les met spring

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

joyce_eddy

les met spring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-11 10:09

Hallo allemaal
ik heb laatst les gehad met een paard. omdat ik zelf een jaar uit de running ben geweest kwa rijden, wilde ik eerst even op een ander paard dan mijn 3 jarige.

info over spring:
- merrie
- jaar of 10 denk ik
- niveau: B op onderlinge wedstrijden
- is gebruikt door onze stal voor lessen. soort manege achtig, maar dan in kleine groepsverbanden maximaal 4 in de les.
- momenteel half lease paard en haf les paard voor gevorderde mensen

Ik ben een jaar uit de runnning geweest zoals ik net schreef.
ben er op gaan zitten met het idee, zien wel waar we komen en het is erg goed uitgepakt vind ik zelf. graag zou ik opbouwend commentaar willen.
ik ken deze merrie al een tijd van eerder toen ze nog in de lessen werd gebruikt. momenteel is ze al een stuk beter geworden in het rijden doordat er niet veel mensen meer op rijden.

1.
ik werd hier op mijn houding gewezen! logisch toch!
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
inzet van een volte, waar is mijn stelling? NIET op de binnenhand rijden!
Afbeelding

6. daar is mijn stelling!
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
hier werd ik moe van het rijden, wat wil je een jaar niet rijden en dan ineens een uur!
Afbeelding

foto,s staan niet op volgorde en heb ook geen van de galop

Corelli

Re: les met spring

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 14:02

Wat leuk voor je dat je na een jaar weer lekker op een paard hebt kunnen kruipen! :)

Je houding is wisselend; er zitten stukken bij dat je heel netjes rechtop zit en er zitten stukken bij dat je wat voorover valt..Ik denk dat je hier in de les heel goed aan kunt werken en dat het inderdaad ook een deel wennen is, dus dat dat helemaal goed gaat komen :j
Let er verder op dat je je hakken blijft uitdrukken en ik vind dat je handen wel wat verder naar voren morgen..Nu hou je ze erg dicht bij je lichaam :)

Spring treedt al netjes onder met het achterbeen (m.u.v. foto 1 :D), maar loopt nog wel op de voorhand..Probeer haar nog meer te activeren van achteren (door bijv tempowisselingen te rijden) om haar meer op de achterhand te krijgen

Succes

rexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 19:50

Wat leuk dat je weer aan het rijden bent :)
Let erop dat je je hakken goed uitdrukt, en je neusriem mag ook wel iets hoger :)
Lekker door blijven gaan, dan wordt je houding vanzelf beter (als je er maar op blijft letten).

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-11 20:05

dank voor jullie reacties. de neusriem mag idd wat hoger, hier heb ik echter niks over te zeggen tis niet mijn paard.
ja idd hakken uitdrukken is bij mijn een probleem.
en ik zie nu ook dat ze op de voorhand loopt.
hier ga ik aan werken als ik er weer op rijd!

Ostra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 16:49

Ik vind het niet slecht gaan nadat je al zo lang niet meer hebt gereden, paard kan nog wel iets actiever waardoor het misschien minder op de voorhand zal lopen. Probeer zelf een wat trotsere houding aan te nemen, dan ziet het er al gelijk een stuk mooier uit, wat weer goed voor je zelfvertrouwen is :)

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 16:55

Ik heb het idee dat het allemaal nét iets actiever mag, hoewel dat misschien ook komt door de momenten waarop de foto's zijn genomen.
Verder zou ik de teugels wat korter pakken en de hand naar voren plaatsen. Jammer dat je wat voorover valt, ik denk dat als je mooi rechtop zit er al een heel ander beeld ontstaat :j Misschien eens een aantal keer zonder zadel gaan rijden, dat komt je houding vast ten goed.
Het ziet er in elk geval vriendelijk uit! :)

Is dit overigens op de "sandorhoeve"? locatie komt me bekend voor en daar stond ook een paard dat spring heette, toen ik er nog reed