Ik heb al een héle lange tijd geen topic van Angel geplaatst hier in het HAW. Vandaag durfde ik het wel weer aan haha. Angel heeft de laatste tijd stil gestaan (hoefsmid later, ander paard opgepakt van vakantie en school is natuurlijk weer begonnen). Dit is dus weer een van de eerste keren dat Angel aan het werk is.
Het is de tweede keer dat ze in deze bak reed, dus er zater overal wat spoken en kabouters. Je zult op sommige foto's een paar pionnen in de hoek zien. Deze waren ervoor zodat ze mooi de hoek inliep en niet moeilijk stond te doen en scheef liep. In het begin ging het rijden wel fijn, maar omdat ze zo lang heeft stil gestaan is haar conditie dus ook weer weg en ik begon me te ergeren en te irriteren. Toen ben ik afgestapt en een paar rondjes gaan lopen, want ik moest even afkoelen
. Ik kan af en toe zo gefrustreerd raken om alle kleine dingetjes die dan even niet lukken tijdens het rijden dat het dan even te veel word haha. Nadat ik was afgekoeld ging het weer heel fijn en toen ben ik gestopt.Ik moet vooral erop letten dat ik recht zit en mijn handen ook op gelijke hoogte houd. Verder hakken laag en benen lang houden en voorruit kijken (reed eerst altijd in de weide met Angel dus ik ben gewend dat ik 'moet kijken waar ik rijd').
Angel heeft moeite om constant nageeflijk te lopen in draf, hier zijn we hard mee aan het werk. In stap loopt ze al super. Angel en ik hebben vroeger echt alleen buitenritten gemaakt en hier kon ze lopen zoals ze wou, dus dit is wel even wat anders. Verder het ik het boek Paardentypen van Eric Laarakker gelezen en ben veel van Angel te weten gekomen. Angel is een aardetype en die hebben moeite met concentratie. Ik had dat concentratiegebrek wel vaker gemerkt, maar nu weet ik dat dat echt haar type is.
Zelf heb ik al 3-4 jaar geen les meer en dit vind ik toch wel vervelend. Ik ga nu met Angel conditie opbouwen en dan ga ik ons eerste lesje in vele jaren weer plannen
. Ik hoop van jullie nog handige tips te krijgen of commentaar, waarmee ik aan de slag kan voordat ik weer een les heb

Afgestapt, afgekoeld en weer vrolijk ontspannen het paard op

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-8F7E43MU.jpg

Ester

Dus bijv. doen alsof je gaat stappen en nét voor de stap weer actief (maar niet hard!) wegdraven. Ze mag niet in stap vallen.