Ons laatste HAW-topic is alweer een tijd geleden en eigenlijk sinds mei ook niet meer zo fanatiek gereden. Hoe mooier het weer, hoe minder ik in de bak ga rijden
Ga dan liever het bos in, of nog beter: De grote zandbak van het strand opzoeken! 
Maar goed, ik merkte dat we weer achteruit gingen en ik heb zelf nu echt zin om aan de slag te gaan, dus we gaan weer iedere week een keer in de bak trainen en we gaan ook weer fanatieker lessen.
Eerst even wat info:
Tycho is een trekpaardruin van 1.75m en van 2005. We hebben hem als veulen zijnde en ik heb m zelf zadelmak gemaakt en doorgereden, natuurlijk met hulp! Hij staat ook voor de kar en verder doen we ook mee aan ringrijden en sjezenrijden.
We zijn niveau B, absoluut! Hij kan het, het ligt puur aan mij dat het er niet uitkomt! Daar ben ik me enorm bewust van!
Ik ga voor januari een startkaart aanvragen, gewoon om te kijken of we dat iets vinden en zo ja, hoe ver we kunnen komen!
Het wordt voor ons beide de eerste officiële wedstrijden van ons leven! (vooral ik vind dat doodeng
)Tycho krijgt zo'n 4 à 5x per week beweging. Vaak een lekkere buitenrit, afgewisseld met longeren, fietsen, wandelen, mennen en bakwerk.
Aandachtspunten voor mij:
* Naar voren kijken/ kijken waar je naar toe gaat
* Niet te streng met mn binnenhand
* Tenen mogen meer naar binnen
* Rechtop zitten
Heb echt niet het standaard-trekpaard onder mn kont, want hij verzint vanalles om er onderuit te komen (en met van die heerlijke lalalaaa-ritjes is dat niet bevorderlijk...
), maar als je hem er doorheen krijgt, kan hij enorm lopen! Ik ben de laatste weken vooral bezig met mezelf. Zelf goed zitten, benen aangesloten, handen rechtop en dragen, naar voren kijken, schouders naar achteren. Ben minder met Tych bezig. Eerst ik, dan komt hij vanzelf.
Helaas was mn 'fotograaf' niet in al te beste doen, maar hopelijk hebben je een beetje een beeld van ons op dit moment...

[i]
01. Enorm spannend; paardjes weer in de paddock, paardjes die langskomen...

02. Oï....

03. Plompzak...Tych gaat al ietsje meer ontspannen

04. Da's dan wel weer een béétje overdreven...

05. Drafje

06. Hier wordt ik al wat lijer van

07. Op het einde vond ik hem erg fijn! Had weinig in mn handen, hij was met minimale hulp te rijden, nice!

08. Filmpje!
Het zijn 4 filmpjes achter elkaar, van de eerste 20min en nog van eentje na een half uur.
Filmpjes zijn me zwaar tegengevallen, om eerlijk te zijn....

Voor mn gevoel houd ik mn benen al een stuk stiller als eerder, maar zo op de film lijken ze nog overal heen te zwabberen. Om maar een voorbeeldje te geven.

Ik zou graag opbouwende kritiek krijgen waar ik mee aan de slag kan, bedankt!
Janneke