achter foute galop?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Keeltje135

achter foute galop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-11 10:54

Hallo,
Een hele tijd geleden heb ik met mijn paard aan de galopswissel gewerkt(van rechts op de volte en omspringen naar volte links), dit kon ze eerst niet, en in het begin deed ze het ook goed.
Maar na een tijdje sprong ze alleen voor goed en achter niet, ik heb geen idee hoe ik dit nu moet oplossen, iemand die het wel weet?

Groetjes Kayleigh

xSimonee

Re: achter foute galop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 11:06

Heb je les? Zo ja, vraag het aan je lesgever. Zo nee, neem les, want een galopwissel is niet iets wat je zo zelf aan moet leren zonder instructie.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 11:10

Je paard gaat niet achter fout, je paard blijft overkruisd galopperen. Het enige wat daarbij helpt is voldoende snelheid maken. En doe het changement niet op X, maar neem de diagonaal mee en spring om aan het einde van de diagonaal. Blijft hij overkruisd, snelheid maken en aandrijven met je buitenbeen zodat hij achteren ook overspringt.

Sommigen leggen ook een balk neer aan het eind van de diagonaal, zodat het paard er overheen moet galopperen. Wil het aanleren van het changement ook weleens vergemakkelijken.

En zoals hierboven is gezegd: goede instructie is essentieel!

Keeltje135

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-11 11:21

xSimonnee, niet meer, maar toen ik het heb geleerd ben ik denk 3 weken daarna op kamp geweest waar ik 2x per dag goede les op haar kreeg, waar we dit ook in de les hebben behandeld ;) heb well nog les op een manege, maar helaas neit met haar vanwege dat ik geen trailer heb. maar ga met de manege lessen stoppen en dan na de winter met haar lessen (winterstop, we hebben geen binnenbak namelijk...)

Cassidy, ja overkruisd dat bedoelde ik :P met de balk heeft ze het tot nu toe wel goed gedaan, maar zonder balk gaat het fout en met vaart maken, ik zal het proberen, k hoop dat het lukt. :D

xSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 18:31

bella1wjnmk schreef:
xSimonnee, niet meer, maar toen ik het heb geleerd ben ik denk 3 weken daarna op kamp geweest waar ik 2x per dag goede les op haar kreeg, waar we dit ook in de les hebben behandeld ;) heb well nog les op een manege, maar helaas neit met haar vanwege dat ik geen trailer heb. maar ga met de manege lessen stoppen en dan na de winter met haar lessen (winterstop, we hebben geen binnenbak namelijk...)

Cassidy, ja overkruisd dat bedoelde ik :P met de balk heeft ze het tot nu toe wel goed gedaan, maar zonder balk gaat het fout en met vaart maken, ik zal het proberen, k hoop dat het lukt. :D

Laat de galopwissel dan nog even zitten tot je weer les krijgt ;)

Irenaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 21:41

Heerlijk zo'n hobbel galopje.
Ik vind het altijd fijn om ondersteunt te worden tijdens het rijden, daarom kies ik ervoor om in lessen te rijden. Hier leer je het meeste van én je kan gecorrigeerd worden als je fout gaat.

Keeltje135

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-12 10:39

ik heb het al heel lang eigelijk niet meer geprobeerd, hoop dat ze het een beetje uit haar kop zet en er over een paar maanden (MET instructeur) weer kan beginnen :D