probleem met mijn eige benen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mglii____

probleem met mijn eige benen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 07:03

Hallo ! :)
Ik weet niet of dit juist staat dus...

Ik heb een probleem met mijn eigen benen tijdens het rijden , het is mij al en paar keer opgevallen dat mijn benen te ver naar voor zitten ... Ik probeer er echt op te letten maar het wil precies echt niet lukken.
Heeft iemand tips voor mij ?

Alvast erg bedankt !

loisbr96

Re: probleem met mijn eige benen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 07:16

Bedoel je je voeten of je knieën?
Misschien je beugels een gaatje langer maken?
Veder goed op je houding letten,(dus rug recht, naar hakken uitdrukken enz)
Succes

Mglii____

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 16:03

Bedankt voor de reactie , mijn kniëen zijn geen probleem die blijven goe aangesloten , mijn hielen zijn ook goed naar beneden en mijn benen zitten ook niet echt mega hard te wiebelen ofzo maar als ik in een spiegel kijk zie ik dat bij schouden , poep en hiel niet in een lijn zijn , bijn onderbenen zitten wat te ver naar voor...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 16:04

Dat heet een stoelzit. :)
Wat voor zadel heb je? Veelzijdigheid of dressuur?

Mglii____

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 16:12

veelzijdigheid :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 16:18

Dan is het inderdaad lastiger om je benen op de goede plaats te houden door je zadel... :)
Heb je misschien een foto van je zit? Dat maakt het wat makkelijker om tips te kunnen geven.

Mglii____

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 16:30

http://imageshack.us/photo/my-images/265/img3621jk.jpg/

Mijn handen ik weet het, het was even om een vriendin haar paard uit te stappen , ook niet duidelijk weet ik maar het is de beste die ik op mijn computer staan heb , ik denk wel dat mijn beugels hier iets langer mochten maar zoals ik al zei was het voor even uit te stappen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 16:45

Bedoelde een foto langs de zijkant :)) Kwaliteit hoeft niet goed te zijn, als je zit maar te zien is :j

Mglii____

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 17:17

Ja dat bedoel ik met onduidelijk deze foto laat niet viel zijn , maar ik heb geen betere :) Sorry ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 17:18

Denk dat het sowieso geen kwaad kan je beugels wat korter te doen als ik het zo zie :)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 17:27

Wat belangrijk is, is dat je knieen naar beneden wijzen. Als je dat voor elkaar hebt, is je onderbeen houding, mits de hielen laag zijn, altijd wel goed.
De lengte van de beugels is daarvoor niet echt van belang, je kunt je benen meer of minder vouwen.

Mglii____

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 17:49

Bedankt ! Ga ik zeker proberen ! ;)

Iris_Zazou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 19:16

Ik zie ook op de foto dat je alleen sokken aan hebt. Weet niet of je dat altijd hebt? Maar als dit wel het geval is; dat komt ook omdat je geen laarzen draagt. Hierdoor glijden je benen veel sneller weg.
Verder ga ik mee in de reactie van Lusitana.

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 19:23

In het opnieuw leren rijden topic staan ook heel veel tips voor dit probleem...

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 22:26

Je kunt trouwens op de grond staande voelen hoe dat is om de knieen naar beneden te laten wijzen.
Gewoon met de benen wijd iets door de knieien gaan terwijl je rechtop blijft met je bovenlichaam.
Je ziet dan ook dat je hielen onder je heup blijven, maakt niet uit hoe diep je buigt. Dit is dus ook in het zadel de bedoeling, vandaar dat beugellengt niet echt van belang is.
Als je probeert je knieen naar voren te laten wijzen zul je zien dat je op je gat valt....

Als je staande even oefent hoe het moet voelen, kun je het in het zadel beter voor elkaar krijgen.

Dijen rollen kan ook goed helpen. In het zadel zittende pak je dan je omhoog getrokken voet vast en haalt die zover mogelijk omhoog achter je kont (of die richting in, ik weet niet hoe lenig je bent), zodat je bovenbeen naar achteren komt. Als je dan je voet weer laat gaan, komt die makkelijker in de goede positie.

marijkiiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 22:32

Vaak als je in stoelzit zit, zit je ook wat verder achterin het zadel, probeer maar iets meer voor in het zadel te gaan zitten, verder kun je de tips van lusitana ook gebruiken!

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 22:39

Beugels 1 gaatje korter, en voor je gevoel enorm veer naar achteren met je voeten, of 1 keer recht in je beugels gaan staan, dat je benen dus hélemaal recht zijn, weer gaan zitten en proberen je voeten op precies diezelfde plek te houden!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 22:40

marijkiiii schreef:
Vaak als je in stoelzit zit, zit je ook wat verder achterin het zadel, probeer maar iets meer voor in het zadel te gaan zitten, verder kun je de tips van lusitana ook gebruiken!

Dit is absoluut een feit dat ik nog niet heb genoemd. Bedankt voor de aanvulling!!!!

Mglii____

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-11 06:01

Nee ik rij nooit met schoenen en dan gewoon sokken , maar ik was met een vriendin even mee naar haar paardje gaan kijken en ik heb haar paard even mogen uitstappen.
Bedankt voor de tips iedereen ! Ga het allemaal proberen !

xSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 19:44

Wat je ook kunt proberen, is voor je gevoel je benen heel ver naar achter leggen. Omdat jij dit nu gewend bent, zal dat in het begin raar voelen maar dan liggen ze waarschijnlijk gewoon goed. Heb je les? Zo ja, wat zegt je instructeur ervan?

wonder007

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 07:31

Mij werd juist gezegd dat je je beugels langer moest doen als je stoelzit hebt!?