Dravermerrie @ Work (1e x HAW)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tatyana

Dravermerrie @ Work (1e x HAW)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-11 09:39

Hierbij stel ik mijn knappe merrie voor...

Het is een (ongeveer) 13 jaar oude draver merrie die toen ze bij mij kwam nog niets kon. Inmiddels heb ik haar 4 jaar en heb ik eindelijk eens besloten te gaan lessen.
Dus sinds ongeveer 2 maanden les ik wekelijks (bij Flo123 @ Bokt). En leren we erg veel bij.
We stappen en draven alleen nog maar omdat we eerst de rust en balans willen in deze gangen voor er een eventuele galop bij komt.
Helaas hebben ze er ooit een galop in willen slaan en zo doende is ze hier dus ook erg bang en druk op.

Mijn eigen houding is nog niet geweldig. Ook ik heb 4 jaar niet gelest.
Ik moet vooral letten op rechtop zitten.
Niet rechts trekken/links loslaten.
Beugels gaatje langer (viel me op op de foto's tenminste)

Ooit heb ik M1 gestart, maar dat is lang geleden. Dus wees lief en geef me veel positieve kritiek/tips, die ik met mijn instructrice dan weer op kan pakken! Thanks!

Dit gaat geregeld fout. Soms tussendoor, soms al met losstappen. Ze is net zo eigenwijs als ik en dan gaan we vechten. Gelukkig laat ze vaak snel los en geef ik direct weer mee.

Afbeelding

nog een miscommunicatie

Afbeelding

losstappen

Afbeelding

nog meer losstappen en aan het werk in stap

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En aan het werk in draf links en rechtsom

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bedankt voor het kijken en ik zou het leuk vinden om tips te krijgen!!

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 09:49

Ziet er goed uit. Lekker ontspannen op sommige momenten en dat gaan uitbreiden.
Zoals je zelf ook al aangeef, let op je houding. Rechtop zitten schouders naar achter en dan gaat je merrie vanzelf mee met jouw.

Lekker verder blijven lessen en dan komt het helemaal goed met je vooornemen.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 09:50

Het ziet er netjes uit :) en zo nu en dan lekker ontspannen!
Alleen je houding, is niet perfect nee, maar dat gaf je zelf al aan :)

Crazymel

Re: Dravermerrie @ Work (1e x HAW)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 09:54

wat en leuke draver, ziet er heerlijk ontspannen uit, zou zeggen ga zo door!!

Jewey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 10:03

Helemaal zo slecht niet hoor! Je merrie heeft een mooi ruim voorbeen en gaat al fijn ontspannen lopen.
Nu jij nog wat meer rechtop zitten, dan komt het vast goed.;)

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 10:21

Dat ziet er heerlijk ontspannen uit zeg!
Probeer inderdaad nu aan je eigen houding te gaan sleutelen, nu zij zo ontspannen loop heb jij daar alle ruimte voor.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 10:24

het ziet er prima uit!
Leuk dat je ook de miscommunicatie plaatst!
En je weet het daarna weer goed recht te breien!
Mooi paard ook! <3

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 10:25

Ziet er zeker niet verkeerd uit! Als ze er is, dan is ze er ook echt! :)
Nu inderdaad nog een beetje aan jouw houding sleutelen en dan is het plaatje helemaal compleet!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 10:25

Vind het plaatje ook helemaal niet slecht, paard lijkt ontspannen bij de meeste fotos het neusje dr mooi uit bij het lang en laag.
Kwa zit moet je inderdaad nog wat sleutelen beter recht op gewicht meer over je zitbeenknobbels verdelen je zit nu wat in stoel zit, hakken lager of beter gezegd je gehele been van heup tot hak proberen te verlengen als je zit.

Maar met les komen jullie er wel dier loopt er mooi ontspannen bij

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 10:28

Wat kan dat diertje leuk lopen zeg :)

Ga lekker rechtop zitten en hou de ontspanning erin. Komt helemaal goed :j

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-11 10:49

Dankjewel! Was al wat zenuwachtig voor de reacties omdat die miscommunicaties gelijk heel heftig zijn bij haar.

Iemand nog tips mbt mijn houding, hoe ik dat beter kan aanleren? Of is dit echt een kwestie oefenen, oefenen en nog een keer oefenen.?

@ Seven: hoe kan ik mijn been makkelijker naar achter leggen, ik heb nu het gevoel als ik dat doe, dat ik dan gelijk vooroverkukel en dus helemaal uit balans ben.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 10:52

Tatyana schreef:
Dankjewel! Was al wat zenuwachtig voor de reacties omdat die miscommunicaties gelijk heel heftig zijn bij haar.

Iemand nog tips mbt mijn houding, hoe ik dat beter kan aanleren? Of is dit echt een kwestie oefenen, oefenen en nog een keer oefenen.?

@ Seven: hoe kan ik mijn been makkelijker naar achter leggen, ik heb nu het gevoel als ik dat doe, dat ik dan gelijk vooroverkukel en dus helemaal uit balans ben.

ik heb t ook een tijdje heel erg gehad, en het komt nu een beetje terug. wat ik heb gedaan is zonder zadel erop gaan zitten en iemand paardje laten longeren. en dna blijven zitten :+ ga je vanzelf rechter zitten, vooral als de gene op de grond je houding gaat correcteren (is dat een woord :') ?)

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-11 10:55

Ja dus eigenlijk gewoon weer eens wat zitlessen nemen. En waarschijnlijk helpt het dan ook al als ik eens wat vaker zonder beugels ga rijden?
Nu heeft zij zo'n heftige draf dat dat al moeilijk zitten is, maar ik kan er alleen maar beter van worden natuurlijk ;) Dus dat word oefenen met zit les...

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 10:59

Tatyana schreef:
Ja dus eigenlijk gewoon weer eens wat zitlessen nemen. En waarschijnlijk helpt het dan ook al als ik eens wat vaker zonder beugels ga rijden?
Nu heeft zij zo'n heftige draf dat dat al moeilijk zitten is, maar ik kan er alleen maar beter van worden natuurlijk ;) Dus dat word oefenen met zit les...

ik ken de draf, heb ook een draver :') jaa idd een soort van zitles, zonder zadel/beugels rijden alleen help ook goed! dan ga je namelijk automatisch de meest stabiele zit nemen en als iemand je vanaf de grond corrigeerd (DATWASHEM!) dan is dat harstikke handig :)

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 11:02

Ten eerste gefeliciteerd!
Leuke draver! Ook ik vind het er ontspannen uit zien!
Je houding is inderdaad gewoon heel veel oefenen. Vraag eventueel mensen die staan te kijken of je instructrise om het steeds te zeggen wanneer je weer in je oude houding gaat zitten. Op een gegeven moment gaat het dan vanzelf beter, alleen in het begin moet je er gewoon constant op blijven letten.
Ik heb ook zo'n paard die tijdens een miscommunicatie direct zo heftig reageert. Het lijkt op de foto's of jij je lichaam ook aanspant wanneer ze dit doet, dit deed ik eerst ook altijd, dat is gewoon een natuurlijke reactie volgens mij :P . Ik heb van mijn instructrise een tip gekregen om juist volledig te ontspannen iets dieper te gaan zitten om te voorkomen dat ze versneld maar toch goed je been er aan blijven houden zodat ze die ontspanning weer op gaat zoeken, bij mij en mijn paard werkt dat heel goed.
Ik hoop dat je er wat aan hebt :)

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 23:59

Leuk dier, absoluut. Ik denk dat als je houding verbeterd is daar echt een super plaatje uitkomt!
Een handige tip is om voor het rijden even je beugels uit te doen, voorin het zadel schuiven en dan je benen optillen. Als je je benen opgetilt hebt, moet je even goed voelen hoe je zit, want dan kantel je namelijk automatisch op de goede manier je bekken. Dit gevoel moet je proberen te blijven houden in het rijden, als je het kwijt bent doe je het gewoon opnieuw.
De miscommunicaties zien er zeer herkenbaar uit hier, haha.

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-11 20:57

Bedankt voor de tips!! Ik heb vrijdag weer les en dan ga ik zeker even overleggen dat we wat meer aandacht gaan besteden aan mijn houding. (dat was eerder nog niet echt mogelijk, toen hadden we meer miscommunicatie-momenten dan goede...)
En ik zal van de week ook eens zonder beugels/zonder zadel gaan rijden.

En ik ben erg trots op de complimentjes, had het niet verwacht!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 21:03

Leuk hoor!
Gaat goed op de billen zitten en draag je handen!
Ik kan het niet heel duidelijk zien, maar er lijkt toch wel teveel druk op je teugels te staan.
Maak je benen langggg, idd zonder beugels is een goede oefening voor je.

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 21:08

Je hebt een leuke draver!
Ze loopt leuk! :j Probeer wel recht op te blijven zitten, maar dat zal met les wel goed komen :j

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-11 21:18

Druk op de teugels is nihil, rechts iets meer dan links. Dat lijkt vooral zo omdat ik met een myler bitje rijdt en die buigt om de mondhoek heen (en komt zodoende zonder druk al iets verder uit de mond).
Mijn instructrice is daar erg scherp op en zal het ook echt niet toestaan als ik teveel druk pak (en het paard ook niet, dan krijg ik momenten van die eerste 2 foto's).

Handen dragen en zitten moet ik zeker gaan doen. Ik zal morgen eens mijn beugels van mn zadel halen...

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 21:24

Oké, die druk, dat kan ik niet goed zien, daarom wilde ik het toch even weten, maar vraag je instructrice ook extra op je handen letten, want zo komen ze toch snel vast te staan.
Je kan je beugels kruislings voor het zadel leggen, dan hoef je ze niet de hele tijd uit de houden, want met losrijden zou ik ze gewoon aandoen totdat je je paardje ontspannen hebt, dan pas gaan doorzitten zonder beugels.
Wat dan heel grappig is, is dat je benen opeens veel langer lijken en je beugels te kort!

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-11 21:36

Ik denk dat handen dragen ook weer makkelijker is als ik rechtop zit ;)
Ik ga hard werken en dan hoop ik over een aantal weken weer een topic te kunnen openen met nog betere foto's!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 22:05

Hihi, ach, het blijft lastig hoor, dat ondervind ik zelf nu ook weer, ik heb een tijdlang niet kunnen rijden vanwege mijn rug en nu moet ik ook weer extra op mijn handen letten, maar ach, het houdt je bezig.. :P

uiltje001

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 22:12

Schouders naar achter en borst naar voren. Makkelijker gezegt dan gedaan! Leuke foto's, lekker blijven lessen en geniet van je mooie draver.

lail

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 22:38

ik heb het idee dat je zadel een beetje naar achteren kantelt. klopt dat of lijkt het maar zo door de moment opnames waarin ze net wat lang in het lijf loopt? dat kan ook een rede zijn dat je naar voren gaat zitten. heb ik ook last van gehad, doordat het zadel naar achteren kantelde ging ik met mijn bovenlijf naar voren zitten om evenwicht te bewaren.
vind t er super relaxed uitzien, en vind t stoer van je dat je die miscommunicatie-momenten durft te posten, dat doen er niet veel ;)