Ik op mijn 3-jarig paardje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dieselpaard

Ik op mijn 3-jarig paardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 11:55

Hallo allemaal!

Inmiddels ben ik 2 maandjes verder met mijn lieve 3 jarige Diesel. We zijn heel hard aan het trainen met lang laag. Ik moet vooral denken aan mijn vreselijk holle rug (zo sta ik ook, dus dat is voor mij echt ontzettend moeilijk).
Laatst heeft mijn vriend foto's gemaakt tijdens een mooie dag waarbij ik "gewoon" even aan het rijden ben. Tips zijn welkom!!

We beginnen altijd even met stilstaan....hierbij houdt meneer mij altijd in de gaten
http://www.mijnalbum.nl/Foto-VUD4VWPJ.jpg

Daarna even rustig stappen
http://www.mijnalbum.nl/Foto-37P334KU.jpg

Vervolgens even lekker draven
http://www.mijnalbum.nl/Foto-HGV8FTXD.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-H6RCJBQS.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-VFC4MVNT.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-HYVYOH7X.jpg

Een galopje hebben we deze keer niet gedaan....ik was er anderhalve week geleden van af gevallen, waardoor mijn schouder uit de kom was. Dat gebeurde doordat Diesel ergens van schrok en ervan door schoot. Ik was even mijn vertrouwen kwijt, waardoor ik echt even niet meer durfde. Inmiddels hebben we ook de galop weer opgepakt.

Tips zijn natuurlijk welkom, maar houd het wel netjes!

Dieselpaard

Re: Ik op mijn 3-jarig paardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 12:57

zozo...al 121x bekeken en niemand commentaar? Dat is best knap ;)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 12:59

Topic voldoet niet aan de regels. Foto's mogen niet in links staan...
En geef t even de tijd.. je hebt t topic nog niet zo lang geleden geopend. ;)
Leuk paardje.

_R_G_

Dat is waarschijnlijk om dat je foto's in een link staan, even tussen [img]en[/img] zetten ;)

Leuk paard heb je!

Anoniem

Mmm je zit een beetje raar, met je handen terug en je onderbenen naar voren. Je mag je teugels wel een stukje korter nemen.
Verder is het nog echt een pup, maar dat komt volgens mij wel goed.

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 15:47

Ingeborg86 schreef:
Hallo allemaal!

Inmiddels ben ik 2 maandjes verder met mijn lieve 3 jarige Diesel. We zijn heel hard aan het trainen met lang laag. Ik moet vooral denken aan mijn vreselijk holle rug (zo sta ik ook, dus dat is voor mij echt ontzettend moeilijk).
Laatst heeft mijn vriend foto's gemaakt tijdens een mooie dag waarbij ik "gewoon" even aan het rijden ben. Tips zijn welkom!!

We beginnen altijd even met stilstaan....hierbij houdt meneer mij altijd in de gaten
Afbeelding

Daarna even rustig stappen
Afbeelding

Vervolgens even lekker draven
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Een galopje hebben we deze keer niet gedaan....ik was er anderhalve week geleden van af gevallen, waardoor mijn schouder uit de kom was. Dat gebeurde doordat Diesel ergens van schrok en ervan door schoot. Ik was even mijn vertrouwen kwijt, waardoor ik echt even niet meer durfde. Inmiddels hebben we ook de galop weer opgepakt.

Tips zijn natuurlijk welkom, maar houd het wel netjes!

Je mag je handen wel wat dichter bij elkaar houden en niet op je benen leggen. Het kan aan mij liggen, maar volgens mij rijd je met een holle rug? Verder ziet het er goed uit, idd nog erg puppy, maar dat komt wel goed.

coulash

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 15:52

3 jaar? Je zit op een peuter!
Gauw afstappen en uit laten groeien!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 15:53

Ik heb je OP gelezen en je schrijft dat je heel hard werkt aan het lang en laag, alleen dat zie ik niet helemaal terug op de foto's. Je paard krijgt wel ruimte, maar brengt zijn hoofd meer omhoog dan omlaag. Probeer hem daarin meer te begeleiden, uit te nodigen je hand naar beneden te volgen. Maar met een drie jarige zou ik sowieso nog heel weinig doen, hooguit 2 keer per week een beetje aan het werk zetten.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 16:12

Leuk paard, hij is nog wat rank, maar als je rustig zo doorgaat, komt dat zeker goed. Als tip zou ik je mee willen geven om je handen iets meer te dragen, zowel iets hoger, als meer naar voren, zodat je het paard begeleiden kan om op lengte en over de rug te komen. Ook je handen mooi dichtbij elkaar houden. De holle rug is lastig, maar goed dat je je er bewust van bent. Verder valt het mij op dat het zadel nogal ver naar achteren ligt en de druk van jouw zit behoorlijk ver achter op zijn rug komt. Ik weet niet of dat hoort bij dit zadel? Maar hou in de gaten dat hij niet teveel richting de lendenen belast wordt.

edit: coulash :? ?

Carbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 16:27

Je hebt een leuk paardje onder je! Inderdaad uitkijken dat je niet teveel belast. Maar ben het niet eens met coulash, iedereen heeft hier zijn of haar eigen idee over. Ik vind alleen dat je en bijzondere houding hebt, misschien moet je iets meer te proberen te ontspannen zodat je geen holle rug trekt??

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 16:41

De openingspost voldoet hier niet aan de regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even de charter van RT-HAW aandachtig door, inclusief de links die erin staan.

Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.

Daarnaast heb je ook te weinig zichtbare foto's geplaatst, je dient namelijk minstens 5 foto's te plaatsen waar rijtechnische commentaar op gegeven kan worden.

Indien je de nodige aanpassingen binnen de 3 dagen via het TeM systeem doorgeeft, passen wij de openingspost aan en gaat je topic weer open. Onder de volgende link kan je lezen wat temmen is.