Pony wil linksom níet op de hoefslag

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jooon

Pony wil linksom níet op de hoefslag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-11 12:37

Hallo :)

Ik zit al een hele tijd met het probleem dat mijn pony (Welsh Cob, 8 jaar) linksom níet op de hoefslag wil. Het gekke is dat ze rechtsom gewoon erop gaat en super loopt! Wel loopt ze linksom op de hoefslag als ze heel dicht achter een andere pony aan mag lopen. Maar zodra ze dat ''gapende gat'' voor zich ziet, slaat ze linksaf.

Ik moet van mijn instructrice (en de andere ook die ik af en toe heb) achter het buitenoor gaan zitten (opschuiven naar de buitenkant dus), buitenbeen ietsjes naar achter leggen zodat ze ruimte heeft om opzij te gaan en mijn binnenbeen ietsjes naar voren en een klein beetje aandrukken. Ze gaat dan een beetje naar de hoefslag, maar gaat er niet óp.

In de buitenbak en bij ons thuis is dit niet het geval en loopt ze alletwee de kanten gewoon ontspannen en soepel, rugproblemen zijn het dus niet.

Iemand herkenbaar met dit probleem? Of iemand een idee hoe ik dit moet oplossen?

Groetjes,
Zara

zodiacje

Re: Pony wil linksom níet op de hoefslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 14:28

het is dus slechts in 1 bak aan de hand?
In twee andere bakken loopt ze wel gewoon?
hoe loopt ze aan de longe?

Als het echt aan die bak zou liggen dan zou ik idd doen wat je instructrice zegt
en de eerst volgende keer eens héél streng worden.
Gewoon de hoefslag op en geen pas daarnaast.
Klinkt namelijk alsof de dame hierin teveel haar zin heeft gehad.

Jooon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-11 15:58

Ze doet het alleen in die bak. Ik longeer haar nooit, dus dat zou ik niet weten. Ik denk zelf dat het inderdaad ligt aan dat zij teveel haar zin heeft gekregen. :Y)