Sinds een aantal maanden heb ik er een nieuw verzorgpaardje bij.
Alles ging goed en hij leerde heel snel, veel bij. Jammer genoeg kwam
ik 6 weken geleden ten val en brak ik mijn pols. Toch bleef hij in beweging
door te longeren en te wandelen met zijn baasje. Sinds 3 weken rijd ik hem
weer. Ik heb de eigenaar van in het begin al gevraagd om elke keer foto's
te nemen om mezelf en hem te kunnen evalueren.
Dit zijn de problemen:
Wanneer ik de overgang maak naar galop maakt hij (meestal) een grote, hoge bok.
Hij gaat er niet vandoor ofzo maar geeft wel telkens een bok.
Ook heft hij bij élke overgang zijn hoofd, vanaf naar de tragere gang heb ik hem weer in de hand.
Van stap naar draf loopt hij wel al goed. ( Hij is nog maar 7 ... ) Dus 't is enkel naar een gang terug om het zo te
zeggen dat hij begint te heffen. Hangt een martingaal aan maar die is momenteel te groot, eigenaar gaat gaatjes bijmaken.
Ook loopt hij soms in draf (maar soms ook in stap) achter de teugel. Hij zet zijn hoofd dus teveel onder hem en gaat het bit 'vermijden'.
In stap is het bijna nooit maar in draf toch wel vaak , hoe los ik dit op?
Vervolgens reageert hij maar bitter weinig op mijn beenhulpen soms, bijvoorbeeld wanneer ik een volte wil rijden moet
ik echt wel buitenbeen erbij DUWEN en soms zelf bijtikken met zweepje en binnenteugel extreem openen.
Ook ligt onze piste schuin. A ligt veel lager dan C. Dit wil dus zeggen dat wanneer je de hoefslag volgt hij 1 kant bergopwaarts en 1
kant bergafwaarts moet lopen. Dit is echter heel storend ...
Weet jij de oplossing op 1 van deze problemen of op ze allemaal?
Graag een reactie maar hou het lief ajb ! (:
Doei !
En de bak is jammer genoeg niet van mij dus laten vlakken zit er niet in :/ zelf denk ik niet dat ik hem storend in de weg zit. Al vele mensen die vroeger hoog niveau hebben gereden hebben mij al zien rijden en zeggen dat ik een heel goeie houding heb dus... ? Ik zal het de eigenaar eens aanraden om de rug te laten controleren?