Uvino @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dustyenmax18

Uvino @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-11 20:21

Hierbij wil ik jullie een van mijn paardjes laten zien.

Uvino heb ik nu bijna anderhalf jaar in mijn bezit, in het begin had ik hem het liefst meteen weer verkocht maar sinds hij bij mij thuis staat is het mijn grootste vriendje en kan er weer alles mee.
Ik had hem gekocht voor de opleiding in deurne, helaas was meneer het hiermee niet mee eens en ging staken waar dat hij maar kon, oftewel niet springen tijdens dressuur gespannen lopen en kop in de lucht. T leek wel ofdat we de grootste haat aan elkaar hadden.
in mei ben ik gestopt met de opleiding en is uvino lekker bij mij aan huis komen te staan, 12 uur per dag de weide op, wat een wereld ging er voor hem open zeg. hij werd vrolijk, hinnikte als ik aankam en kwam altijd naar me toe.
Nu gaat dus alles super tussen ons en god wat ben ik blij dat ik hem gehouden heb, heerlijk beest.

Uvino is een 10 jarige ruin van FruhlingshaftXPalfrenierXabgar van 1.63

Eigencommentaar :
-Handen meer naar voren
-Handen recht op
-handen bij elkaar
- goed recht op zitten
-Hakken uit drukken
- eventueel de beugels een gaatje langer, maar hierbij ga ik mijn hakken nog meer optrekken

De foto's staan niet op vollegorde.
Hierbij de foto's

Afbeelding

Galops wissel
Afbeelding
Afbeelding

uit draven
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Braaf paard
Afbeelding

Afbeelding

Wat doe je als je paard zijn oren niet naar voren wilt doen ? juist ja, helpen :')
Afbeelding

Hier is ons andere topin ITP:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=145&t=1555601

Wees lief voor ons ? :D

Gwen09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 20:27

Leuk paardje hoor! :) Ziet er lekker actief en ontspannen uit! En omdat het een horses at work is moet ik een tip geven:

soms loopt ie wel wat diep, probeer het neusje er wat meer uit te rijden.

mariellexxx

Re: Uvino @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 20:57

Mooie combinatie! Fijn dat je nu iets hebt gevonden waar je paard ook happy mee is, en je toch lekker kan trainen :)
Ik stoor me onwijs aan je arm/handhouding, teugels korter, onderarmen naar voren schuiven, handen rechtop, en zo schakelen met je arm/handhouding.
Is erg moeilijk, maar het maakt het plaatje zoooo veeeel meer af!!!

Dustyenmax18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-11 21:01

mariellexxx schreef:
Mooie combinatie! Fijn dat je nu iets hebt gevonden waar je paard ook happy mee is, en je toch lekker kan trainen :)
Ik stoor me onwijs aan je arm/handhouding, teugels korter, onderarmen naar voren schuiven, handen rechtop, en zo schakelen met je arm/handhouding.
Is erg moeilijk, maar het maakt het plaatje zoooo veeeel meer af!!!

Ja ik weet het haha,
Ik heb me dit aangeleerd op stage, helaas is aanleren makkelijker als afleren he, maar ben er hard mee bezig :+

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 08:01

Zooo wat heb jij een mooie lange haren!

Nu weer ontopic:
Leuk paard! Leuk setje!

Tips: Blijf zelf wat meer met de beweging mee zitten en houd je handen voor je uit. Succes!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 14:04

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.

k4tink4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 14:12

Ik vind de manier waarop je je handen houd bij het rijden erg streng ogen op sommige (niet alle) foto's, je lijkt hem te veel in de mond te zitten of je armen vast te zetten. Dit kan uiteraard aan de foto's liggen (momentopnames), maar wil het wel even mee geven aangezien dit het eerste was dat in me opkwam bij het bekijken van de fotos.

Je hebt hem lekker aan het lopen. Mooie combinatie en wat ontzettend mooi lang haar heb je! (blijft dat nergens achter hangen? Man, wil niet weten wat er bij jou op de grond ligt als je je haar hebt gefohnt, haha!! :') )

Dustyenmax18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-11 14:31

k4tink4 schreef:
Ik vind de manier waarop je je handen houd bij het rijden erg streng ogen op sommige (niet alle) foto's, je lijkt hem te veel in de mond te zitten of je armen vast te zetten. Dit kan uiteraard aan de foto's liggen (momentopnames), maar wil het wel even mee geven aangezien dit het eerste was dat in me opkwam bij het bekijken van de fotos.

Je hebt hem lekker aan het lopen. Mooie combinatie en wat ontzettend mooi lang haar heb je! (blijft dat nergens achter hangen? Man, wil niet weten wat er bij jou op de grond ligt als je je haar hebt gefohnt, haha!! :') )

Dit is een vertekend beeld, de reactie eerder klopt beter, ik heb de teugels veeeelte lang en daardoor zet ik idd men armen een heel gedeelte naar achter. dit heb ik mezelf dus op stage aan geleerd, maarja zonder les word je niet gecorrigeerd he.

Wat wel klopt is dat ik vaker mijn binnen hand meer naar achter trek, ik wil hem eigenlijk opzij doen om stelling te vragen maar omdat de teugels zo lang zijn wordt dat erg moeilijk hahah maar daarmee heb je wel gelijk

Haha nee ik ben nog nooit met men haren ergens achter blijven hangen bij de paarde, wel regelmatig met uitgaan dat ik weer aan iemand vast hang :')

en nee idd dat wil je niet weten hahah, ben verplicht om 2 x in de week in mijn kamer te stofzuigen. anders hangen overal haren aan hahah :+

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 15:22

Hoi! Mooi paard, leuke foto's.. En ja je handen, ellebogen en je teugels, maar daar is al vanalles over gezegd lees ik.

Optie om lekker te gaan lessen dat iemand je kan corrigeren tijdens rijden?

Dustyenmax18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-11 15:25

lennylenny schreef:
Hoi! Mooi paard, leuke foto's.. En ja je handen, ellebogen en je teugels, maar daar is al vanalles over gezegd lees ik.

Ja hiermee begin in binnekort weer, dit ging niet omdat ik geen geld had voor te lessen. en mijn ouders wilde dit niet betalen omdat ze alle onkosten van het paard en de ponys moeten betalen ;)

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 01:08

Dustyenmax18 schreef:
lennylenny schreef:

Ja hiermee begin in binnekort weer, dit ging niet omdat ik geen geld had voor te lessen. en mijn ouders wilde dit niet betalen omdat ze alle onkosten van het paard en de ponys moeten betalen ;)

Snap ik! Nou dan moet het toch helemaal goed komen als je straks weer begint!

En ja, mooi lang haar!

Dustyenmax18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 10:50

lennylenny schreef:
Dustyenmax18 schreef:

Snap ik! Nou dan moet het toch helemaal goed komen als je straks weer begint!

En ja, mooi lang haar!

Laten we het hope, en dat de winter een beetje mee zit anders moet ik hem ook ng naar een pensionstal of manege gaan verplaatsen ;(

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 18:44

Wat een lange haren heb jij! Mooi zeg!!

Het rijden ziet er op zich netjes uit, maar ook ik stoor me erg aan je arm- en handhouding. Probeer jezelf aan te leren om bijvoorbeeld iedere keer als je voorbij E en B rijden (of A en C) je houding te controlen, als je dit consequent doet, wordt het een automatisme. Verder loopt je paard regelmatig achter de loodlijn, rijd hem goed van voor naar achter met veel (schijn-)overgangen om die achterhand er onder te krijgen. Dan zal hij ook de wissels correct springen :)

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 21:59

Leuke combi!

Op de foto's lijkt het door je armhouding erg alsof je het hoofd van je paard vast probeert te houden, zodat het niet omlaag valt... Snap je wat ik bedoel?

Je hakken noem je zelf al in de OP, maar let er ook op dat je voeten niet naar buiten draaien. Je ziet aan je beugels dat je voeten daar in naar buiten schuiven.

Laatste 2 dingetjes zijn niet rijtechnisch, maar toch:
Wat zonde dat je op die braaf paard foto met je spoor prikt. Je ziet het deukje in de huid van je paard.

En de laatste... Je laarzen zitten niet dicht :) Of tenminste je linker niet ;)

Dustyenmax18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-11 23:53

PriscaZ schreef:
Leuke combi!

Op de foto's lijkt het door je armhouding erg alsof je het hoofd van je paard vast probeert te houden, zodat het niet omlaag valt... Snap je wat ik bedoel?

Je hakken noem je zelf al in de OP, maar let er ook op dat je voeten niet naar buiten draaien. Je ziet aan je beugels dat je voeten daar in naar buiten schuiven.

Laatste 2 dingetjes zijn niet rijtechnisch, maar toch:
Wat zonde dat je op die braaf paard foto met je spoor prikt. Je ziet het deukje in de huid van je paard.

En de laatste... Je laarzen zitten niet dicht :) Of tenminste je linker niet ;)

Ja ik snap wat je bedoelt, maar dit is dus niet het geval haha.

En ook idd men voeten naar buiten zetten heb ik bij uvino erge last van, dit had ik op het vorige paard geen last van en hier dus heel erg, iemand tips hiervoor ?

En dat van die foto is zoon ramp ook weer niet :Y) dit komt dus ook doordat ik bij dit paard mijn enkels niet zo kan stellen dat men tenen recht vooruit steken.

En ook het laatse klopt, zoals je ziet is die ook kapot, helaas kwam ik daar toen ik binne mijn laarze uit wilde doen pas achter. had gehoopt dat hij bij de fotos nog dicht was, helaas was dit niet het geval :+

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 12:10

Een tipje voor het rijden met te lange teugel (doe ik namelijk ook) is met springteugels rijden en dan bijvoorbeeld altijd de tweede stoot aanhouden. Bij dressuurteugels kan je een elastiekje (of een paar) op de correcte lengte vastknopen.

Wat fijn om te horen dat die weidegang je paard zo goed doet!!

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 12:16

teugels korter en hand naar voren.
Zoals je nu rijdt heb je te weinig gevoel met de mond van je paard. Ik vind dat hij hier en daar veel te veel in het bit hangt en op de voorhand duikt. Dat je je paard ronder instelt ik ok, maar hou 'm dan wel op een achterbeen!

Dustyenmax18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-11 12:30

Abacab schreef:
teugels korter en hand naar voren.
Zoals je nu rijdt heb je te weinig gevoel met de mond van je paard. Ik vind dat hij hier en daar veel te veel in het bit hangt en op de voorhand duikt. Dat je je paard ronder instelt ik ok, maar hou 'm dan wel op een achterbeen!

ik zou het erg waarderen als je eerst mijn voorgaande post zou lezen, Op de achterhand zetten kan nog niet goed, zoals je op de fotos ziet iss zijn achterhand nog niet sterk genoeg om hem daar geheel op te zetten. Ben nu bezig zijn achterhand te trainen.Als hij sterk genoeg is ga ik hier wel mee aan de gang, dit is er nu gewoon nog niet, alles op zijn tijd rij geen wedstrijden dus heb geen haast.
Dit wil ik met les doen zodat het niet fout gaat.
Verder vind ik het reuze mee vallen hoever hij op de voorhand valt, alleen bij het uitdraven valt hij op de voorhand.
Ook hangt hij voor mijn gevoel niet in het bit, het is niet 0 kilo wat ik in mijn hand heb maar ook geen 100, dit wil ik ook zo houden en ga dit niet veranderen, lees eerdere posts waarom.

Als je uit dit topic niet genoeg informatie kan vinden zou ik het erg fijn vinden als je in dit topic heel even mijn posts zou doorlezen, misschien dat je me dan beter snapt wat ik bedoel.

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=198&t=1555888

Tango1979 schreef:
Een tipje voor het rijden met te lange teugel (doe ik namelijk ook) is met springteugels rijden en dan bijvoorbeeld altijd de tweede stoot aanhouden. Bij dressuurteugels kan je een elastiekje (of een paar) op de correcte lengte vastknopen.

Wat fijn om te horen dat die weidegang je paard zo goed doet!!

Ja heb spring teugels, let er idd sinds ik de foto's heb gezien er op dat ik heb op het 2de stoot hou ipv 4de. Dankje voor de tip!
Laatst bijgewerkt door Dustyenmax18 op 25-10-11 12:35, in het totaal 1 keer bewerkt

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 15:14

Moderatoropmerking:
En opnieuw berichten verwijderd die niet aan de RT-HAW regels voldoen, wellicht kan men de nieuwe regels even doorlezen alvorens te reageren.
Let er svp ook op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips :)

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 09:49

Dustyenmax18 schreef:
Op de achterhand zetten kan nog niet goed, zoals je op de fotos ziet iss zijn achterhand nog niet sterk genoeg om hem daar geheel op te zetten. Ben nu bezig zijn achterhand te trainen.Als hij sterk genoeg is ga ik hier wel mee aan de gang, dit is er nu gewoon nog niet, alles op zijn tijd rij geen wedstrijden dus heb geen haast.

dan even ter verduidelijking, ik vind dat je je paard te veel op de voorhand laat lopen. Als ik schrijf over meer op een achtbeen zetten, bedoel ik niet dat je meteen moet piafferen. Ik vind de balans niet goed, te veel op de voorhand gereden.

Dustyenmax18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-11 10:17

Abacab schreef:
Dustyenmax18 schreef:
Op de achterhand zetten kan nog niet goed, zoals je op de fotos ziet iss zijn achterhand nog niet sterk genoeg om hem daar geheel op te zetten. Ben nu bezig zijn achterhand te trainen.Als hij sterk genoeg is ga ik hier wel mee aan de gang, dit is er nu gewoon nog niet, alles op zijn tijd rij geen wedstrijden dus heb geen haast.

dan even ter verduidelijking, ik vind dat je je paard te veel op de voorhand laat lopen. Als ik schrijf over meer op een achtbeen zetten, bedoel ik niet dat je meteen moet piafferen. Ik vind de balans niet goed, te veel op de voorhand gereden.

Ik heb het ook niet over piafferen, zoals ik al zij zou het erg fijn vinden als je die posts uit het andere topic wat ik erbij heb gezet zou lezen, daar vind je de reden dat ik hem nog niet meer op de achterhand zet.

Citaat:
Ik heb geen 100 kilo in mijn hand maar ook geen 0 kilo, ik wil ook absoluut niet dat ik bijna niets tot 0 kilo in mijn handen heb tuurlijk is het fijn om niets in je handen te hebben, maar ik heb hem op 0 kilo tot bijna niets gehad om het zo maar te zeggen, geloof me dit wil je niet dan kun je bij hem helemaal niet meer stellen in hoofd-hals houding, nu kan hij heel laag-laag-normaal-hoog-, toen kreeg ik hem alleen maar naar hoog opgericht to opgericht en opgekropt, volgens mij heb ik hier geen fotos van zal morgenvroeg eens even zoeken voor je dat je begrijpt wat ik bedoel. Ik vind dit veel fijner en naar mijn idee en ook mijn instructrice ( toen haar man de hoefsmid een paard van ons kwam bekappen was ik aan het rijden en vond ze hem heel netjes aan het lopen, hiervoor had ze hem een heletijd niet gezien en vond hem dus ook erg fijn in aanleuning)

Hierbij heb je even de qoute.

Als ik hem meer op de achterhand moet gaan zetten moet ik hem automatisch meer omhoog gaan zetten, Dit vind hij erg moeilijk waardoor hij zichzelf helemaal gaat opkroppen, en gaat daarbij in kleine pasjes lopen en vergeet dan helemaal zijn achterhand.
Dus de enige reden dat ik hem niet meer op de achterhand kan gaan zetten omdat ik hem zonder begleiding niet hoger in ga stellen, hij loopt nu eindelijk onstpanne en dit wil ik niet gaan verpesten door er zelf een beetje aan te gaan prutsen.

Dit is een heel gevoelig paard waar alles met beleid mee gedaan moet worden anders is hij meteen heet.

http://freshbabeyy.hyves.nl/album/37456276/Paardjes/MjHuIuFn/#mb=1167660577.127.%7C6%7C%7C4449488%7C%7C%7C19%7C%7C37456276%7CMjHuIuFn%7C%7C8%7C%7C1167660577%7CpqW2%7C&__state__=7

hier zie je niet helemaal wat ik bedoel maar k heb verder geen filmpje van hem, hier ben ik hem continu alleen maar aan het tegenhouden, geen stelling, geen buiging niets. Jammer dat ik er geen filmpje van heb wat ik precies bedoel, maar miss kom je hier al een heel eind mee.

Kunnen jullie hem openen ?

Dustyenmax18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-11 11:41

Ik zag dat je hem niet kon openen dus heel even ergens anders geupload.

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 11:54

Leuke foto's! Tof paard heb je daar!
Je handen lijken mij iets te veel 'dragend', dus los van het al dan niet op de voorhand lopen, jij mag nooit het gewicht in je handen nemen. Het kan zijn dat je paard niet zo zwaar in de hand is, maar het ziet er op de foto wel zo uit door de houding en plaats van je handen.
Je wissel is niet correct in 1 tijd, lijkt mij ook snel om al een wissel te gaan rijden als je paard nog niet helemaal goed draagt achteraan? Het is leuk om een wissel te rijden, maar let op dat je paard een wissel in 2 tijden niet als normaal en standaard gaat zien. Dan ga je later nog een hoop miserie hebben om dat weer af te leren.
Oh ja, het op de achterhand zetten van je paard is niet iets wat je verkrijgt door je paard hoger in te stellen, het moet omgekeerd gebeuren :) Je paard kan perfect op zijn achterhand lopen zonder opgericht te zijn.

Veel succes!

Dustyenmax18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-11 13:43

Izzy19 schreef:
Leuke foto's! Tof paard heb je daar!
Je handen lijken mij iets te veel 'dragend', dus los van het al dan niet op de voorhand lopen, jij mag nooit het gewicht in je handen nemen. Het kan zijn dat je paard niet zo zwaar in de hand is, maar het ziet er op de foto wel zo uit door de houding en plaats van je handen.
Je wissel is niet correct in 1 tijd, lijkt mij ook snel om al een wissel te gaan rijden als je paard nog niet helemaal goed draagt achteraan? Het is leuk om een wissel te rijden, maar let op dat je paard een wissel in 2 tijden niet als normaal en standaard gaat zien. Dan ga je later nog een hoop miserie hebben om dat weer af te leren.
Oh ja, het op de achterhand zetten van je paard is niet iets wat je verkrijgt door je paard hoger in te stellen, het moet omgekeerd gebeuren :) Je paard kan perfect op zijn achterhand lopen zonder opgericht te zijn.

Veel succes!

Dankje!
Klopt, aan de handen ben ik dus aant werken.
Ik rij de wissel alleen om van hand te veranderen in de galop en verder bij springen, dit doet hij automatisch en ben me er van bewust dat ik hier problemen mee ga krijgen, die ga ik zowiezo al krijgen wan contragalop bestaat voor meneer niet :')
natuurlijk ben ik veel bezig met schakelen in draf stap en galop, voltes openen en sluiten enzz. Maar meer kan ik er nu niet aan doen, als meneer heet word, ga ik gespannen zitten en dan loopt het de soep in, hoop dat je het begrijpt dat ik hiermee wat totdat ik weer les krijg.

Daarbij iemand nog tips om zijn giraffe nek korter te doen lijken :+