen.Verbeterpuntjes in mijn houding zijn er nog meer dan genoeg, waar ik nu vooral op probeer te letten:
- benen stil houden (ik drijf ook veel teveel, vooral als Fenna te langzaam gaat)
- hakken / tenen
- op mijn kont blijven zitten tijdens de gallop
- rechtop blijven zitten en niet voorover vallen (vooral tijdens aanspringen in gallop is dit nog errug moeilijk
)- ook doorzitten blijft een probleem, zeker als Fenna in normaal tempo gaat draven.
- verder moet ik proberen Fenna iets meer bij elkaar te rijden, maar ook dat vindt ik nog erg moeilijk.
Mijn stijgbeugels mogen voor het mooie misschien een gaatje langer, maar omdat mijn benen en voeten nogal een eigen leventje leiden en ik soms nog te weinig balans heb vindt ik dit wel een fijne lengte.
Met Fenna probeer ik momenteel vooral haar tempo onder controle / leiding te houden. Wat dat betreft een super fijn leerpaard want als ik maar even afgeleid raak dan doet ze lekker wat ze zelf wil. Ook probeer ik iets constantere nagevelijkheid te krijgen en meer tempowisselingen te rijden om haar beter aan mijn been te krijgen.
We rijden geen niveau, puur recreatief. De foto's staan niet geheel op volgorde.
(1)

(2)

(3)

(4) Een lekker ontspannen drafje

(5)

(6/7)

(8)

(9)

(10)

(11) Hier werd ze enthousiast en versnelde uit zichzelf, ik vond het blijkbaar nogal grappig

(12)

(13)

(14)

(15)

Opbouwende tips zijn uiteraard van harte welkom, er valt voor ons nog genoeg te leren