Wembley in training, eerste keer HAW (M1)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CharlotteMae

Wembley in training, eerste keer HAW (M1)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-11 09:34

Dit wordt de eerste HAW voor Wembley en mij, spannend!
Ik heb Wembley nu precies een jaar. We zijn in februari begonnen met wedstrijden rijden en in mei reden we al M1. Dit ging toch allemaal even wat te snel en we raakte in een dipje.
Ik heb 'm toen lekker een tijd op het land gezet en ben het nu weer rustig aan het oppakken en wat gaat het heerlijk zeg! (Met vallen en opstaan natuurlijk..)

Naam: Wembley
Leeftijd: 8
Schofthoogte: 1.69
Niveau: M1

Ik ben vooral bezig om hem lekker door zijn lichaam te laten lopen met veel impuls. Ook viel het me op dat ik ook nog wel het een en ander aan mijn houding mag verbeteren! :+

Lekker aan het losrijden
Afbeelding

Al een pasje meer verruimen
Afbeelding

Rijtechnisch heb je hier niet veel aan, wel een mooie foto. Handen mogen wel iets hoger
Afbeelding

Nog een pasje verruimen
Afbeelding

Rechtergalop
Afbeelding

Lekker naar voren galloperen
Afbeelding

Afbeelding

Een stukje meer richting de verzameling
Afbeelding

Middengalop, jammer dat ie zijn mond open doet
Afbeelding

Linkergalop
Afbeelding

Contragalop
Afbeelding

Dit vind ik van Wembley een fijn plaatje, ik moet echt wat aan mijn houding doen! :')
Afbeelding

Hier vind ik 'm fijn lopen
Afbeelding

Ik houd van opbouwende kritiek! Ik ben hier om te leren! :D

xMarianne

Re: Wembley in training, eerste keer HAW (M1)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 14:11

Ziet er al goed uit :)
Wat er ook fijn zou uitzien als je wisselt in hoofd/hals houding bij het rijden. Nu zie ik eigenlijk maar één houding (kan natuurlijk toevallig zijn).
Maar ziet er al goed uit en heel veel succes samen! :D

Caaroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 14:15

Ziet er goed uit, wat een gaaf paard trouwens!
Het lijkt soms net of je z'n manen vast hebt haha :p Dus zou wel een hoger punt zoeken voor je handen!

CharlotteMae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-11 17:31

Dank jullie voor jullie lieve comments!
Ik begin altijd wat lang laag en diep. Zoals je op de onderstaande foto ziet. Op deze foto vind ik dat wel nog meer in het verlengde van zijn rug mag lopen. Het valt mij nu ook op dat alle fotos inderdaad iets meer in de oprichting zijn.

Afbeelding

Ook mag ik inderdaad mijn handen iets meer naar voren en hoger houden.

soeraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 07:46

Op de laatste foto zie ik n paard dat nageeflijk is opde linker teugel ipv op 2 teugels probeer hier op te letten, daarbij vind k em daar helemaal niet laag en rond eerder te diep.. Probeer meer zn hals te verlengen hier in zodat hijecgt zn rugspieren gebruikt ook mag hij er op bijna alle fotos nog een stukje meer erdoor heen qua hoofd hals houding, voor M1 niveau zou ik ook een actievere ah willen zien.. Veel sukses

CharlotteMae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-11 10:36

@Soeraya, hier heb je ook gelijk in. Ik zal op de laatste foto net op 'm, dit was waarschijnlijk nog het eerste rondje. Dus hij loopt daar nog niet lekker door zijn lichaam. Ik zal er meer om letten, dank je!

Ook had ik 'n vraagje. Op welke foto's vind je zijn achterhand niet actief? Hij had die dag namelijk (gevoelsmatig) veel impuls en ik reed veel van achter naar voren.
Alvast bedankt voor je antwoord! :D

Billie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 10:45

Ik persoonlijk vind hem iig op foto 2 niet actief. Verder twijfel ik over 8 en 12, is niet heel goed te zien. 12 lijkt op de foto niet helemaal actief, maar kan niet goed zien hoever hij zijn (achter)been nog gaat wegzetten, de lijn met het zand is moeilijk te bepalen :)
Verder ziet hij er op de foto's goed actief uit.
Je handen is erg zonde, iets meer bij elkaar, iets hoger en wat meer voor het zadel zou al een hoop schelen. Ook in de hoofdhouding van je paard is het waarschijnlijk net het stukje wat hij nodig heeft. Vindt het vaak net geen fijn beeld. Verder wel een vriendelijk beeld over het algemeen.
Let wel op, foto 5 heb je geen verbinding, gooi hem niet los

CharlotteMae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-11 11:42

Billie1 schreef:
Ik persoonlijk vind hem iig op foto 2 niet actief. Verder twijfel ik over 8 en 12, is niet heel goed te zien. 12 lijkt op de foto niet helemaal actief, maar kan niet goed zien hoever hij zijn (achter)been nog gaat wegzetten, de lijn met het zand is moeilijk te bepalen :)
Verder ziet hij er op de foto's goed actief uit.
Je handen is erg zonde, iets meer bij elkaar, iets hoger en wat meer voor het zadel zou al een hoop schelen. Ook in de hoofdhouding van je paard is het waarschijnlijk net het stukje wat hij nodig heeft. Vindt het vaak net geen fijn beeld. Verder wel een vriendelijk beeld over het algemeen.
Let wel op, foto 5 heb je geen verbinding, gooi hem niet los

Dit klopt inderdaad wel. Hij was die dag erg fris, dit zie je terug in de galop, hier is hij actief maar mag inderdaad iets meer nagevelijk lopen. Hier zijn we ook hard mee bezig.
Mijn handen mogen inderdaad eeeecht heel stuk hoger, ook hier ga ik zeker opletten. :j

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 10:44

Vind het een fijn beeld, hij mag inderdaad in de galop wat meer erdoorheen.
Op de laatste foto van de OP geeft hij inderdaad een heel fijn beeld, daar proberen altijd naar toe te werken dus.

Ik vind alleen je handen helemaal niet storend laag. Voor het mooie mogen ze inderdaad wat omhoog, richting de mond. Maar als je de basis nog niet helemaal lekker hebt (bijv op de momenten dat hij er niet helemaal doorheen is) vind ik het niet verkeerd om je handen wat lager te zetten. (op de laatste foto vd OP zijn ze weer netjes in 1 lijn met de teugels en zeker niet te laag naar mijn mening)

Succes!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 19:48

CharlotteMae schreef:
Dank jullie voor jullie lieve comments!
Ik begin altijd wat lang laag en diep. Zoals je op de onderstaande foto ziet. Op deze foto vind ik dat wel nog meer in het verlengde van zijn rug mag lopen. Het valt mij nu ook op dat alle fotos inderdaad iets meer in de oprichting zijn.

http://i1105.photobucket.com/albums/h34 ... laag-1.jpg

Ook mag ik inderdaad mijn handen iets meer naar voren en hoger houden.

Huh?
Lang laag en diep op deze foto?
Ik zie te kort, links vast en zeker ook niet diep?

Je hebt een mooi paardje met een goed voorbeen, probeer wat meer op je zit te rijden en hem meer op de loodlijn te krijgen.
Op dit niveau mag je paard veel meer lengtebuiging hebben, ik vind hem erg stijf op links.
Impuls is goed, maar probeer hem onder je te houden ipv snelheid te maken, het ziet er een beetje rennerig uit.
Met de middengangen goed meegeven, desnoods over de loodlijn, anders kan hij niet fijn wegkomen en daardoor komt hij in conflict met je hand.
Voor jezelf, handen dragen, verder zien jullie er leuk uit samen.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 25-10-11 20:03, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto in quote in link gezet.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 08:38

Ik vind jullie een hele mooie combinatie samen, het past mooi.
De foto's ogen voor mij een beetje strak en gespannen. Ik heb het idee dat Wembley wat loperig was door de frisheid en in de latere trainingsstadia zou hij van mij meer lossigheid in het lichaam mogen tonen en meer over de rug gaan. Misschien dat je al een hoop verbetert door hem lager los te rijden, waarbij je hem wel op lengte blijft houden (niet zo extreem als bij halsstrekken).
Wanneer je meer naar verzameling rijdt, moet je echt in de gaten blijven houden dat je hem niet probeert te verkorten aan de voorkant. Je ziet hem nu niet verkorten in het totale frame, maar de achterkant blijft vrij lang en aan de voorkant wordt hij korter in de hals en komt zelfs achter de loodlijn. Meer aan de dragende achterhand denken dus.
Succes verder in het M.