Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
er zijn er ook die na het krijgen van een veulen wel verbeteren,en er zijn er ook die goed reageren op "moody mare"een voedingssupplement die je bijvoorbeeld bij de paardendrogist kunt bestellen. succes hoor, groetjes deess keat schreef:ik moet zeggen dat ze wel is gaan puberen dit jaar. dominant naar andere paarden is ze niet, maar ik merk dat ze op de paddock naar mn moeder wel eens dominant kon doen. ja ik was ook bang voor de rug, maar met de pijnstillers veranderde het gedrag niet.
keat schreef:tamary, ik zit zelf ook erg met regumate in mn hoofd. ik deel je mening en weet zeker dat het hele verhaal door haar hormonen versterkt wordt. wel is het zo dat ze buiten de hengstigheid om dus ook nijdig is op het been dus het zal karakter en hormonen zijn. wel heb ik nu nog een afwachtende houding wbt middeltjes, vanwege de naderende winter. ze is nu hengstig en ik hoop dat het een van de laatste hengstigheid is die ze dit jaar zal hebben. als het goed is heeft ze nergens last van in de winter en kunnen we in het voorjaar verder kijken. aan de andere kant kan regumate misschien in dit hele verhaal wel een goede bijdrage leveren. het kan zijn dat haar hormoonhuishouding soieso niet zo lekker zit en als dat opgelost wordt ze nooit meer problemen geeft op het been. dit is natuurlijk wel speculatie.
. keat schreef:nou ben nu al weer een paar weekjes verder en het gaat beter. ze staat nu op de regumate, maar denk niet dat dat van invloed is. ik ben haar na de hengstigheid weer gaan rijden en ze ging de eerste keer flink omhoog. heb haar toen toch goed doorgepakt en nu na ongeveer 5 x rijden kan ik al normaal door de bak draven. dat betekent niet dat ze niet meer kliert. ze slaat toch nog af en toe op mn been. ik zit er toch over te twijfelen om foto's van haar rug te laten maken, of op zn minst een osteopaat erbij te halen.
Is ze ook heel sloom als ze door de baan draaft?