Nu hebben we een mijlpaal gehaald, namelijk op beide zijden weer volledig rondkomen in stap en draf, dus wil ik graag van ITP naar HAW vanaf nu, om hier onze vorderingen bij te houden en natuurlijk de nodige tips in ontvangst te nemen. Het hele grote wennen is nu zover, dat ik mijn aandacht weer iets meer richting het rijtechnische wil gaan richten, vandaar de keuze. Ik had een jaar geleden nooit gedacht ooit weer met deze ruin hier te verschijnen en ben dan ook best trots op wat we nu bereikt hebben.
heel kort even wat info:
Florentino is een 7 jarige ruin v. Florencio
is als 5-jarige als hengst beleerd en daarna hebben wij samen een breuk gekregen door een nare val van mijn kant
hij is toen een tijd doorgereden met verschillende ruiters/amazone's en liep anderhalf jaar geleden ong op L1 niveau thuis.
Toen is hij onverhoopt stil komen te staan en sindsdien is er niks met hem gedaan.
Sinds een week of 5-6 heb ik een hele hoop moed bij elkaar geraapt en heel langzaam geprobeerd om onze kapotte vertrouwensband helemaal opnieuw op te bouwen.
3 weken geleden heb ik voor het eerst gewaagd om op zijn rug te gaan zitten en we zijn nu heel rustig ongeveer 2x per week bezig om dit wat uit te bouwen.
Ik.. tja, ooit in een grijs verleden veel en heel actief gereden in de wedstrijden tot redelijk hoog niveau, maar na zwangerschap en ten gevolge daaraan helaas 12 kg extra, én een hoop opgebouwde angst na de val weer helemaal van niks af aan begonnen. Nu met mn andere paard lekker al 3/4 jaar aan het rondtuffen in het L1 en nu is dit dus mijn tweede paard sinds mijn nieuwe start. (dus gelieve niet naar "vroeger" te kijken maar gewoon naar wie ik nu ben).
Het is de bedoeling om, wanneer stap, draf en wellicht galop er weer op zitten, een aantal keren achter elkaar met dit paard te lessen om onze basis op orde te krijgen, om van daaruit verder te sleutelen.
Punten:
aan mijn zit is nog te zien dat ik gespannen ben
ik steek mijn benen vaak wat af (bang om ze aan te leggen)
gooi soms de teugels los, moet contact houden
zit soms te voorzichtig (voorover dus)
voor het rijtechnische zal ik zeker mijn handen meer moeten dragen, maar daar had ik me nog eerlijk gezegd niet mee bezig gehouden (was al heel blij dat ik rij zeg maar

(de kwaliteit van de foto's is door o.a. laaghangende zon niet zo best helaas) Nou daar gaan we dan

eerst gelongeerd en stukje grondwerk. Ben je er klaar voor jongen?

okey, ik zit (en we lopen)

stappen links en rechts (dat was het grootste deel van het rijden)

kantelt iets, geen mooi stapmoment, maar wel mooie lengte en nageeflijkheid

draf links en rechts

braafffffffffff!!!!!!!!!

en pfewww ik leef nog!

Ik hoor graag tips, we zijn niet van plan om binnen het jaar naar het Z te rijden