vertical limit @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MyHappyHorse

vertical limit @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-11 10:21

] hoi allemaal :D

ik ben sind 2,5 week weer lekker aan het rijden
na 2 weken stil staan en 3 weken alleen maar loswerkent etc.
we zijn weer lekker bezig! alles gaat weer goed en mijn nieuwe zadel gaat ook prima :o

we zijn nu weer aan het trainen om volgend jaar te kunnen gaan starten!
vertical limit loopt nu in de L1. maar wij gaan samen in de B starten.
*voor me kijken
*me polsen recht houden
*goed ontspannen

zo zullen ervast de ene x meer dingetjes zijn dan de andere keer
tijdens het rijden verbeter ik mezelf meestal wel, in iedergeval dat zegt mijn instructrice :p

hier komen ze dan :+

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

zoo en toen waren we naar ene hele vermoeiende rit weer klaar :o
na een hoop bokkesprongen en gekkig heid!
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 21-10-11 22:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Lettertype normaal gemaakt.

Tango1979

Re: vertical limit @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 13:54

Hoi

ik vind het prettige foto's om naar te kijken, zeker aangezien je aangeeft dat ze een tijdje niet gelopen heeft. Ze komt wel regelmatig achter de loodlijn en op de voorhand. Probeer door (schijn) overgangen en echt van je hand af rijden dit op te lossen. Let vooral op je linkerhand, zorg dat je deze niet richting je bovenlichaam haalt. Succes met je paardje

Iris_Zazou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 14:23

Oei, je bent wel streng met je handen, vooral op foto 2 goed te zien. Het bit zit veels te ver naar achteren doordat jij zo streng met je handen bent. Let erop dat je je handen ook gelijk houdt, je linkerhand zit steeds een stuk verder naar achteren dan je rechterhand. Verder zou ik haar iets actiever van achter rijden, inderdaad zoals hierboven beschreven staat veel overgangen rijden. Ook vind ik haar op sommige foto's wat scheef lijken, maar dat kan ook komen door de foto's. Probeer veel rechtricht-oefeningen te doen & veel voltes, slangevoltes etc te rijden.
Verder ga ik met de reactie boven mij mee.
Laatst bijgewerkt door Iris_Zazou op 20-10-11 14:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Caaroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 14:31

Eens met hierboven,
Probeer wat minder streng te zijn met je handen en ze inderdaad gelijk te houden. Ik vind je houding verder wel netjes, ik denk dat die wel beter wordt als je wat meer op je kont gaat zitten.. Misschien kun je het paard van voren wat meer loslaten en van achter juist er wat meer bij rijden, dat ie echt zelf gaat lopen.

MyHappyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-11 14:49

Het klopt dat ze scheef is hoor volgende week komt er iemand om haar te helpen + mijn zadel want die ligt niet goed, hij kiept naar voren. Ik heb dit zadel nu een half jaar en ze is zo mega gegroeid.
Normaal ben ik niet zo heel erg streng het ging hier niet zo helemaal lekker dat mag gezien worden!
Daar leer ik juist van :D ik mag helaas nog niet te veel voltes etc vanwege haar blessure dat moet ik rustig aan opgaan bouwen. Ik ben allang blij dat ik weer rijden kan en mag :o

Bedankt voor jullie reacties :D

naomimiracle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 20:25

goed dat je iemand laat komen :j

het ziet er erg ontspannen uit.
maar ik denk dat je haar net iets vlotter mag gaan rijden.
zo loopt ze nog iets meer over haar rug.

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 18:27

Als je nog niet te veel voltes ed mag maken, probeer dan wel zo veel mogelijk van de hoefslag te blijven. Dus middenlijn en kwartlijnen gebruiken. Zo kan je goed controleren dat ze recht loopt. Als je dan met een hand teveel zou doen, merk je meteen dat ze schever wordt. Probeer ook je hand niet naar je bovenlichaam te halen, maar opzij. Dan blijf je zelf ook veel flexibeler in je lichaam.

Laat je een fysio komen trouwens?

MyHappyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-11 18:32

@Tango1979 : volgende week komt er een fysio/zadel maker.
aangezien haar heupen niet recht meer staan moet er wat aan gedaan worden.

heb in maart een nieuw zadel gekregen ivm hele erge rugklachten toen dat een maal een beetje goed ging zat er blijkbaar al langer iets niet goed in all 4 de benen. zaten ontstekingen in.
vandaag heb ik op stal weer een paar tips gehad om haar verder te verbeteren + mezelf

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 22:23

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.

Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips :)