Fries Rietje @ les bij Irene

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

1975chantal

Fries Rietje @ les bij Irene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-11 15:37

Hallo allemaal *\o/* ik ben weer zoooooo trots... en wil dit graag met jullie delen :D ,

Hier dus weer een berichtje van Rietje en mijzelf :o . We zijn gisteren voor de 2e keer bij onze instructrice in de binnenbak gaan lessen. Riet vond het even spannend, maar ze heeft zich weer voorbeeldig gedragen. We zijn hard aan het werk om Riet recht te krijgen en haar meer te laten buigen om het binnenbeen. Dit valt nog niet altijd mee, maar we doen allebei heel erg ons best :D . De linkerhand gaat al een stuk beter, op rechts heeft ze er nog wel wat moeite mee. Ook de galop, en vooral de linker, is nog een punt waar we aan moeten werken. Maar ik ben ontzettend trots op mijn meisje. Ik heb haar nog niet zo lang, maar ik merk al zoveel verbetering bij haar. We vormen al echt een team!!! Ik durf het dan ook best wel aan om jullie wat filmpjes te laten zien van onze les gisteren. Deze zijn gemaakt door mijn dochter van 10 die met me mee was *D .

( let niet op het stomme gepraat op het filmpje hoor :+ )

Commentaar graag, maar houdt het ajb wel netjes :P .

Bedankt voor het kijken :evaw:

Steffiee_

Re: Fries Rietje @ les bij Irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 16:05

je zit echt netjes, probeer je handen alleen iets dichter bij elkaar te houden en iets hoger, verder zit je echt goed! Mooi paard trouwens!!

1975chantal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-11 16:07

Tnx Steffiee :o . Ik moet daar idd op letten..

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 18:04

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.

1975chantal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-11 18:58

Nou... had ik een paar reacties.. worden ze verwijderd omdat ze te weinig werktechnisch commentaar bevatten... Is er dan helemaal niemand die mij van rijtechnisch commentaar kan voorzien. Of is het toch zoooooo goed *D

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 20:40

wat een vooruitgang zeg!!!! echt super.
ze lijkt al een stuk rechter te zijn en ook je galop lijkt makkelijker te gaan dan voorheen.

het enige waar ik wel op zou letten: zelf goed achterover blijven zitten, schouders netjes naar achteren, benen lang en stil. ( niet elke pas drijven ) :D
en uitkijken dat ze niet teveel op die voorhand valt.

maargoed ik weet hoe ze eerst was en dat het geen makkelijke opgave is, dus verbetering is het zeker!
het is gewoon een superknol. *\o/*

1975chantal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-11 20:43

@ Nann tnx :D

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 22:28

ik vind eerlijk gezegd je instructeur niet zo goed... Je rijdt voor het grootste deel over de hoefslag, in dezelfde gang. Waar zijn de figuren en tempowisselingen??? Die zijn juist zo ontzettend belangrijk voor je paard. Gewoon van die hoefslag af komen, voltes vergroten en verkleinen, slangenvoltes. Stap, draf, stap draf. Constant bezig blijven. En als het aanspringen van de galop nog niet lekker gaat, waarom dan zo lang blijven galoperen? Probeer eerst die overgang draf-galop goed te krijgen. Juist veel aanspringen, daar wordt hij sterk van! 3 passen galop en weer terug naar draf en belonen als het de goede galop was. En waarom spring je aan op een recht stuk, als hij er al zoveel moeite mee heeft?

Verder mag hij ook nog wat meer op het achterbeen komen en meer zakken in de hals, daar wordt hij ook sterker van door het lijf.

1975chantal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-11 17:12

@ demo_love

Dit zijn natuurlijk maar moment opnames van de les. Normaal rijd ik idd meer tempowisselingen. Maar deze les ben ik meer bezig geweest met haar op haar eigen benen te laten lopen en in dit geval lekker over de hoefslag. De galop is een moeilijk punt voor ons en vandaar dat ik op de lange zijdes flink gas geef en haar zo in de galop laat "vallen". Normaal gesproken werkt dit heel goed :o . Je hebt misschien best een punt maar ik vind mijn instructrice fijn les geven en merk dat we toch al een hoop verbeteringen hebben. En wat betreft haar halshouding: normaal is ze veel lager met haar hals (zie mijn ander topic [RIJ-ITP] Samen met Fries Rietje lekker in de bak aan het rijden...) maar ze vond het nu allemaal wel spannend. Vandaar haar wat opgekropte halshouding.

Maar bedankt voor je tips :D

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 10:27

Als je een goed gevoel hebt bij je huidige instructeur, moet je uiteraard gewoon lessen blijven nemen. Persoonlijk denk ik dat je er nog meer uit kunt halen. Natuurlijk verbeteren jullie zo ook, maar het is juist zo belangrijk voor hem om onafhankelijk te kunnen lopen, en bij een bakrand bereik je dat resultaat maar moeilijk. Naar voren galoperen is wel heel goed, maar het is een kracht en balans probleem, dus het je er denk ik meer baat bij als je vooral die overgang héél vaak gaat doen. Bij het aanspringen zou ik niet teveel weg laten lopen in draf, want dan komt hij éérst op de voorhand en dat is nou wat je precies niet wilt!

Ik hoop dat je er wat aan hebt, want het is zeker wel een leuk friesje! :D

1975chantal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-11 22:07

@ demo_love

Er zit ook absoluut wat in hoor, wat je zegt. Ik ga dit ook zeker meenemen in mijn volgende les :). Dank je wel voor je tips en voor je compliment :D