Mijn pony norbi ( e pony..) is niet zoon springtalent. Maar ik vind het zelf heel leuk om te doen. Hij is niet bang voor de hindernis, maar hij stelt zich nogal aan. De ene dag gaat hij makkelijker over een hindernisje van 50 cm. En de andere dag, zoals vandaag gaat hij nog niet eens over een balkje. Hoe moet ik daar mee om gaan??
jasmijng
Geplaatst: 15-10-11 08:54
Spring je vaak met je pony? Kan het zijn dat je pony misschien nog niet erg vertrouwd is met hindernissen? Beginnen met regelmatig over balkjes te rijden en lage kruisjes met bv drafbalk. Verder zorgen dat je pony goed aan het been is en dat je hem goed 'opsluit' voor de hindernis. Vind het lastig om de situatie in te schatten, maar hopelijk heb je er wat aan.
Het kan zijn dat je pony een balkje niet uitdagend genoeg vind.. Ik had een verzorg KWPN, wij hebben hiermee geprobeerd te springen over een heel laag balkje, hier 'struikelde' ze al overheen. We hebben het dus niet verder geprobeerd, maar nu blijkt de nieuwe eigenaar 70 cm met haar gesprongen te hebben, en dat ging gemakkelijk zei ze. Misschien is dit ook zo bij jouw pony ? Succes. (:
Mijn pony is hetzelfde als die van xkaaarlii, bij mij wil ze ook nooit laag nemen, ze geen zin om dan haar benen op te tillen maar als die hoger staat doet ze het heel goed! dan vind ze het leuk, en springt ze ook heel gemakkelijk (: succes!
Denk dat je ook vooral moet zorgen dat wanneer het wel goed gaat, je die keer goed af moet sluiten, dat de pony die keer onthoudt, en dat het dus wel goed kan gaan en leuk is. Misschien inderdaad geen vertrouwen. Ik heb een keer een meisje les gegeven, zij sprong veel met haar pony, net zolang totdat de pony niet meer wilde, pony kreeg natuurlijk op z'n donder, werd de stal in gegooid, volgende dag hetzelfde verhaal. Ben met haar 2 keer bezig geweest, en het was goed. Zeg vooral niet dat jij dat misschien ook doet, maar gaf haar uitleg dat de pony misschien de leukigheid weer terug moest vinden, en het vertrouwens. En als ie moe was, dat ze dan ook stopte. Dus ik denk met beleid en rust dat je er dan zeker wel mee verder komt! En misschien is de sprong wel te makkelijk . Heb ook zo 1 die de voeten dan niet optilt:p
Steffiee_
Geplaatst: 16-10-11 16:55
Maar mijn pony weigert zelfs voor een hindernis die amper 2 gaatjes hoog staat