Pijnlijke enkel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lovelyhous

Pijnlijke enkel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-11 19:07

Hey,

Ik heb een probleempje waar ik sinds enkele weken/maanden mee kamp. Tijdens het rijden – ik rijd op de manege, en op verschillende paarden – krijg ik vooral in Draf erg last van mijn Rechter enkel, niet van mijn linker. Ik ga soms zelfs door mijn enkel heen! Dit rijd niet heel erg fijn, in stap en galop gaat het nog wel maar draf is echt pijnlijk.
Weten jullie misschien wat dit kan veroorzaken?

Bellissima_

Re: Pijnlijke enkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 20:20

Wat voor schoeisel draag je?

Lovelyhous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-11 20:37

Bellissima_ schreef:
Wat voor schoeisel draag je?

Ik draag Jodphurs met chaps.
Heb eerder met Rubberen rijlaarzen gereden maar daar kan ik absoluut niet mee rijden. Hiermee wel, in het begin totaal geen last van mijn enkel gehad

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 08:16

Het is net of ik mezelf hoor....heb ook flink last van mn enkel, maar dan de linker. Ik heb een tijdje met heerlijk zittende sportschoenen gereden en heb onlangs mijn te wijde rubberen rijlaarzen weer uit de kast getrokken. Heb zelf het idee dat ik te weinig steun krijg bij die laarzen. Als ik dan veel achter elkaar draaf gaat het fout. Ik ga vandaag voor t eerst met een zwachtel om rijden, hopelijk biedt dit meer steun voor mn enkel. Ik zal wel laten weten of dat heeft gewerkt...en anders is het een kwestie van enkel trainen denk ik?

Lovelyhous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-11 08:49

MissCharlie schreef:
Het is net of ik mezelf hoor....heb ook flink last van mn enkel, maar dan de linker. Ik heb een tijdje met heerlijk zittende sportschoenen gereden en heb onlangs mijn te wijde rubberen rijlaarzen weer uit de kast getrokken. Heb zelf het idee dat ik te weinig steun krijg bij die laarzen. Als ik dan veel achter elkaar draaf gaat het fout. Ik ga vandaag voor t eerst met een zwachtel om rijden, hopelijk biedt dit meer steun voor mn enkel. Ik zal wel laten weten of dat heeft gewerkt...en anders is het een kwestie van enkel trainen denk ik?

Is wel een goed idee van mijn enkel in te zwachtelen. Alleen ik vind het raar dat ik in het begin met deze schoenen en chaps nooit problemen mee heb gehad :?

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 09:32

Zit er verschil in de hoeveelheid dat je rijdt? Klinkt een beetj raar maar hoop dat je snapt wat ik bedoel :P

Lovelyhous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-11 11:06

MissCharlie schreef:
Zit er verschil in de hoeveelheid dat je rijdt? Klinkt een beetj raar maar hoop dat je snapt wat ik bedoel :P

Bedoel je hiermee hoevaak ik rij per week?

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 12:13

Ja, of daar veranderingen in zijn geweest. Ben je ineens intensiever gaan rijden, of meer, of langer?

Lovelyhous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-11 12:36

MissCharlie schreef:
Ja, of daar veranderingen in zijn geweest. Ben je ineens intensiever gaan rijden, of meer, of langer?

Nee is gewoon precies het zelfde. Niet heel anders, alleen andere paarden